"Tylko nie mów, ze dałaś się nabrać" - coraz więcej oszustw w sieci

2020-12-29 07:46:47(ost. akt: 2020-12-29 07:54:22)
W ostatnim czasie nasiliła się działalność oszustów wykorzystujących sieć internetową. Zazwyczaj po fakcie uświadamiamy sobie, że właśnie padliśmy ich ofiarą. Policja apeluje o zachowanie ostrożności i weryfikowanie informacji otrzymywanych na konta społecznościowe od osób pozornie podających się za naszych znajomych.
Konta społecznościowe są coraz częściej wykorzystywane przez osoby próbujące wyłudzić nasze pieniądze. Oszuści pod pretekstem dokonania pilnej płatności rozsyłają do naszych znajomych informacje z prośbą o przekazanie kodu BLIK. Przestępcy proszą o pilne pożyczenie kilkuset złotych. Nowoczesne systemy internetowych płatności, pozwalają na natychmiastowe przekazywanie pieniędzy, bez konieczności oczekiwania kilku dni na zaksięgowanie. Płatności przy wykorzystaniu kodu BLIK są realizowane błyskawicznie, a przelewy bardzo trudno jest cofnąć. Policjanci apelują o zachowanie czujności i weryfikację pochodzenia otrzymanych wiadomości tekstowych. Dokładnie sprawdźmy, czy osoba potrzebująca wsparcia finansowego faktycznie należy do grona naszych znajomych.

„Tylko nie mów, że dałaś się nabrać…”

W ciągu kilku ostatnich dni ofiarą oszustów padła jedna z użytkowniczek konta portalu społecznościowego, które zostało przejęte przez oszustów. Kobieta uznając, że prośba o wygenerowanie kodu BLIK pochodzi od jednego z jej znajomych przekazała oszustom pieniądze. Zanim zorientowała się, że padła ofiarą oszusta, straciła 200 złotych. Tego typu sytuacje nie należą do rzadkości, dlatego policjanci apelują o weryfikowanie źródła otrzymanych informacji jak również o odpowiednie zabezpieczenie dostępu do kont na portalach społecznościowych.

Jak się chronić?

Przede wszystkim - zachować czujność i rozsądnie korzystać z Internetu. Pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby były trudne do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa co kilka miesięcy warto je zmienić. Pamiętajmy o wylogowaniu się z aplikacji bankowej lub serwisu społecznościowego za każdym razem po zakończeniu jej użytkowania. Nie otwierajmy maili od nieznanych nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników.

Oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych. Pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła.

Źródło: KPP

Komentarze (4) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. jasiia #3030537 | 37.187.*.* 30 gru 2020 09:25

    Pilne! Kupię kulturę osobistą

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz

  2. zuc #3029818 | 77.111.*.* 29 gru 2020 11:22

    Szczerze... to nie mam pojęcia kto nabiera się na takie "coś" nawet jeżeli to pisze teoretycznie "znajomy" z przejętego konta.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  3. Katon M70 #3029766 | 95.49.*.* 29 gru 2020 10:47

    "Nie może być zgody na tak rażącą niesprawiedliwość"- kto to powiedział ....? A na kredyty tzw. "frankowe" które udzielał w BZ WBK ...to była zgoda....to nie była rażąca niesprawiedliwość...?..Porównanie reakcji tego (p.......a.) do zdarzeń niewspółmiernych świadczy jedynie o jego małości.!!..lizusostwie ..chęci zaistnienia i zamazania przeszłości ...to tzw. Lans i to obrzydliwy i nic więcej.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  4. "KŚ" #3029690 | 95.49.*.* 29 gru 2020 09:28

    Wpuśćcie mnie do "KK". ..także do art. 286 .i problem sam się rozwiąże .....Czy dalej będziecie upychać więzienne kazamaty opryszkami...na koszt obywatela...To jak mr. Ziobro..?

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)