Grupa Citi: Olsztyn przekroczył nasze oczekiwania. Będziemy dalej tu inwestować

2020-03-27 15:49:35 (ost. akt: 2021-09-06 13:28:00)   Artykuł sponsorowany
Rozmowa z Cecilią Ronan, Dyrektor Zarządzającą w Citi oraz Dyrektor Administracyjną w Citibank Europe.
Citi jest jednym z największych pracodawców w Olsztynie. Dlaczego globalna organizacja, taka jak Wasza, postanowiła otworzyć centrum operacyjne właśnie tutaj? Co wyróżnia Polskę i Olsztyn na tle Europy i świata?
Cecilia Ronan: Jednym z najważniejszych czynników uwzględnianych przy wyborze miejsca prowadzenia działalności jest dostępność wysoko wykwalifikowanych pracowników. Polska ma świetnie wykształconą kadrę. W samym Olsztynie, w którym działa sześć uczelni wyższych, można wybierać spośród dużej liczby utalentowanych kandydatów. Dzięki położeniu nacisku na nauczanie języków obcych na polskich uczelniach wiele osób biegle włada językiem angielskim i potrafi komunikować się w innych językach, co jest naprawdę ważne dla globalnej organizacji, takiej jak nasza.
Ponadto potencjalni kandydaci są dobrze wykształceni w takich dziedzinach jak informatyka, inżynieria, ekonomia i finanse, co jest szczególnie ważne w naszej działalności.

W Polsce Citi zainwestowało w dwóch miejscach: w Warszawie i Olsztynie. Wiele innych miast również ma potencjał sprzyjający inwestycjom biznesowym.

Polska ma wiele powodów do dumy, jeśli chodzi o rozwój tutejszego sektora usług biznesowych (Business Service Sector), który zatrudnia 307 tys. osób. W Olsztynie Citi ma obecnie tysiąc pracowników, a będzie ich więcej.

Czy planujecie tutaj dalsze inwestycje?
Jeśli tak, to dlaczego?

Polski oddział Citibank Europe rozwija się dynamicznie od kilku lat. To miejsce, w którym można świadczyć wysokiej jakości usługi i prowadzić efektywną kosztowo działalność. Olsztyn spełnił z nawiązką nasze oczekiwania i zdecydowanie zamierzamy nadal tu inwestować.

W miarę rozwoju naszej działalności skupiamy się na doskonaleniu i zwiększaniu możliwości naszych tutejszych jednostek. Od kilku lat rekrutujemy pracowników do różnych funkcji i biznesów, włączając w to technologię, bankowość transakcyjną, przeciwdziałanie praniu pieniędzy, obsługę rynków i papierów wartościowych, zarządzanie ryzykiem, audyt, finanse i zgodność. Te osoby świadczą usługi na rzecz wielu biur Citi na całym świecie.

Jakie zadania realizuje centrum operacyjne w Olsztynie? Kim są jego klienci?
Nasi olsztyńscy pracownicy zajmują się obsługą zaawansowanych i złożonych rozwiązań wykorzystywanych w operacjach skarbowych i bankowości transakcyjnej, a pracują na rzecz globalnych klientów naszej grupy. Uczestniczą również w procesach przeciwdziałających praniu pieniędzy, a także w świadczeniu zaawansowanych usług informacyjnych dla dużych klientów korporacyjnych Citi.

Do realizacji tych skomplikowanych zadań potrzebujecie wykwalifikowanych pracowników. W jaki sposób przyciągacie mądrych ludzi do swojej organizacji?
Stosujemy różne sposoby, by pozyskać i zatrzymać naszych pracowników. Po pierwsze, skupiamy się na rozwoju ich karier i kreowaniu możliwości rozwoju w Citi. Oferujemy naszym pracownikom możliwość nauki, w tym w ramach wewnętrznych programów szkoleniowych, dzięki czemu mogą zaplanować swoją karierę. Nasi pracownicy mają dostęp do Udemy, platformy internetowej oferującej kursy szkoleniowe przygotowane przez ekspertów branżowych, a także do innych platform edukacyjnych.

