Wstępne wyniki egzaminu ósmoklasisty na Warmii i Mazurach. Które przedmioty wypadły najlepiej?
2020-07-31 15:35:53(ost. akt: 2020-07-31 16:09:27)
W piątek (31 lipca) Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała na swojej stronie internetowej wstępną informację o wynikach osiągniętych na egzaminie ósmoklasisty. Jak poradzili sobie absolwenci klas VIII z Warmii i Mazur?
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Egzamin ósmoklasisty w 2020 roku był przeprowadzany w formie pisemnej. Każdy ósmoklasista przystąpił do egzaminu z trzech przedmiotów obowiązkowych, czyli języka polskiego, matematyki oraz języka obcego nowożytnego. Ogłoszone zostały wyniki egzaminu ósmoklasisty
Język polski
Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem z języka polskiego, które sprawdzało umiejętność odbioru tekstu kultury i wykorzystania zawartych w nim informacji.
Natomiast trudność sprawiło uczniom między innymi zadanie sprawdzające znajomość gramatyki języka polskiego.
Za rozwiązanie zadań z języka polskiego ósmoklasiści uzyskali średnio 55 proc. punktów możliwych do zdobycia.
Z matematyki uczniowie wykazali się umiejętnością odczytywania, interpretowania i przetwarzania danych przedstawionych w tekście i na diagramie oraz ich wykorzystania w sytuacji praktycznej.
Matematyka
Z matematyki uczniowie wykazali się umiejętnością odczytywania, interpretowania i przetwarzania danych przedstawionych w tekście i na diagramie oraz ich wykorzystania w sytuacji praktycznej.
Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie otwarte, w którym uczniowie na podstawie informacji zawartej w zadaniu musieli przedstawić uzasadnienie tezy dotyczącej podanego wielokąta.
Za rozwiązanie zadań z matematyki ósmoklasiści uzyskali średnio 42 proc. punktów możliwych do zdobycia.
Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści rozwiązujący zadania z języka angielskiego najlepiej poradzili sobie z zadaniami otwartymi sprawdzającymi znajdowanie określonych informacji w tekście pisanym. Za rozwiązanie zadań z języka angielskiego ósmoklasiści uzyskali średnio 50 proc. punktów możliwych do zdobycia.
Język obcy nowożytny
Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści rozwiązujący zadania z języka angielskiego najlepiej poradzili sobie z zadaniami otwartymi sprawdzającymi znajdowanie określonych informacji w tekście pisanym. Za rozwiązanie zadań z języka angielskiego ósmoklasiści uzyskali średnio 50 proc. punktów możliwych do zdobycia.
Dla uczniów, którzy przystąpili do egzaminu z języka niemieckiego, najłatwiejsze okazały się zadania zamknięte sprawdzające znajomość funkcji językowych. Za rozwiązanie zadań z języka niemieckiego ósmoklasiści uzyskali średnio 42 proc. punktów możliwych do zdobycia.
W przypadku języka angielskiego i niemieckiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadanie otwarte, sprawdzające znajomość funkcji językowych. W języku angielskim, jak i niemieckim trudne było także zadanie otwarte sprawdzające znajomość środków językowych.
Za rozwiązanie zadań z języka rosyjskiego ósmoklasiści uzyskali średnio 45 proc. punktów możliwych do zdobycia.
— Szczegółowe informacje dotyczące wyników tegorocznego egzaminu ósmoklasisty będą dostępne w sprawozdaniu, które zostanie opublikowane na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej 30 października br. — informuje Jolanta Gołaszewska, dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łomży.
Źródło: Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łomży
Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.
Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl
Komentarze (5) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
xx #2955449 | 83.23.*.* 2 sie 2020 10:38
Warmińsko-mazurskie z najgorszym wynikiem w kraju z polskiego i matematyki
odpowiedz na ten komentarz
Jo #2955392 | 5.173.*.* 2 sie 2020 01:01
Patrząc na wyniki egzaminow, należy poważnie zastanowić się nad edukacją na wsi. Przede wszystkim należy nauczycieli z tych szkół dokształcic. Wyniki egzaminów obnazyly poziom wiedzy nie tylko uczniów, ale poziom wiedzy ich nauczycieli!
odpowiedz na ten komentarz
Po co się uczyć #2955142 | 212.160.*.* 1 sie 2020 10:18
człowiek po studiach dostaje najniższą krajową, a elektorat śmieje się z jeleni, bo dostanie więcej socjału...
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz
pismatoły #2955102 | 83.5.*.* 1 sie 2020 07:10
z arcymatołem na czele wygrały bój o szkolnictwo
odpowiedz na ten komentarz
prawda #2955068 | 82.139.*.* 1 sie 2020 00:05
Całe życie człowieka egzaminują, testują i sprawdzają. W szkole, w pracy, w kościele, nawet w małżeństwie. Musisz odpowiadać zgodnie z tym ich nędznym kluczem odpowiedz i zapomnieć. Podaj regułki A, B i C, dostaniesz ocenę 1, 2 i 3. Potem stań na jednej nodze, obróć się i dziękujemy, następny jeleń do odhaczenia z listy. A na końcu i tak się okazuje, że to wszystko to jeden wielki pic na wodę. Całe tony bezużytecznej wiedzy... i gdzieś w tym całym bajzlu biurokracji gubi się sens.
Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz