Czy serwis musi być drogi?

2020-11-19 10:16:23(ost. akt: 2020-11-19 10:19:19)
Piotr Stefański, kierownik Mazurek Premium Service

Piotr Stefański, kierownik Mazurek Premium Service

Autor zdjęcia: Archiwum prywatne

Porsche, Jaguar czy Land Rover, choć to auta klasy premium, też się psują. Rzadziej, gdy są serwisowane. Jednak na samą myśl o wizycie w serwisie często właściciele aut dostają gęsiej skórki. Bo wizyta w ASO oznacza zwykle spory wydatek. Ale czy serwis musi być rzeczywiście tak drogi?
Jako jedni z pierwszych wprowadzili Service View. Od tego zaczyna się przegląd serwisowy wszystkich aut, które trafiają do Mazurek Premium Service. Nim mechanik cokolwiek zacznie naprawiać, przeprowadza diagnostykę pojazdu, kręcąc przy tym film. Potem film wraz z opisem stanu auta i proponowanymi naprawami, jak też ich kosztami, trafia mejlem do właściciela. To od jego decyzji zależy, co zostanie zrobione w jego aucie.

Ta procedura pokazuje, nie tylko profesjonalizm serwisu, ale pozwala unikać jakże często znanych nam z życia sytuacji, kiedy odbierając auto od mechanika słyszymy, że trzeba trochę dopłacić, bo coś tam jeszcze trzeba było naprawić. Ot, taka mała niespodzianka.

Zgodnie z prawem już od kilku lat można wykonywać przeglądy gwarancyjne nie tylko w autoryzowanych stacjach obsługi. Można to zrobić w niezależnym serwisie, choć oczywiście tylko w takim, który taki przegląd, może potwierdzić odpowiednim wpisem do książki elektronicznej auta czyli do elektronicznego systemu danej marki. Inaczej krótko mówiąc już po naszej gwarancji.
Mazurek Service Premium Cars należy do grupy Bosh Service i ma dostęp do systemów diagnostycznych aut grupy Land Rover, Jaguar, Volvo, Vw, BMW, Audi, Skoda i Toyota. Co to oznacza?

— Możemy wykonywać przeglądy gwarancyjne tych aut potwierdzone wpisem do książki elektronicznej auta—mówi Paweł Stefański, kierownik Mazurek Service Cars. — Przegląd u nas wykonany jest według tych samych procedur, standardów, co w autoryzowanych stacjach i oczywiście jest honorowany przez producenta.

To oczywiście wymaga, raz wiedzy mechaników, a dwa specjalistycznego oprogramowania, które Mazurek Premium Service posiada, choć droga do uzyskania tych kompetencji nie była łatwa.

— To prawda, trochę nam to zajęło, bo wymagało wielu szkoleń i oczywiście specjalistycznego oprogramowania — przyznaje kierownik Mazurek Premium Service. — Ale trud się opłacił, bo nie wiem, czy dziś w regionie poza nami jest inny niezależny serwis, który może wykonywać przeglądy gwarancyjne aut premium tak wielu marek.

— Dla nas najważniejsza jest jakość wykonanej usługi i na wszystkie naprawy, które są wykonywane z użyciem tylko oryginalnych części, dajemy gwarancję, a dla klienta na pewno ważna jest też ta pewność, że wykonując u nas przeglądy gwarancyjne zachowuje gwarancję producenta— podkreśla kierownik Stefański. — O każdy samochód, jego stan techniczny trzeba dbać, bo to po prostu się opłaca.

Mazurek Premium Cars, olsztyńska firma, która od ćwierć wieku zajmuje się sprzedażą aut klasy premium oferuje klientom w swoim serwisie stałą opiekę serwisową gwarancyjną i pogwarancyjną. I co ważne dla klienta te przeglądy gwarancyjne są nawet o połowę tańsze niż w autoryzowanych stacjach. A słysząc o stawkach, które winszują sobie np. serwisy niektórych marek aut premium choćby w Warszawie naprawdę można się złapać za głowę, bo to nawet 650 zł za roboczogodzinę.

Nic dziwnego, że coraz więcej osób powierza swoje auta mechanikom z Mazurek Premium Service. Oszczędzają nie tylko spore pieniądze, ale też czas. Nie muszą jechać na przegląd jak do tej pory np. do Gdańska czy do Warszawy, bo tam jeszcze do niedawna można było tylko najbliżej Olsztyna wykonać przegląd gwarancyjny aut np. grupy Jaguar czy Land Rover. Dziś można to zrobić w Olsztynie i za dużo mniejsze pieniądze.

Co trzeba też podkreślić, że Mazurek Premium Service oferuje też swoim klientom bardzo chwalona przez nich usługę „door to door.” Gdy nie możemy odstawić samochodu do serwisu, wtedy auto zostanie zabrane sprzed naszego domu czy z naszej pracy, a później odstawione w wyznaczone przez właściciela miejsce. Co jak auto musi zostać w serwisie dłużej?

 — Mamy auta zastępcze, to oczywiście też samochody grupy premium — mówi Paweł Stefański.

Mazurek Premium Service oferuje też inne usługi jak choćby wykonywanie powłok czy to ceramicznych, czy w formie folii , które chronią nadwozie, jak też nakładanie folii na ekrany wewnątrz auta.

am