Promujemy wewnętrzną mobilność, w ramach której nasi pracownicy mogą przenosić się do innych zespołów, działów i miejsc. W rzeczywistości jest to jeden z najwyżej cenionych przez pracowników aspektów pracy w Citi – globalny charakter pracy i możliwości, które dzięki temu się przed nimi otwierają.
Zdecydowanie popieramy różnorodność i kulturę integracji we wszystkich naszych oddziałach. Nasi pracownicy są bardzo różni i jest to coś, z czego jesteśmy bardzo dumni. W Olsztynie pracują osoby pochodzące z 12 krajów, w tym np. obywatele sąsiedniej Ukrainy, ale także odleglejszych Egiptu czy Nigerii. Tutaj znaleźli swój dom i dzielą się swoimi doświadczeniami z kolegami z Polski.
W Polsce działa sześć sieci wspierających naszych pracowników w różnych obszarach: Citi Parents, disAbility Network, Citi Pride, Citi Women Network i Women in Technology, a także Multicultural Network.

I wreszcie oferujemy jedne z najlepszych świadczeń dodatkowych, w tym opiekę medyczną, zajęcia sportowe, karnety na siłownię, grupowe ubezpieczenia na życie, program emerytalny, elastyczny czas pracy i czas wolny na wolontariat.

Naprawdę jesteśmy świadomi, że musimy robić wszystko, by na tak konkurencyjnym rynku pozyskać i zatrzymać najlepszych pracowników. Blisko współpracujemy z uniwersytetami, by informować studentów o możliwościach kariery w sektorze usług biznesowych – w tym celu organizujemy tam różne wydarzenia i przyjmujemy na staż studentów i absolwentów. Ponadto nasi eksperci prowadzą wykłady na miejscowych uczelniach.

Jakie są wartości Citi i jego misja?
Fundamentem naszej kultury korporacyjnej jest etyka. Promujemy odpowiedzialne praktyki biznesowe. Jeśli chcemy stać się silną i stabilną firmą, musimy dopilnować, by wszyscy nasi pracownicy przestrzegali najwyższych standardów etycznych i profesjonalnego postępowania. Dążymy do stworzenia wspólnoty, w której każdy może znaleźć swoje miejsce i czuć się mile widziany. W naszej firmie kluczowe znaczenie ma równość płci, w tym także niwelowanie luki płacowej między kobietami i mężczyznami. Staramy się być najlepszym partnerem dla naszych klientów i takie samo podejście gwarantujemy naszym pracownikom.

A jak wyglądają relacje z lokalnymi podmiotami i społecznościami? Jak wpływ wywieracie na Olsztyn jako miejsce, w którym się żyje i pracuje?
Zachęcamy naszych pracowników, by uczestniczyli w życiu naszej lokalnej społeczności. W 2019 r., w ramach Światowego Dnia Citi dla Społeczności, aż 440 olsztyńskich pracowników Citi wzięło udział w 40 projektach społecznościowych. Oddawali krew, remontowali szpital, brali udział w warsztatach dla dzieci w szpitalach i domach dziecka, a także uczyli je podstaw kodowania – żeby wymienić zaledwie niektóre nasze akcje wolontariacie w mieście.


Obrazek w tresci

Cecilia Ronan, Dyrektor Zarządzającą w Citi oraz Dyrektor Administracyjną w Citibank Europe

Komentarze (5) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Paul Mark #3074696 7 wrz 2021 08:06

    Wszystkie banki powinny być polskie. Ewentualnie rosyjskie bo to największy kraj regionu i stoi za nim poważny kapitał.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) odpowiedz na ten komentarz

  2. basilo #3074675 6 wrz 2021 17:00

    ta pani to dyrektorka nie dyrektor

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  3. dr #2902411 | 188.146.*.* 8 kwi 2020 11:27

    Jako młody lekarz chciałem założyć w tym banku konto - kazali się w dupę pocałować, bo moje zarobki ni przekraczały wówczas 3 tysi pln... Kiedy przekraczają 30 tysi pln - oni mi d..pę liżą i proszą o założenie konta .. No cóż - szansę mieli... Przepadło..

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  4. Miesz #2902120 | 89.228.*.* 7 kwi 2020 22:57

    To ten bank, który przyczynił się do kryzysu finansowego? "Tysiące bankierów i pośredników handlu nieruchomościami miało świadomość, że wpędza swoich klientów w osobistą katastrofę. Dziesiątki analityków wiedziało, że Ameryce, a nawet światu może grozić krach finansowy bez precedensu w historii. Ale Chuck Prince, prezes Citibank, usprawiedliwił się dowcipnie, że "dopóki gra muzyka, masz tańczyć". Niektórzy ostrzegali agencje nadzoru, ale zostali uciszeni lub z ignorowani."

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. anatol #2898010 | 88.156.*.* 1 kwi 2020 16:18

      Dyrektorka Zarządzająca . Ta osoba to chyba kobieta czy się mylę?

      odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)