Zmienia się kolej w województwie warmińsko-mazurskim

2020-11-06 15:11:30(ost. akt: 2020-11-06 15:10:55)   Artykuł sponsorowany
Wszystkie przebudowane stacje na trasie Szczytno - Pisz - Ełk zapewniają podróżnym oczekiwany standard obsługi

Wszystkie przebudowane stacje na trasie Szczytno - Pisz - Ełk zapewniają podróżnym oczekiwany standard obsługi

Autor zdjęcia: PKP Polskie Linie Kolejowe

KRAJOWY PROGRAM KOLEJOWY


Efekty wynikają z realizacji przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Krajowego Programu Kolejowego (KPK) o wartości prawie 76 mld zł. Na dziesiątkach inwestycji we wszystkich województwach obok układanych torów, budowanych peronów, wiaduktów i mostów, montowanych wind, urządzeń i sieci trakcyjnej przejeżdżają pociągi. Realizacja prac i utrzymanie tysięcy planowych kursów to duże wyzwanie. Szczegółowo przygotowany rozkład jazdy zapewnia sprawniejsze podróże w aglomeracjach, regionach oraz na trasach dalekobieżnych. Finansowanie projektów KPK zapewniają znaczące środki z programów UE i budżetu państwa.


– Coraz szybsze pociągi, coraz większy komfort podróżowania, wyższy poziom bezpieczeństwa – to efekty działania Krajowego Programu Kolejowego, realizowanego przez rząd. Każda wyremontowana linia kolejowa, każdy oddany do użytku nowoczesny peron z wygodnymi podjazdami, każdy nowy system informacji pasażerskiej przybliżają nas do celu, którym jest bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej. Pasażerowie dostrzegają i doceniają dobre zmiany, jakie zachodzą obecnie na polskiej kolei.

Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury:

Dzięki inwestycjom z Krajowego Programu Kolejowego kolej na Warmii i Mazurach jest dostępniejsza i bardziej atrakcyjna. Z myślą o komforcie mieszkańców i podróżujących przez województwo, przebudowano 40 stacji i przystanków m.in. na trasach ze Szczytna do Ełku, z Działdowa do Olsztyna czy z Iławy do Olsztyna Głównego. Już o ok. godzinę krócej kursują pociągi na trasie Olsztyn – Szczytno – Ełk. Szybciej pojedziemy koleją także z Działdowa do Olsztyna oraz z Braniewa do Olsztyna.

Wyższe perony, wyposażone w wiaty i ławki oraz dobrze oświetlone z czytelną informacją, gwarantują wygodniejsze podróże. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, m.in. na stacjach Pisz, Ruciane-Nida, Waplewo, Olsztynek, Nidzica, Stare Jabłonki, dogodny dostęp na perony zapewniają pochylnie.

Obrazek w tresci
Nowy przystanek Olsztyn Dajtki to lepszy dostęp do kolei dla okolicznych mieszkańców

CORAZ WIĘCEJ KOLEI W OLSZTYNIE


Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zwiększają możliwości i rolę kolei w aglomeracjach. Nowe przystanki Olsztyn Śródmieście i Olsztyn Dajtki już zapewniają mieszkańcom lepszy dostęp do pociągów. Tę ofertę jeszcze zwiększą następne dodatkowe przystanki w stolicy Warmii i Mazur – Olsztyn Redykajny, Olsztyn Likusy i Olsztyn Jezioro Ukiel na linii z Olsztyna Gutkowa do Olsztyna Głównego. Zmodernizowane tory i urządzenia sterowania ruchem oraz wygodne perony tworzą warunki do atrakcyjnych codziennych podróży. Pociągiem szybko, wygodnie i ekologicznie dojedziemy do pracy czy szkoły.


– Ważnych społecznie inwestycji na torach, przy budowie nowych przystanków, mostów i wiaduktów nie zatrzymała pandemia koronowirusa. Zachowanie ciągłości realizacji prac, ogłaszanie nowych przetargów i podpisywanie umów jest kluczowe dla całej gospodarki i utrzymania stabilności na rynku budowlanym.

Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.:

INWESTYCJE W BEZPIECZEŃSTWO


W województwie warmińsko-mazurskim inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego zwiększają także poziom bezpieczeństwa podróży i przewozu ładunków. Na modernizowanych trasach montowane są nowe urządzenia i systemy. W nowoczesnych centrach sterowania np. w Szczytnie na linii Olsztyn – Szczytno – Ełk, dyżurni ruchu na bieżąco śledzą ruch pociągów i zapewniają sprawny przejazd składów. Pracowników wspierają komputerowe urządzenia i monitoring. Wkrótce lokalne centrum sterowania będzie także przy zmodernizowanej stacji w Olsztynie.

Zwiększeniu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym sprzyja również modernizacja przejazdów. Na terenie Warmii i Mazur już korzystamy z dodatkowo zabezpieczonych przejazdów w 120 miejscach. Przybywa także bezkolizyjnych skrzyżowań. Takie rozwiązania zastosowano na ul. Jeziornej w Olsztynie, gdzie tunel pieszo-rowerowy zastąpi przejście w poziomie szyn.

Obrazek w tresci
Więcej nowych zabezpieczeń na przejazdach podniosło poziom bezpieczeństwa

TOWARY NA TORY


Szybki i bezpieczny przewóz towarów koleją – najbardziej ekologicznym środkiem transportu, wpływa korzystnie na środowisko oraz wzrost atrakcyjności regionu dla inwestorów. Coraz częściej jeden pociąg (1770 ton) będzie mógł zastąpić 74 ciężarówki na drogach.

Dzięki inwestycjom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pociągi towarowe szybciej i sprawniej przewożą ładunki m.in. na liniach z Czerwonki do Biskupca i Szczytna do Ełku. Towarowy transport kolejowy jest efektywniejszy dzięki szybszej jeździe pociągów m.in. przez przebudowane mosty nad rzeką Pisą w Piszu i rzeką Ełk w Nowej Wsi Ełckiej.

NOWOCZESNA KOLEJ NA WARMII I MAZURACH


Kilkadziesiąt nowych peronów, setki kilometrów nowych torów, przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe oraz nowoczesne urządzenia sterowania ruchem przekładają się na kolej coraz bardziej dostępną, atrakcyjną i komfortową w województwie warmińsko-mazurskim i całej Polsce.

Więcej informacji o inwestycjach z Krajowego Programu Kolejowego na: www.plk-sa.pl/inwestycje

Obrazek w tresci
Zmodernizowany most nad rzeką Marózką w Waplewie

Obrazek w tresci


Źródło: Gazeta Olsztyńska

Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Jarecki #3003542 | 109.241.*.* 8 lis 2020 18:14

    A straszydlo w Olsztynie jak straszylo,tak straszy.Oczywiscie dworzec.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. git #3002310 | 151.248.*.* 6 lis 2020 11:50

      Njalepsze jest to że za nasze pieniądze kolej remontuje tory prowadzące do prywatnej zagranicznej firmy egger w Biskupcu.

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)