Załatwiaj sprawy urzędowe i finansowe bez wychodzenia z domu

2020-11-25 19:50:41(ost. akt: 2021-01-29 08:46:32)
Inwestowanie w nieruchomości to aktualnie najlepsza opcja lokaty środków finansowych.
Pandemia znacznie ograniczyła naszą aktywność poza domem, a jednocześnie uświadomiła nam, jak wiele spraw możemy załatwiać zdalnie. Wygodniej jest wykonać przelew czy wypełnić urzędowy wniosek przy własnym stole, gdy nikt obok nie czeka w kolejce. Takie możliwości mają również Klienci Banków Spółdzielczych z Grupy BPS.

Nowoczesna bankowość to domena nie tylko dużych, międzynarodowych banków. Zarządzać swoim domowym budżetem przez Internet i w telefonie mogą również Klienci lokalnych Banków Spółdzielczych. Oferują one intuicyjne aplikacje internetowe i mobilne, których obsługa przychodzi z łatwością zarówno młodszym pokoleniom, jak i seniorom. W dowolnym momencie można sprawdzić stan konta, zrobić przelew, czy założyć lokatę. Dodatkowo istnieje możliwość korzystania z płatności mobilnych: Google Pay, Apple Pay, Blik, czy przy pomocy sportowych zegarków Garmin Pay i Fitbit Pay – zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. W Internecie płatności mobilne są nawet bezpieczniejsze niż te z użyciem karty. Na naszych oczach portfele wychodzą z mody – wystarczy mieć ze sobą smartfona, zegarek lub opaskę treningową z funkcją płatniczą, i już można płacić wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe.

Nie trzeba chodzić do urzędu
W większości Banków Spółdzielczych z Grupy BPS dostępna jest usługa mojeID i Profil Zaufany, pozwalające potwierdzać swoją tożsamość w urzędach i firmach komercyjnych. To część projektu cyfryzacji naszego państwa, dlatego dostawcą usługi mojeID jest Krajowa Izba Rozliczeniowa (KIR – ta sama instytucja, która odpowiada za skierowanie naszych przelewów i płatności we właściwe miejsca), a wdrożenie Profilu Zaufanego odbyło się w ścisłej współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji.
MojeID to tzw. tożsamość cyfrowa, za pomocą której możemy potwierdzić, że jesteśmy tym, za kogo się podajemy. Identyfikacja jest dokonywana przez bank, w którym mamy konto. Dzięki mojeID wiele spraw, które wcześniej wymagały wizyty w urzędach czy firmach można załatwić drogą elektroniczną.
Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Można posługiwać się nim w urzędzie gminy, urzędzie skarbowym lub ZUS i KRUS, kiedy wymagane jest dodatkowe potwierdzenie, czyli podpisanie dokumentu czy wniosku składanego online. Profil Zaufany można założyć w bankowości internetowej swojego Banku Spółdzielczego, korzystając z mojeID. Usługa mojeID jest obecnie wdrażana w kolejnych Bankach Spółdzielczych z Grupy BPS.

Rekordowe „wizyty zdalne”
Ministerstwo Cyfryzacji podaje, że do lipca 2020 r. Profil Zaufany założyło już 7,5 milionów Polaków i ta liczba wciąż rośnie. W samym 2019 r. Profil Zaufany założyło 2 miliony osób. Rok 2020 może być rekordowy ze względu na pandemię i wynikające z niej ograniczenia.
Jednocześnie, coraz więcej podmiotów przystępuje do usługi mojeID, czyli wdraża w swoich serwisach internetowych ten sposób weryfikacji tożsamości Klientów. W sektorze komercyjnym przystąpiły w ostatnich miesiącach m.in. nowe firmy ubezpieczeniowe czy medyczne. Warto sprawdzić, czy nasz dostawca prądu lub gazu także oferuje taką możliwość.
Aktualna lista usług publicznych, z których możemy korzystać zdalnie, znajduje się na stronie: www.obywatel.gov.pl.
Ułatwia to codzienne życie w czasach pandemii – gdy jesteśmy chorzy, na kwarantannie, opiekujemy się dziećmi lub z powodu wieku nie chcemy wychodzić z domu. Ale również w przyszłości, gdy powróci normalność, z pewnością chętnie będziemy korzystać z możliwości zdalnego załatwiania spraw finansowych czy urzędowych.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Wraz z rosnącym wykorzystaniem różnych cyfrowych rozwiązań, zwiększa się aktywność oszustów i cyberprzestępców. Są oni coraz sprytniejsi i posługują się metodami, które mają uśpić naszą czujność. Podszywają się pod firmy kurierskie, dostawców energii elektrycznej, czy banki. Jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości, dlaczego dana instytucja do nas pisze, zadzwońmy i dopytajmy. Zwracajmy uwagę, czy w adresie nadawcy nie ma literówki, czy treść wiadomości brzmi dziwnie, czy nie zawiera oczywistych błędów językowych. Nigdy nie wolno otwierać w emailach załączników budzących wątpliwości. Świadomy użytkownik usług cyfrowych musi zawsze pamiętać o bezpieczeństwie i, oczywiście, mieć zainstalowany w komputerze regularnie aktualizowany program antywirusowy.

