ZUS: jeśli nie możesz skorzystać z umówionej e-wizyty, pamiętaj o jej odwołaniu

2020-11-06 07:10:23(ost. akt: 2020-11-05 16:44:32)

Autor zdjęcia: pixabay

— Jeśli mamy umówioną e-wizytę w ZUS, a coś nam ważnego wypadło albo już jej nie potrzebujemy, pamiętajmy by zrezygnuj z wideoporady, aby mógł skorzystać z niej ktoś inny — informuje Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.
W październiku Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadził e-wizyty, dzięki którym klienci mogą umówić się z ekspertem na zdalną wideokonsultację. Od 4 listopada e-wizyta jest dostępna we wszystkich placówkach ZUS w całym kraju.

W październiku zarezerwowano 1122 e-wizyty w ZUS. Eksperci ZUS byli gotowi na każdą z nich. Jednak w przypadku 350 e-wizyt nie pojawili się na nich klienci. Tylko co szósta z nich zrezygnowała w naszym systemie z wideoporady. — Nie odwołując spotkania, którego już nie potrzebujemy pozbawiamy inne osoby możliwości skorzystać z nowej usługi — wyjaśnia rzeczniczka.

Jak działa e-wizyta


Bezpośrednio po dokonaniu rezerwacji oraz w dniu e-wizyty Zakład przekazuje link do rezygnacji z zaplanowanego spotkania, jeśli klientowi coś wypadło, albo już go nie potrzebuje. Apelujemy, aby korzystać z tej funkcji, jeśli wiemy, że nie weźmiemy udziału w e-wizycie, ponieważ w tym czasie połączyć się może ktoś inny w równie ważnej i pilnej sprawie.

Pierwsze e-wizyty w ZUS ruszyły 19 października w siedmiu oddziałach a od 4 listopada można je umówić w całej Polsce. Cieszą się one coraz większym zainteresowaniem.
— Tematy rozmów są bardzo zróżnicowane począwszy od pytań dotyczących możliwości wspólnego opodatkowania małżonków, przez wyliczenie prognozowanej emerytury, jak również składanie dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych — dodaje Katarzyna Krupicka.

W Elblągu wideokonsultacje działają od 29 października, a w Olsztynie można umówić się na wirtualne spotkanie od 4 listopada.

Dzień przed spotkaniem klient ZUS otrzyma SMS-a z przypomnieniem o e-wizycie – na wskazany podczas rejestracji numer telefonu. W dniu spotkania, godzinę przed rozmową, otrzyma mail z linkiem. Po kliknięciu w link nastąpi połączenie z pracownikiem ZUS.

Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty. W wideospotkaniu może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli uczestnik rozmowy ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.

Źródło: ZUS

***

Dołącz do nas!

"Maseczka to znak solidarności". To nasza kampania społeczna związana z koronawirusem. Zachęcamy wszystkich do wysyłania zdjęć w maseczkach! Będziemy je publikować na gazetaolsztynska.pl i w Gazecie Olsztyńskiej. Nie dajmy się zarazie. Żyjmy normalnie, ale "z dystansem".

Zdjęcia wysyłajcie (imię, nazwisko, miejscowość i ewentualnie zawód) na maila:
redakcja@gazetaolsztynska.pl




Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl

Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. ymca #3002066 | 79.190.*.* 6 lis 2020 07:17

    figę z makiem, rozwalę system

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz