Wszystkie województwa chcą Kolei Plus. PKP otrzymały blisko 100 wniosków na kwotę około 25 mld złotych

2020-08-28 07:28:16 (ost. akt: 2020-08-28 07:42:56)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Karol Kiłyk

— Program Kolej Plus to ogromna szansa na wzrost atrakcyjności i rozwoju gospodarczego wielu regionów Polski. Realizacja projektów przyczyni się do likwidacji wykluczenia komunikacyjnego. Sieć kolejowa będzie uzupełniona o nowe połączenia, które zapewnią mieszkańcom lepsze warunki życia — mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
Zakończył się pierwszy etap Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus. Wnioski złożyły zarządy województw, starostwa powiatowe, urzędy miast i gmin oraz stowarzyszenia ze wszystkich województw.

Nadesłane wnioski obejmują projekty na kwotę około 25 mld zł. To czterokrotnie więcej niż obecnie przewiduje Program Kolej Plus o wartości 5,6 mld zł. Wnioski dotyczą linii kolejowych o długości ok 2 tys. km. Propozycje złożono na nowe trasy, niewykorzystywane od lat lub tylko o ruchu towarowym.

Najwięcej wniosków złożyły województwa:
— śląskie (19),
— podkarpackie (11),
— małopolskie i mazowieckie (9),
— lubuskie (8).

Ponadto wpłynęły zgłoszenia z województw:
— warmińsko-mazurskie (6),
— dolnośląskie,
— lubelskie i wielkopolskie (5),
— kujawsko-pomorskie i zachodniopomorskie (4),
— łódzkie, podlaskie, świętokrzyskie, pomorskie (2),
— opolskie (1).

Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będą szczegółowo analizować każdy wniosek. Będą rozmowy z wnioskodawcami, by do kolejnego etapu przeszły propozycje, które spełniają postawione w Programie kryteria.

Kolej Plus zakłada realizację inwestycji liniowych, tj. modernizację istniejących lub budowę nowych linii kolejowych oraz inwestycje punktowe, np. budowę nowych przystanków, mijanek czy łącznic kolejowych. Inwestycje będą mogły być sfinansowane w 85 proc. ze środków Programu, a w 15 proc. ze środków pochodzących z samorządów. Program Kolej Plus zaplanowano do realizacji do 2028 roku.

Źródło: PKP



Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl

Komentarze (5) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. atom34 #2965711 | 83.28.*.* 29 sie 2020 07:02

    A gdzie Kętrzyn - Wegorzewo?? Duszo bezużytecznego urzędniczego szumu u nic.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. @ddd #2965641 | 94.254.*.* 28 sie 2020 18:43

      Przecież jest wyraźnie napisane że podlaskie złożyło 2 projekty!

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

    2. Mieszkaniec #2965491 | 5.184.*.* 28 sie 2020 12:21

      Czy jest plan by przez Bisztynek na nowo przejeżdżały pociągi? Trasa na Lidzbark Warmiński-Dobre Miasto- Olsztyn jak znalazł. Super rozwiązanie by to było

      Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

      1. ddd #2965478 | 94.254.*.* 28 sie 2020 11:45

        Faszyści z podlaskiego nie złożyli żadnego wniosku, bo i tak wiedzą że dostaną od tego rządu.

        Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

        1. Era #2965429 | 185.234.*.* 28 sie 2020 09:55

          I to jest prawdziwe wyzwanie dla samorządowców, a nie jakieś termy czy tężnie

          Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz