Otwarto oferty w przetargu na budowę Mazurskiej Pętli Rowerowej

2020-11-10 14:15:10(ost. akt: 2020-11-10 14:21:53)

Autor zdjęcia: GDDKiA Olsztyn

— Poznaliśmy chętnych do wykonania pięciu zadań w ramach budowy Mazurskiej Pętli Rowerowej — poinformował Karol Głębocki z GDDKiA w Olsztynie. — Są to zadania zlokalizowane przy drogach krajowych województwa warmińsko-mazurskiego. Łącznie wpłynęły 22 oferty.
Kryteria oceny i termin realizacji usługi

Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty. Oprócz ceny, sprawdzane będą również termin realizacji oraz okres gwarancji. Umowy z wykonawcami planujemy podpisać jeszcze w tym roku. Realizacja zadań Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w ramach budowy Mazurskiej Pętli Rowerowej przewidziana jest na rok 2021.

Zakres i lokalizacja zadań

Mazurska Pętla Rowerowa zakłada wytyczenie i utworzenie jednego głównego szlaku rowerowego o długości około 300 km. W pasach dróg krajowych, czyli w zakresie, za który odpowiada GDDKiA, zlokalizowanych będzie łącznie 15,4 km dróg rowerowych. Zadania przewidziane do realizacji przez GDDKiA zlokalizowane są na terenie powiatów: węgorzewskiego (Węgorzewo, Pozezdrze), giżyckiego (Wilkasy, Ryn, Canki), mrągowskiego (Mragowo, Mikołajki, Probark) oraz piskiego (Okartowo, Jeglin, Maldanin). W tych miejscach przewiduje się:

• budowę wydzielonych dróg rowerowych dwukierunkowych,
• budowę wydzielonych dróg rowerowych dwukierunkowych z chodnikiem,
• budowę wydzielonych dróg rowerowych jednokierunkowych z chodnikiem,
• modernizację 12 skrzyżowań,
• modernizację 2 obiektów inżynierskich,
• wykonanie oznakowania trasy.

Finansowanie zadania

Mazurska Pętla Rowerowa to część strategii Wielkich Jezior Mazurskich 2020. Przedsięwzięcie realizowane będzie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia Mazury 2014-2020. Instytucją zarządzającą RPO jest Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego, a beneficjentem Stowarzyszenie Wielkie Jeziora Mazurskie. GDDKiA jest partnerem tego projektu. Koszt inwestycji, w części realizowanej przez GDDKiA, zostanie sfinansowany ze środków budżetu państwa.


Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl





Komentarze (5) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. sis #3004516 | 95.49.*.* 11 lis 2020 08:22

    jaki jest sens budowy takich ścieżek,skoro np przez Wilkasy jest ścieżka a i tak zawsze się trafi jakiś mądry któremu ulica lepiej pasuje niż ścieżka

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  2. 15 km? Szał :) #3004438 | 37.8.*.* 10 lis 2020 20:58

    a na Podlasiu mamy tylko z Suwałk do Sejn 30 km! A budują się kolejne w podobnych ciągłych odległościach

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz

  3. bleh #3004398 | 88.156.*.* 10 lis 2020 18:49

    Zdjęcie drogi rowerowej w Dywitach. Szkoda, że nie pokazano mostku i stanu nawierzchni na przyczółkach.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  4. zainteresowany #3004346 | 195.116.*.* 10 lis 2020 15:09

    Może ktoś ma wiedzę, czy aktualnie budowana ścieżka rowerowa na wylocie z Giżycka będzie pociągnięta aż do Wilkas?

    odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Czytelnik #3004332 | 5.184.*.* 10 lis 2020 14:41

      A może jeszcze uda się zrobić chodnik z Orzysza do Mikosz niebezpieczny odcinek jak dla pieszego czy rowerzysty

      Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz