Testy autobusu przełożone

2020-09-04 16:07:27(ost. akt: 2020-09-04 16:08:54)

Autor zdjęcia: mercedes-benz-bus.com/pl

Dopiero w następnym tygodniu na olsztyńskie ulice ma wyjechać autobus eCitaro. Pojazd nie mógł dotrzeć do stolicy Warmii i Mazur w zaplanowanym wcześniej terminie.
- Podczas rutynowego sprawdzania mechanicy Mercedesa wykryli usterkę, którą można naprawić tylko w serwisie - wyjaśnia Cezary Stankiewicz, rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego

Pojazd, który będzie testowany w Olsztynie jest zasilany energią elektryczną. To futurystyczny, 12-metrowy niskopodłogowy eCitaro firmy Mercedes.

- Autobus jest wyposażony w baterie NMC o łącznej mocy 243 kW z silnikami elektrycznymi 2x125 kW, umieszczonymi przy piastach kół - mówi Czarek Stankiewicz. - Pojazd testowy będzie wyposażony w system ITS i kasowniki. Będzie obsługiwał tylko trasy w stolicy regionu.

Na jednym ładowaniu eCitaro może przejechać około 150 km. Elektryczne Mercedesy zostały zaprojektowane na bazie znanej i sprawdzonej konstrukcji Citaro wyprodukowanych w liczbie 50 tysięcy egzemplarzy.

To nie pierwsze testowe jazdy autobusów zasilanych alternatywnymi źródłami. W przeszłości na ulicach Olsztyna pojawiały się pojazdy zasilane nie tylko energią elektryczną, hybrydowe, ale także gazem.

UM Olsztyna


Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl



Komentarze (5) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. ff #2968217 | 83.9.*.* 5 wrz 2020 09:25

    Nie dojechał bo się zepsuł :-)

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz

  2. Złomiarz #2968203 | 188.147.*.* 5 wrz 2020 08:44

    Było kupić takie autobusy, wybudować buspasy i było by estetycznie, ekologicznie i sprawnie a w razie usterki czy kolizji reszta może ominąć i pojechać dalej. Ale nieeeee nasz wizjoner zainwestował nasze pieniądze w tory, podkłady, słupy, plątaninę kabli nad głowami. Tylko mi nie mówcie że pieniądze były na tramwaje - były na rozwój komunikacji miejskiej ale wizjoner musiał wybrać najgorszy wariant - czemu ?? bo sam jest najgorszy z możliwych.

    Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. wilku #2968201 | 81.190.*.* 5 wrz 2020 08:39

      przestańcie podniecać się tym badzewiem - zasięg 150 km, po 3 godzinach pracy autobus będzie kończył pracę aby 24h ładować się

      Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. a #2968006 | 2.243.*.* 4 wrz 2020 16:52

        autobusy polskie sprzedaje sie do niemiec - niemieckie sprowadza sie do polski to jest wzajemna pomoc i robienie kasy.......................

        Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

      2. mk2 #2968005 | 79.184.*.* 4 wrz 2020 16:49

        Po co zamieszczać takie absurdalne informacje, z których kompletnie nic dla olsztynian nie wynika? O jakim testowaniu mowa, skoro to nie jest prototyp tylko autobus produkowany fabrycznie? W dodatku MPK nie planuje kupić żadnych elektrycznych autobusów, więc to zwykłe zawracanie głowy. Czy Olsztyn jest taką prowincją, żeby łykać newsy z serii przyjechał autobus a "nad naszo wsio przeleciał meteoryt"?

        Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)