Trzeba "sprzedać" miasto turystom

2020-08-28 13:00:00(ost. akt: 2020-08-28 13:13:45)
Jolanta Chrząstek (na zdj.) dołączy do Anny Balińskiej

Jolanta Chrząstek (na zdj.) dołączy do Anny Balińskiej

Autor zdjęcia: Edyta Kocyła-Pawłowska

Zmienia się ekipa, która będzie odpowiadać za obsługę turystów w Iławie. Artura Pruchniewskiego zastąpi Jolanta Chrząstek, która właśnie wygrała konkurs na to stanowisko. Dołączy do Anny Balińskiej.
To moja wymarzona praca – zdradza Jolanta Chrząstek, gdy ją pytamy o powody zmiany zawodu. W tej chwili pracuje jako specjalista do spraw marketingu w branży motoryzacyjnej. Zaryzykowała, zmieniła miejsce pracy i choć zacznie obsługiwać turystów dopiero za dwa tygodnie, to już jest szczęśliwa.
– To było moje marzenie już od szkoły podstawowej. Byłam w klubie turystycznym. Na studiach pisałam pracę o promocji miasta.
Pani Jolanta ma licencjat z ekonomii o specjalności marketing. Studia magisterskie skończyła na wydziale marketingu, specjalizacja: zarządzanie finansami przedsiębiorstw. W czasie trwania studiów ukończyła kurs dla przyszłych pracowników informacji turystycznej oraz kurs obsługi ruchu turystycznego. – Miałam wtedy praktyki w iławskiej Informacji Turystycznej, ale to było dawno, bo jeszcze za czasów pani Halinki Listkowskiej – wspomina pani Jolanta. – Już wtedy pomyślałam, że mogłabym w tej pracy spędzić resztę życia. I nie byłaby to praca, tylko przyjemność.
Do Iławskiego Centrum Sportu, Turystyki i Rekreacji, które prowadzi miejską informację, wpłynęło sześć zgłoszeń na stanowisko informatora turystycznego. Dwa z nich nie spełniały wymogów formalnych. Drugim etapem były rozmowy kwalifikacyjne, które przeprowadziła komisja w składzie: Anna Balińska (IT), Krzysztof Mądry (ICSTiR) i Cezary Neścior (UM). Do rozmów przystąpiły cztery kobiety. Wybrana została pani Jolanta, która komunikatywnie zna język angielski. Uczyła się go m.in. podczas rocznego pobytu w Stanach Zjednoczonych. Jak mówi, kocha Iławę i wciąż eksploruje ten teren, pokazując go swoim dzieciom. A teraz będzie miała okazję swoimi uczuciami zarazić turystów. – Generalnie chodzi o to, by turyście "sprzedać" informacje i "sprzedać" miasto. Wiedza marketingowa mi się przyda – śmieje się. – Często turyści przyjeżdżają bez planu, nie wiedzą, co chcieliby zobaczyć. Informacja Turystyczna jest idealnym miejscem, by taki plan dla każdego odwiedzającego stworzyć.
Jolanta Chrząstek ma zastąpić Artura Pruchniewskiego, który pracował w Informacji Turystycznej ponad dekadę. Stworzy zespół z Anną Balińską, która w IT pracuje 4 lata.


Edyta Kocyła-Pawłowska
ilawa@gazetaolsztynska.pl