Dajcie nam więcej swobody

2020-12-15 19:11:03 (ost. akt: 2020-12-15 19:22:38)
Jolanta Okuniewska, nauczycielka SP 13 w Olsztynie: Podstawa programowa jest dopasowana do realiów, a teraz, podczas zdalnej nauki, dzieci zrobiły kolosalny postęp

Jolanta Okuniewska, nauczycielka SP 13 w Olsztynie: Podstawa programowa jest dopasowana do realiów, a teraz, podczas zdalnej nauki, dzieci zrobiły kolosalny postęp

Autor zdjęcia: Bartosz Cudnoch

Nie wszyscy nadążają za przeskokiem technologicznym, który wywołały zdalne lekcje. Przynajmniej tak twierdzi MEiN i chce zmian w podstawie programowej z informatyki. Pytamy nauczycieli o realia pracy z dziećmi i propozycje zmian.
Według Ministerstwa Edukacji i Nauki, zdalne lekcje pokazały, że uczniowie nie zawsze radzą sobie z obsługą sprzętu, więc warto przyjrzeć się zmianom w podstawie programowej z informatyki. W związku z tym, że po feriach do nauki stacjonarnej ma wrócić część uczniów — o czym przekonuje minister Przemysław Czarnek — kuratoria postanowiły sprawdzić, jak rodzice oceniają zdalne nauczanie. Na Warmii i Mazurach taka forma nadzoru to nic nowego.

— To nasze podstawowe zadanie i nic w tej kwestii się nie zmienia. Na szczęście nie mamy obecnie żadnych sygnałów od rodziców w sprawie zdalnego nauczania. Wiosną się pojawiały, ale wówczas dopiero oswajaliśmy się z sytuacją — powiedział nam Wojciech Cybulski, warmińsko-mazurski wicekurator oświaty.
W ubiegłym tygodniu kuratorzy oświaty rozesłali jednak dodatkowo specjalną ankietę dotyczącą zdalnej nauki. Rodziców pytano praktycznie o każdy aspekt: obciążenie uczniów pracą, czy kwestią zapewnienia sprzętu — w razie potrzeby — przez szkołę.

Oddzielny raport na ten temat przygotowała Krystyna Szumilas, wiceprzewodnicząca sejmowej komisji edukacji i nauki oraz była minister edukacji narodowej. Raport przedstawiono posłom oraz kierownictwu MEiN. Wśród kwestii poruszonych w raporcie znajdziemy m.in. brak szkoleń i wsparcia dla nauczycieli. Ale podniesiono też problem braku umiejętności w obsłudze sprzętu przez dzieci, czy kwestię ich znikania w systemie. Nie tylko przez brak sprzętu, ale nawet biurka do nauki.

[...]

Czytaj e-wydanie

To tylko fragment artykułu. Cały przeczytasz we wtorkowym (15 grudnia) wydaniu Gazety Olsztyńskiej

Aby go przeczytać kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl

Komentarze (5) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Adrian #3021179 | 81.190.*.* 16 gru 2020 10:05

    Przypomnę rodzicom, że np w Australii nauka zdalna odbywa sie przez cb radio z nauczycielem bo wewnątrz Australii nie ma nawet internetu lub jest bardzo słaby. Ludzi uczą sie wszystkiego, dopiero do szkoły średniej idą do miast. Raz na miesiąc - dwa mają kontakt na żywo z nauczycielem twarzą w twarz.

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

  2. Dorota #3021133 | 37.30.*.* 16 gru 2020 08:33

    Pracuje w wiejskiej szkole pod Ostróda, nauczam klasy 1-3. Nauczanie zdalne to fikcja. Bardzo mało nauczycieli przyzna się jak jest naprawdę, a jest tak jakbym nie pracowała. W tym wszystkim przegranymi są dzieci, w koło każdy udaje że to rozwiązanie jest ok. Tak naprawdę my mamy wieczny urlop (100% płatny) z czego się bardzo ciesze, reszta to fikcja.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Barbara #3021116 | 188.146.*.* 16 gru 2020 07:32

      "Nauczanie zdalne" - co to w ogóle jest?! Zawód nauczyciela zdominowany jest przez kobiety, bo jest miło, łatwo, ciepło, są wakacje, święta, ferie... Zdaje się, że w tym całym "nauczaniu zdalnym" te nasze kochane "kobiety" również nie omieszkują korzystać ze swoich praw, które same stawiaja ponad prawami ucznia i dziecka.

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz

    2. Anna #3021044 | 31.0.*.* 15 gru 2020 21:28

      Nauczyciele i ich zdalne nauczanie to totalna porażka. Są nieprzygotowani i nie potrafią korzystać z komputerów. nie znają podstawowych funkcji, odpisanie na wiadomość meilową granicz z cudem. Owszem, zdarza się jeden na pięćdziesięciu co to ogarnia, ale reszta to olewa. Aby odbębnić i to wszystko. Przykład, lekcje wfu online. Żart nie lekcje. Matematyka, polski, to przedmioty ważne, ale nie dla uczących. Niestety nie zdaliście nauczyciele tego zdalnego nauczania. W sakli szkolnej 1+

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

      1. mama #3021037 | 83.9.*.* 15 gru 2020 21:09

        Zdalna nauka to zwykła lipa.

        Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        2001-2021 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, GRUPA WM Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5

        Unia Europejska

        GRUPA WM Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach działania 1.5 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.