Wojciech Robert Wolski, Prezes Banku Spółdzielczego w Węgorzewie
Przed Bankiem Spółdzielczym w Węgorzewie stoi wiele wyzwań: dynamiczne zmiany regulacyjne, nieustająca konkurencja w sektorze bankowości oraz rosnące oczekiwania Klientów. Naszym atutem jest fakt, że jesteśmy uniwersalnym bankiem obsługującym nie tylko sektor rolniczy, ale także małe i średnie firmy oraz gospodarstwa domowe. Nasza oferta skierowana jest również do młodych Klientów, wymagających zastosowania nowoczesnych rozwiązań oraz wykorzystujących nowoczesne technologie informatyczne. Jesteśmy instytucją, która w świadomy sposób korzysta z możliwości technologicznych oraz potencjału wykwalifikowanych pracowników, dzięki czemu możemy na bieżąco dostosowywać się do zmian w sektorze finansowym. Również w czasie pandemii dołożyliśmy wszelkich starań, by stanąć na wysokości zadania. Wdrożyliśmy szereg udogodnień w zakresie świadczonych usług finansowych, które umożliwiają Klientom zdalne korzystanie z usług banku, a tym samym pozwalają na uniknięcie bezpośredniego kontaktu z innymi osobami.

Mocnym atutem Banku Spółdzielczego w Węgorzewie jest nowoczesna bankowość elektroniczna, dzięki której nasi Klienci mogą obsługiwać swoje rachunki w pełnym zakresie, jak również korzystać z dodatkowych funkcjonalności, niezwiązanych bezpośrednio z bankowością. Najważniejszą usługą, dzięki której nasi Klienci mogą „bankować online” jest aplikacja mobilna „Nasz Bank”. Umożliwia ona swobodny, bezpieczny i skuteczny dostęp do finansów w każdym momencie. Oprócz standardowych funkcji dostępu do rachunków, oferuje również mobilną autoryzację operacji z wykorzystaniem cech biometrycznych oraz możliwość wypłat z bankomatów bez użycia kart poprzez tzw. „Smart wypłatę”. Z kolei przekazywanie dokumentów w formie elektronicznej na tzw. trwałym nośniku zapewnia wygodę i bezpieczeństwo podczas wymiany korespondencji z bankiem. Udostępniliśmy również możliwość płatności urządzeniami mobilnymi za pomocą usług Google Pay, Apple Pay oraz Garmin Pay. Jedną z najnowszych usług oferowanych online jest „Pożyczka w 5 minut”, dzięki której możemy zasilić konto w nowe środki w ciągu kilku minut bez wizyty w banku.

Wszechobecna cyfryzacja gospodarki i społeczeństwa jest jedną z najbardziej dynamicznych zmian naszych czasów, która dotknęła również sektor bankowości. Dziś Klient chce mieć swój bank w zasięgu ręki, dlatego tak ważny jest rozwój usług zdalnych i mobilnych. Dotychczas mobilność i cyfryzacja były domeną młodego pokolenia, jednak pandemia Covid-19 spowodowała rozszerzenie tego trendu na ogół naszych Klientów. Usługi takie jak mojeID pozwalają na załatwienie wielu spraw bez wychodzenia z domu. Dzięki możliwości zdalnego potwierdzania tożsamości za pomocą danych z bankowości internetowej nasi Klienci mogą swobodnie korzystać z usług świadczonych online przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną. Oznacza to dostęp do oferty świadczonej przez przedsiębiorstwa z różnych branż jak i szerokiego spektrum spraw urzędowych, obejmujących np. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty.


Obrazek w tresci

Materiał informacyjny Banku BPS