Jest decyzja w sprawie tramwajów
2020-08-25 12:00:00(ost. akt: 2020-08-26 10:55:35)
Artykuł
sponsorowany
Prezydent Olsztyna zdecydował o wyborze wykonawcy rozbudowy infrastruktury tramwajowej. Na podpisanie umowy będziemy jednak musieli poczekać kilka miesięcy.
Siedem firm i konsorcjów z Polski i z zagranicy stanęło do drugie przetargu na budowę nowej nitki tramwajowej w stolicy Warmii i Mazur. Po sprawdzeniu i ocenie ofert zapadła decyzja o wskazaniu krakowskiej spółki ZUE.
- Ta oferta jest zarówno atrakcyjna finansowo, jak i wykonawca ma ogromne doświadczenie w tego typu pracach - mówi prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz. - Zależy nam właśnie na takim wykonawcy i mamy nadzieję, że ostatecznie właśnie z tą firmą będziemy mogli podpisać umowę. Kiedy to się stanie? Na to wpływ mają ewentualne odwołania pozostałych sześciu oferentów, jak i tradycyjna kontrola Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Grupa ZUE SA jest doświadczonym wykonawcą prac torowych. W swoich realizacjach ma m.in. budowy przebudowy tramwajowych torowisk w Krakowie, Warszawie i Szczecinie. Jest także odpowiedzialna za utrzymanie, konserwację i naprawy torowisk w Krakowie.
- Ta oferta jest zarówno atrakcyjna finansowo, jak i wykonawca ma ogromne doświadczenie w tego typu pracach - mówi prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz. - Zależy nam właśnie na takim wykonawcy i mamy nadzieję, że ostatecznie właśnie z tą firmą będziemy mogli podpisać umowę. Kiedy to się stanie? Na to wpływ mają ewentualne odwołania pozostałych sześciu oferentów, jak i tradycyjna kontrola Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Grupa ZUE SA jest doświadczonym wykonawcą prac torowych. W swoich realizacjach ma m.in. budowy przebudowy tramwajowych torowisk w Krakowie, Warszawie i Szczecinie. Jest także odpowiedzialna za utrzymanie, konserwację i naprawy torowisk w Krakowie.
Na realizację zadania przeznaczyliśmy 479,7 mln zł, z czego 365 mln zł to dofinansowanie z budżetu Unii Europejskiej. Krakowska spółka zadeklarowała realizację inwestycji za niewiele ponad 382,2 mln zł.
Nowa, olsztyńska infrastruktura to około sześciu kilometrów podwójnego torowiska. Zostanie poprowadzone ulicami Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. Nad skrzyżowaniem Krasickiego z Synów Pułku powstanie estakada o długości ok. 270 m. Poza tym przy Wysokiej Bramie zostanie wybudowany węzeł przesiadkowy.
To jednak nie jedyne prace, jakie będą realizowane. Towarzyszyć im będzie także przebudowa podziemnych sieci czy powstanie nowych ścieżek rowerowych i chodników.
Umowa z wykonawcą może zostać podpisana w październiku albo w listopadzie. Prace mają być zakończone w 2023 roku
Nowa, olsztyńska infrastruktura to około sześciu kilometrów podwójnego torowiska. Zostanie poprowadzone ulicami Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. Nad skrzyżowaniem Krasickiego z Synów Pułku powstanie estakada o długości ok. 270 m. Poza tym przy Wysokiej Bramie zostanie wybudowany węzeł przesiadkowy.
To jednak nie jedyne prace, jakie będą realizowane. Towarzyszyć im będzie także przebudowa podziemnych sieci czy powstanie nowych ścieżek rowerowych i chodników.
Umowa z wykonawcą może zostać podpisana w październiku albo w listopadzie. Prace mają być zakończone w 2023 roku
Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Janusz z Olsztyna #2964730 | 83.5.*.* 26 sie 2020 20:05
Okazuje się, że nie tylko COVID -19 lecz i postępujący ubytek neuronów dokucza naszym bogatym inwestorom. Dokuczliwa choroba nie ustąpiła bo nadal cierpią skutecznie "uszczelniając" i tak już wąskie ulice miasta. A przecież istnieją bezinwazyjne, ekologiczne i mniej kosztowne rozwiązania komunikacyjne. Panowie, a może tak METRO w Olsztynie takie podwieszane ?
odpowiedz na ten komentarz