Sportowcy, trenerzy, kluby — nagrodziliśmy laureatów Plebiscytu Sportowego "Gazety Iławskiej" [foto + video]

2020-09-08 11:44:50(ost. akt: 2020-09-09 14:05:46)
Część uczestników naszej Sportowej Gali

Autor zdjęcia: Edyta Kocyła-Pawłowska

Były nagrody, uśmiechy, statuetki, a po części oficjalnej rozmowy, nie tylko o sporcie. W końcu udało się nam zorganizować i przeprowadzić Galę podsumowującą nasz plebiscyt na Najpopularniejszego Sportowca, Trenera i Klub w 2019 roku według czytelników Gazety Iławskiej.
W pierwotnym terminie Gala miała odbyć się 16 marca tego roku, w zupełnie nowym dla nas miejscu, czyli w sali konferencyjnej Portu 110, jednak z oczywistych przyczyn nie mogliśmy jej wówczas przeprowadzić. Dziękujemy za zrozumienie sytuacji i cieszymy się, że mimo tych trudnych okoliczności udało się nam w końcu spotkać.

Do Gali doszło w poniedziałek (7 września), gościliśmy oczywiście w należącym do Piotra Szostaka hotelu nad Jeziorakiem. Postanowiliśmy jednak nie zmieniać dat Gali na dyplomach i statuetkach, tak dla pamięci.

Nasze wydarzenie odbywało się zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego podczas występowania na terenie Polski pandemii koronawirusa. Stąd m.in. potrzeba wypełnienia specjalnych oświadczeń na wejściu, dezynfekcji rąk itd.

PATRONI
>>> Proszę państwa, co my byśmy zrobili bez naszych patronów? Gdyby nie oni, to na pewno nasz sportowy plebiscyt nie miałby takiej renomy, zasięgu i takich nagród. Swoją obecnością zaszczycili nas przedstawiciele samorządów wojewódzkich i lokalnych, którzy zawsze chętnie wspierają nasz Plebiscyt. A są to:
••• Bernadeta Hordejuk — przewodnicząca sejmiku województwa warmińsko-mazurskiego
••• starosta powiatu iławskiego Bartosz Bielawski
••• burmistrz Iławy Dawid Kopaczewski
••• wójt gminy Iława Krzysztof Harmaciński
••• burmistrz Susza Krzysztof Pietrzykowski
••• burmistrz Kisielic Rafał Ryszczuk (na Gali reprezentowany przez panią wiceburmistrz Kisielic Jolantę Chruszczewską)
••• dyrektor Iławskiego Centrum Sportu Turystyki i Rekreacji, Wojciech Żmudziński
••• dyrektor Centrum Sportu i Rekreacji w Suszu, Jarosław Piechotka

SPONSORZY
Wsparcie mamy także ze strony naszych sponsorów. Wielu z nich pomaga nam przy każdej kolejnej edycji plebiscytu i po każdej Gali podsumowującej głosowanie zaznaczają, że za rok też chcą w tym projekcie uczestniczyć. Mamy też jednak kilku nowych sponsorów.

Na naszą Galę zaprosiliśmy zatem:
••• Karola Bączka, przedstawiciela firmy Amex Bączek, producenta okien i drzwi. Amex-Bączek jest Sponsorem Głównym naszej sportowej zabawy
••• Piotra Szostaka, właściciela Hotelu "Port 110", w którym mieliśmy przyjemność po raz pierwszy w historii naszego Plebiscytu gościć i organizować naszą Galę
••• Sławomira Święckiego, właściciela sklepu sportowego Sport A-Z w Iławie
••• Dawida Tarasiewicza, dyrektora Gospodarstwa Rybackiego w Iławie
••• Zbigniewa Tomaszewskiego, właściciela studia i fotolaboratorium Tomcolor w Iławie
••• Łukasza Kamińskiego, właściciela Frick Gym — siłownia i rehabilitacja w Iławie
••• Zbigniewa Patalona, właściciela instytutu kosmetologii Image w Iławie
••• Grzegorza Olszewskiego, właściciela Szkoły Językowej "Gregor"
••• Aleksandrę Jureko-Drozdowską, właścicielkę fitness clubu "Fit House" w Iławie
••• Damiana Majewskiego, właściciela Restauracji "U Czapy"
••• Mariusza Matysiuka, właściciela hurtowni części do pojazdów ciężarowych "Martom" w Lubawie
••• Bartosza Kućmina, właściciela firmy "Ivendo" zajmującej się realizacją instalacji fotowoltaicznych i pomp ciepła
••• Miłosza Koneckiego, współwłaściciela hurtowni stali "Konstal" z Iławy
••• Damiana Paszynina, właściciela Paszynin Auto Centrum Susz

>>> Nie byłoby Plebiscytu, gdyby nie trud i ciężka praca Sportowców, którzy są Głównymi Bohaterami Gali. Jednym z założeń naszego plebiscytu jest właśnie docenienie ich poświęceń, wyników i pozytywnego wpływu, jaki mają na lokalną społeczność.

Nowością w tegorocznej sportowej zabawie były głosowania w kategoriach Najpopularniejszy Trener oraz Najpopularniejszy Klub. Przy czym w tym drugim przypadku nazwa kategorii jest dość umowna, bo oprócz klubów rzeczywistych mieliśmy tu także stowarzyszenia oraz grupy mniej lub bardziej formalne, jak choćby ekipy biegaczy czy osady smoczych łodzi i załogi żeglarskie. W ten sposób wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych czytelników, którzy zaznaczali podczas poprzednich edycji, że warto w ten sposób rozbudować Plebiscyt i pokazać trenerów oraz kluby.

To właśnie jest głównym cel naszego sportowego plebiscytu — zaprezentowanie jak najszerszej publiczności jak największej ilości sportowców, klubów, trenerów itd. A że żyjemy, co często powtarzamy, w powiecie bardzo mocno usportowionym to też nie mamy najmniejszych problemów ze stworzeniem list kandydatów.

LAUREACI

KATEGORIA KLUB
Kategoria Klub, to podobnie jak kat. Trener, nowość w naszej sportowej zabawie.
W pierwszej edycji mieliśmy 34 kluby.

Proszę państwa, takiego wyścigu jaki miał miejsce w tej kategorii nie powstydziłyby się najlepsze zawody wioślarskie. Od pewnego momentu głosowania walka o zwycięstwo w tej kategorii przeniosła się na wodę – w pierwszej trójce były bowiem dwie drużyny smoczych łodzi, Iławskie Smoki Jezioraka i Drakens Iława, oraz żeglarska załoga iławianina Piotra Matwiejczuka.

Przez dłuższą cześć dystansu prowadziły Iławskie Smoki Jezioraka, jednak na ostatnich metrach wyprzedziła ich osada Drakens Iława i z dość wyraźną przewagą wygrała w plebiscycie sportowym „Gazety Iławskiej” na Najpopularniejszy Klub 2019 w ocenie naszych czytelników.

OTO PIERWSZA TRÓJKA PLEBISCYTU NA NAJBARDZIEJ POPULARNY KLUB SPORTOWY 2019 ROKU

3. Załoga żeglarska Piotra Matwiejczuka
Flagowa załoga iławskiego środowiska żeglarskiego, która corocznie walczy w najważniejszych ogólnopolskich regatach. Na przykład w zeszłym roku Piotr Matwiejczuk i ekipa wywalczyli drugie miejsce w finale Pucharu Polski Jachtów Kabinowych. Załogę tworzą także Grzegorz Swat, Wojciech Sobolczyk i Karol Szydzik. Sobotni wyścig O Błękitną Wstęgę Jezioraka jacht Zalewo, na którym pływa ta załoga, zakończył na drugim miejscu.

W nagrodę za zajęcie trzeciego miejsca załoga otrzymała:
— kurs językowy do szkoły językowej "Gregor"
— bule do gry i zegarek sportowy od urzędu marszałkowskiego

2. Iławskie Smoki Jezioraka
Iława ma aż dwa kluby smoczych łodzi. Iławskie Smoki Jezioraka formalnie powstały pod koniec 2018 roku, jednak już mają na swoim koncie spore osiągnięcia, jak choćby Puchar Federacji Łodzi Smoczych wywalczony w Bydgoszczy a także zwycięstwo w Otwartych Mistrzostwach Gdańska. Smoki Jezioraka z powodzeniem startują także w regatach międzynarodowych. Obecnie w stowarzyszeniu działa ponad 30. osób.

Nagrodami za drugie miejsce w kategorii Klub są:
— grill elektryczny od firmy Ivendo
— bule do gry, które ufundował urząd marszałkowski

1. Drakens Iława
Historia smoczych łodzi w Iławie zaczęła się właśnie od klubu Drakens Iława, który od ośmiu lat jest ważnym i wyraźnym elementem iławskiego sportu. Drakens to organizator regat O Złote Wiosło Jezioraka, które corocznie przyciągały do Iławy rzesze wioślarzy z całego kraju. Niestety, ostatnia edycja z wiadomych przyczyn nie mogła się odbyć.
Tak więc Drakens to grupa realizująca się nie tylko podczas regat, to także animator sportowego życia miasta nad Jeziorakiem. W grupie, będącej formalnie sekcją klubu wioślarskiego Wir Iława, działa i trenuje ponad 50 osób w najróżniejszym wieku, od 18 roku życia w górę.

Nagrody za zwycięstwo dla Drakens Iława:
— Po zawodach trzeba uzupełnić kalorie, dlatego też — podobnie jak Iławskie Smoki Jezioraka — Drakensi otrzymują w nagrodę za zwycięstwo grill elektryczny oraz zestaw kaw od firmy Amex Bączek oraz bule od urzędu marszałkowskiego.
Oprócz tego, firma Tomcolor stworzyła specjalne statuetki dla Zwycięzców w naszych trzech kategoriach: Klub, Trener i Sportowiec

KATEGORIA TRENER
To także nowa kategoria, mieliśmy tu 49 kandydatów.

Tu się działo, proszą państwa! Dosłownie do ostatnich minut głosowania w naszym plebiscycie sportowym trwała walka o zwycięstwo w kategorii Trener. O to miano na ostatniej prostej walczyło przede wszystkim dwóch szkoleniowców piłkarskich, Jakub Wierzchowski oraz Bartłomiej Boros. Na podium znalazł się także Artur Długosz reprezentujący Iławskie Smoki Jezioraka.

OTO PIERWSZA TRÓJKA PLEBISCYTU SPORTOWEGO „GAZETY IŁAWSKIEJ"
W KATEGORII TRENER

3. Artur Długosz, smocze łodzie (Iławskie Smoki Jezioraka)
To jeden z założycieli Iławskich Smoków Jezioraka. Obecnie przebywa w Poznaniu, jednak cały czas ma kontakt ze swoją ekipą z Iławy. Mało tego — jeszcze niedawno planował w stolicy Wielkopolski stworzyć filię Iławskich Smoków Jezioraka.

W imieniu Artura Długosza nagrodę odebrali przedstawiciele Iławskich Smoków Jezioraka, Wioletta Szpakowska i Arkadiusz Grabiński. A nagrodami są:
— karnet do Fit House
— zegarek sportowy od urzędu marszałkowskiego

2. Bartłomiej Boros, piłka nożna (Jeziorak Iława)
Pochodzący z Mątyk w gminie Iława Bartek jest trenerem piłki nożnej w Akademii Piłkarskiej Jezioraka Iława, współpracuje też z organizacją Polish Soccer Skills, w której jest szkoleniowcem w kategorii U-9 na cały kraj. Jego zespół prawdopodobnie wybierze się niedługo na zgrupowanie do Niemiec, w planach są sparingi z Herthą Berlin i Unionem Berlin.

Nagrodami za zajęcie 2. miejsca w kategorii Trener są:
— karnet na dowolny zabieg do Instytut Kosmetologii Image
— karnet do Fit House
— zegarek sportowy od urzędu marszałkowskiego

1. Jakub Wierzchowski, piłka nożna (Unia Susz – Młode Talenty)
Jakub Wierzchowski prowadzi drużynę Orlików (roczniki 2009-10), obecnie odpowiada za szkolenie 20. młodych adeptów futbolu. Jak mówi trener Wierzchowski, jego przygoda z trenowaniem wynika z pasji, jaką jest dla niego piłka nożna. Szkoleniowcem został pięć lat temu, obecnie posiada licencję UEFA C. A co powiedział, gdy dowiedział się o zwycięstwie w naszym Plebiscycie? — Jestem trochę zaskoczony wygraną, ale jako sportowiec lubię wygrywać, więc jest ok – mówił wówczas półżartem, bez niepotrzebnej, zbytniej skromności trener dzieci z Unii Susz.

Zwycięzca kategorii Trener w nagrodę otrzymuje:
— zegarek sportowy od firmy Konstal
— karnet do Fithouse
— blender od firmy Ivendo
— statuetkę od firmy Tomcolor

KATEGORIA SPORTOWIEC
>>> Na liście Sportowców mieliśmy aż 128 nazwisk. Są to osoby reprezentujące — tak jak zawsze — kluby sportowe, stowarzyszenia itd. z miasta Iława, gminy Iława, miasta i gminy Susz oraz miasta i gminy Kisielice. Lista ta powstała po (długich) konsultacjach ze środowiskiem sportowym, wyboru dokonywali trenerzy i nie tylko oni. Także my, ze swej strony, dołączyliśmy kilku indywidualnych sportowców.

ZŁOTA DZIESIĄTKA PLEBISCYTU SPORTOWEGO „GAZETY IŁAWSKIEJ"

10. Janusz Ciarczyński, pływanie (Orka Iława)
Janek już kiedyś był w naszej Złotej Dziesiątce, wówczas dyplom w jego imieniu odebrał dziadek Kazimierz. Teraz był osobiście.
Janek pływanie trenuje od 4 lat, cały czas pod okiem trenera Błażeja Matysiaka. Jego największym osiągnięciem jest 10. miejsce w Mistrzostwach Polski rocznika 2001 na 50 metrów w stylu dowolnym zdobyte w 2019 roku.

9. Hubert Jurkiewicz, kickboxing (Piechotka Team)
To kolejny w ostatnich latach reprezentant Susza w naszej Złotej Dziesiątce, po raz kolejny zresztą z klubu Piechotka Team. Hubert to wielokrotny medalista mistrzostw Polski i Europy w kick boxingu juniorów w kategorii wagowej -70 kilo.

Trener Jarosław Piechotka podkreśla olbrzymią sumienność zawodnika — proszę sobie wyobrazić, że Hubert nie opuścił nigdy ani jednego treningu! Do tego sam świetnie potrafi się motywować, jest dla siebie bardzo wymagający.

8. Jan Falkowski, piłka nożna (Jeziorak Iława)
17-letni Janek w Jezioraku Iława gra — jak to sam określił — przez całe życie. Na pierwszy trening poszedł, gdy miał 6 lat. Przez 11 sezonów grał na praktycznie każdej pozycji na boisku, nawet na bramce.

7. Natalia Zięba, biegi (Lekkoatletyka dla Każdego/Orka Athletics Iława)
Nasz mała sprintereczka — tak o Natalii mówią w grupie Lekka Atletyka dla Każdego prowadzonej przez Anetę Ostanek. W opinii pani trener, 12-latka pochodząca z Wikielca ma duże predyspozycje do szybkiego biegania. W zeszłym roku zdobyła wicemistrzostwo województwa w biegu na 60 metrów z czasem 8,95. W tym roku przeszła do starszej kategorii wiekowej, gdzie rywalizuje ze starszymi od siebie zawodniczkami, jednak progres jest widoczny. W mistrzostwach województwa w biegu na 60 metrów poprawiła zeszłoroczny wynik i na metę przybiegła z czasem 8,64.

6. Anna Sławińska, biegi (Rezerwowe Psy Iława)
To kolejna biegaczka w tym gronie, jednak Ania specjalizuje się w biegach na 5 i 10 kilometrów. Jak sama przyznaje, najlepiej jej się biega w rodzinnym Grodzicznie, jednak swój życiowy rekord 46 minut i 30 sekund na 10 km uzyskała akurat w Susz w zeszłym roku.
Akurat Ani nie mogło być z nami z przyczyn zdrowotnych. Jej dyplom przekażmy indywidualnie.

5. Aleksander Przybyszewski, wioślarstwo (Wir Iława)
Olek to 17-letni wychowanek Wiru Iława, w niedzielę wrócił z mistrzostw Polski juniorów, gdzie płynął w finale B na jedynce. Do tego to rekordzista świata juniorów w dystansie pokonanym na ergometrze wioślarskim przez dwóch zawodników przez dobę! Wraz z Nikodemem Fiałkowskim przez 24 godziny przepłynął "na sucho" 326 168 metrów!
Trenerzy Wiru podkreślają wielką ambicję Olka i pracowitość. Nawet w czasie pandemii nie odpuszczał sobie treningów.

NAGRODY
dla sportowców z miejsc 5-10, oprócz dyplomów, mamy sportowe upominki od firmy Ivendo

4. Daniel Weisgerber, fitness sylwetkowe (Iława)
To świeżo upieczony mistrz Polski w fitness sylwetkowym! Daniel jest przykładem, że metryka i wiek nie są aż tak ważne w sporcie. Popularny "Wajs", który ma 36 lat, karierę rozpoczął dwa lata temu, a już osiągnął wielkie sukcesy, ze wspomnianym mistrzostwem Polski z tego roku włącznie.

Iławianin już w swoim debiucie, podczas Pucharu Bałtyku, dwukrotnie zwyciężył. Potem przyszły wygrane m.in. w Pucharze Polski oraz w zawodach Diamond Cup — po tych ostatnich startach zdobył kartę profesjonalnego zawodnika Elite Pro. Tak duże osiągnięcia zostały dostrzeżone i docenione przez trenerów kadry narodowej. Daniel jako reprezentant Polski był już na mistrzostwach świata, a niedługo wybiera się na mistrzostwa Europy do Hiszpanii. Powołanie do kadry narodowej otrzymał na chwilę przed przyjściem na Galę!

Zgodnie z tradycją, tak nielubiane przez sportowców czwarte miejsce w naszym plebiscycie akurat ma zawsze nagrodę. Daniel otrzymał przenośny głośnik firmy JBL, nagrodę zasponsorował Damian Majewski z restauracji U Czapy.

CZAS NA PIERWSZĄ TRÓJKĘ

3. Jakub Pączkowski, trójbój siłowy (Iława)
Kubę wcześniej kojarzyliśmy tylko z faktu, że jest mocno związany z Jeziorakiem Iława. Jako kibic, a potem jako redaktor portalu oraz pracownik klubu. Kiedyś zagadnął, przy okazji meczu, „a może coś o mnie napiszecie?” Okazało się, że Pączkowski trenuje podnoszenie ciężarów i to już z widocznymi efektami, czyli trofeami.

Iławianin w zeszłym roku zdobył mistrzostwo Polski federacji WPC w martwym ciągu w kategorii -75 kilogramów, do tego zdobył mistrzostwo kraju federacji XPC w kategorii junior 23 do 82,5 kilo. 23-letni zawodnik klubu Mendelejew Team to również tegoroczny mistrz Europy federacji XPC w kategorii junior 23, – 90 kilogramów. A to nie wszystkie sukcesy Jakuba Pączkowskiego, który oprócz startów trenuje także innych, mnie doświadczonych zawodników.

Kuba Pączkowski otrzymuje od nas następujące nagrody:
— wieżę hi-fi od hurtowni Martom
— voucher do sklepu 4F, który ufundowało Gospodarstwo Rybackie w Iławie
— karnet do siłowni Frick Gym,

2. Maksymilian Rutkowski, piłka nożna (Unia Susz — Akademia Młode Talenty)
Drugie miejsce w naszym plebiscycie wywalczył Maks Rutkowski, młody piłkarz Akademii Młode Talenty Unii Susz. Futbol zajmuje 9-letniemu Maksymilianowi prawie cały wolny czas, treningi w Unii rozpoczął trzy lata temu. Do jego idoli należą Robert Lewandowski, Łukasz Fabiański oraz Lionel Messi. Trenerem Maksa jest Jarosław Chodowiec.

Dla sportowca, który zajął drugie miejsce w kategorii indywidualnej, mieliśmy następujące nagrody:
— deska hoverboard, której zakup zasponsorowała firma Auto Handel Paszynin
— karnet do siłowni Frick Gym
— kurs językowy do Szkoły Grzegorza Olszewskiego
— karnet do Fit House.

1. Arkadiusz Kuciński, piłka nożna (Jeziorak Iława)
Po raz drugi z rzędu w naszym plebiscycie na Najpopularniejszego Sportowca zwyciężył Arkadiusz Kuciński. Tym razem piłkarz Jezioraka zdobył ponad 1/4 wszystkich głosów.

Arek od kilku sezonów jest podporą IV-ligowej drużyny z Iławy. To wychowanek Jezioraka, o którym ostatnio od jednego z działaczy usłyszeliśmy, że jest "niesprzedawalny". Kuciński jest wzorem do naśladowania dla młodszych zawodników, a zwycięstwo w naszym plebiscycie zagwarantował sobie tak szybko, jak biega, czyli w tempie ekspresowym.

A propos ekspresów i pociągów — obecność zwycięzcy na naszej Gali stała pod znakiem zapytania, tak bardzo pochłonęła go kariera pracownika kolei, że początkowo miało go nie być z nami — miał dopiero wracać z pracy, na szczęście jego przełożeni ze spółki PKP Cargo nie wyobrażali sobie tego, żeby Kucińskiego miało zabraknąć na naszej Gali. Dlatego zmienili mu godziny pracy.

Arek za zwycięstwo w naszym plebiscycie otrzymuje następujące nagrody:
— ekspres do kawy od firmy Amex Bączek
— buty piłkarskie od Sławomira Święckiego ze sklepu Sport A-Z
— karnet do siłowni Frick Gym
— karnet do Fit House.

>>> Upominki dla naszych laureatów corocznie przygotowują także nasi partnerzy, samorządowcy. W tym roku także chcieli nagrodzić sportowców i trenerów oraz kluby i przygotowali jak zwykle mnóstwo nagród, upominków itp.