Tłum ludzi przed olsztyńską siedzibą ZUS. Za czym kolejka ta stoi?
2020-07-07 11:03:59(ost. akt: 2020-07-07 11:57:48)
W poniedziałek (6 lipca) około godziny 15:30 przed budynkiem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych przy placu Konsulatu Polskiego w Olsztynie zgromadził się prawdziwy tłum interesantów. Zapytaliśmy rzeczniczkę ZUS, co było tego powodem.
— Przed pandemią wszystkie osoby były wpuszczane do środka i czekały na salach obsługi klienta. Teraz jednak przy obsłudze musimy zachować wszelkie środki ostrożności — mówi Anna Ilukiewicz, rzecznik prasowy ZUS w województwie warmińsko-mazurskim. I wyjaśnia: — Osoby, które pracują, a chcą coś załatwić, przychodzą do nas w poniedziałki, kiedy mamy wydłużone godziny pracy. Wczoraj był poniedziałek i pracowaliśmy do godziny 18:00, dlatego kolejka o 15:30 nie jest niczym niezwykłym.
Placówki ZUS przywróciły obsługę klientów już 4 maja. — Przez cały ten czas przyjmujemy klientów, chociaż wielu z nich i tak nauczyło się już korzystać z platformy usług elektronicznych, co jest dużym ułatwieniem, bo można złożyć dokumenty nie wychodząc z domu. Ale zostało jeszcze grono osób, które chcą to zrobić osobiście w tradycyjny sposób — mówi rzeczniczka. I dodaje: — Wydaje mi się, że okres pandemii przekonał wielu naszych klientów, że elektronicznie jest dużo szybciej i sprawniej. Wnioski elektroniczne są rozpatrywane szybciej niż te w wersji papierowej.
Jak twierdzi rzeczniczka ZUS, początek lipca zawsze jest bardziej pracowity, ponieważ do tej pory czerwiec był bardzo niekorzystny dla osób, które chciały przejść na emeryturę. — W poprzednich latach, osoby urodzone w czerwcu, które chciały przejść na emeryturę od razu po uzyskaniu powszechnego wieku emerytalnego, często wstrzymywały się ze złożeniem wniosku do lipca z obawy przed niekorzystną waloryzacją składek mającą wpływ na wysokość świadczenia — tłumaczy.
Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Codzienne e-wydanie Gazety Olsztyńskiej, a w piątek z tygodnikiem lokalnym tylko 2,46 zł.
Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl
Komentarze (14) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Agin #2948302 | 188.147.*.* 15 lip 2020 04:43
72 próby w ciągu dnia załatwienia sprawy poprzez podany telefon kontaktowy z pracownikiem urzędu spełzy na niczym, choc telefon był cały czas zajęty. Czyżby telefon odłożony? Kazda inna próba znalezienia kontaktu oznacza infolinię z poziomu ogólnopolskiego. Tak wygłada obsługa w dobie koronowirusa dla przedsiebiorcow. To zabijanie czyli skuteczne odstraszanie przedsiębiorców. Ale komu to
odpowiedz na ten komentarz
z usa #2945229 | 72.83.*.* 7 lip 2020 19:17
za prace sie wezcie ludzie a nie po bony turystyczne i inne cuda....ha ha ha
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
wp #2945223 | 176.221.*.* 7 lip 2020 19:11
Lekarz rodzinny przez telefon, do ZUS w kolejce , i jak długo to jeszcze potrwa. A lekarze prywatnie przyjmują i się nie boją, a pracownicy ZUS czego się boją?
Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
wp #2945207 | 176.221.*.* 7 lip 2020 18:39
Mam pytanie ? czy rozdają już dla emerytów i rencistów " BONY WCZASOWE" o wartości 1000,-zł. Może już ktoś pobrał?
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
Olka #2945174 | 83.5.*.* 7 lip 2020 17:38
Pracownicy w klimatyzowanych pomieszczeniach Ludzie w kolejkach na slonku 1 kol3jka do wszystkiego ma 2 dzień kolejek 10
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)