Kobiety bardziej boją się o swoją przyszłość

2020-10-08 19:10:16 (ost. akt: 2020-10-08 14:21:19)

Autor zdjęcia: Unsplash

Koronawirus wywołuje u Polaków niepewność. Co trzeci respondent badania spodziewa się nasilenia pandemii albo obawia o swoje dochody. Najdotkliwiej odczuły pandemię osoby starsze.
Dla co trzeciego Polaka największym wyzwaniem jest w tej chwili niepewność dotycząca przyszłych dochodów czy ryzyka utraty pracy, a 28 proc. wskazuje na brak stabilizacji. Z kolei 36 proc. obawia się nasilenia pandemii w ciągu najbliższych sześciu miesięcy – pokazuje wrześniowe badanie Dentsu Polska. Wynika z niego też, że dwie grupy społeczne, które najdotkliwiej odczuły pandemię, to osoby starsze i kobiety, zdecydowanie gorzej oceniające swoją sytuacje finansową i zawodową.

Jak wynika z badania przeprowadzonego na grupie 1 tys. respondentów, 43 proc. z nich jednoznacznie ocenia, że sytuacja finansowa ich gospodarstwa pogorszyła się w odniesieniu do stanu sprzed pandemii. Zmiany w sferze finansowej dotkliwiej odczuwają kobiety, wśród których na pogorszenie swojej sytuacji wskazuje aż 49 proc. (w porównaniu do 37 proc. mężczyzn).

Kobiety nieznacznie gorzej oceniają też swoje perspektywy zawodowe. 40 proc. z nich uważa, że pogorszyły się one w porównaniu z okresem sprzed pandemii (versus 35 proc. mężczyzn). Z kolei w podziale na grupy wiekowe wpływ koronawirusa na swoją sytuację finansową i zawodową dotkliwiej odczuwają „millenialsi” (25–39 lat) oraz „igreki” (40–59 lat). W porównaniu z nimi generacja Z, czyli obecni 18–24-latkowie, oceniają ją nieco lepiej.

Prawie połowa Polaków (48 proc.) zadeklarowała, że ich wydatki są obecnie na takim samym poziomie jak przed pandemią. Co czwarta osoba je zwiększyła, a 27 proc. badanych stara się je ograniczać.

Badania potwierdzają też, że duża część wydatków zakupowych Polaków przeniosła się do sieci. Liczba kupujących online jest już na poziomie 73 proc. i w tym roku mieliśmy rekordowy wzrost – na poziomie 11 pkt proc.

Co ciekawe, w tej chwili już tylko 15 proc. polskich konsumentów oczekuje, że sklepy i marki będą zaangażowane społecznie (np. udzielając pomocy finansowej dla medyków i lekarzy). W porównaniu z pierwszą turą tego badania z marca br. ten odsetek spadł radykalnie z 38 proc.

newseria.pl



Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl

Komentarze (3) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. q-ku #2983018 | 188.147.*.* 9 paź 2020 14:56

    Cóż. Studiują gów.no.kierunki, dostają po nich gów.no.pracę, to się boją. A czasy, gdy można było zmusić chłopa do ślubu przez ciążę dawno minęły. Znalezienie jelenia, który będzie łożył na cudze bachory w sytuacji, gdy tatuś biologiczny się ulotnił, a tępe karyńsko go nie ściga o alimenty, też jest coraz trudniejsze. Branie do chałupy ze względu na kształt d...y się skończyło, a feminazistki (których jest coraz więcej) muszą poprzestać na wyzwiskach. ;)

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. pijany rycho #2982766 | 83.20.*.* 9 paź 2020 09:52

      Zawsze mogą bogato wyjść za mąż

      Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. ...... #2982550 | 89.229.*.* 8 paź 2020 19:59

        jest się czego bać zwłaszcza że 500 plus traci na wartości z każdym rokiem nie ma waloryzacji w porównaniu do inflacji

        Ocena komentarza: warty uwagi (23) odpowiedz na ten komentarz