Pociągi pojadą dwa razy szybciej
2020-01-08 11:00:00(ost. akt: 2020-01-08 11:54:44)
Od dłuższego czasu zapowiadana jest elektryfikacja kolei na odcinku Korsze — Ełk. W połowie bieżącego roku ma zostać ogłoszony przetarg na roboty na pierwszym odcinku linii kolejowej nr 38 z Ełku do Giżycka.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują się do gruntownego remontu linii kolejowej nr 38 na odcinku Korsze — Ełk. Głównym celem tych działań jest skrócenie czasu podróży. Póki jednak prace się rozpoczną, muszą zostać dopięte wszelkie formalności. Aktualnie przygotowywana jest dokumentacja projektowa dla modernizacji.
— W połowie bieżącego roku planujemy ogłosić przetarg na roboty na pierwszym odcinku linii kolejowej nr 38 z Ełku do Giżycka — informuje Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
W ramach inwestycji wymienione będą tory oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Istotnym elementem będzie elektryfikacja linii, co przełoży się na wzrost przepustowości na jej długości.
— Oznacza to, że po torze będzie mogło jeździć więcej pociągów w tym samym czasie — tłumaczy Janduła. — Mazury zyskają dostęp do lepszej oferty kolejowej.
Po ukończeniu prac, prędkość składów pasażerskich zwiększy się dwukrotnie, z 80 km/h do 160 km/h.
Po ukończeniu prac, prędkość składów pasażerskich zwiększy się dwukrotnie, z 80 km/h do 160 km/h.
— Po zakończeniu modernizacji całej linii podróż pociągiem z Olsztyna do Ełku przez Korsze skróci się do poniżej dwóch godzin — podaje rzecznik prasowy.
Podróżni po ukończeniu remontu zyskają więcej niż czas, bo również zmodernizowane perony, wyposażone w ławki, wiaty, informację pasażerską, miejsca te zostaną również dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Obiekty będą również wyższe, dzięki czemu wsiadanie i wysiadanie z pociągów będzie wygodniejsze.
Z.O.
Podróżni po ukończeniu remontu zyskają więcej niż czas, bo również zmodernizowane perony, wyposażone w ławki, wiaty, informację pasażerską, miejsca te zostaną również dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Obiekty będą również wyższe, dzięki czemu wsiadanie i wysiadanie z pociągów będzie wygodniejsze.
Z.O.
Komentarze (5) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
moi #2846072 | 83.24.*.* 8 sty 2020 19:38
tory poprowadzić pod ziemią - otworzy to dostęp do Niegocina
odpowiedz na ten komentarz
boolo #2846006 | 89.229.*.* 8 sty 2020 17:25
a zamiast widoku na jezioro będziemy mieli ścianę akustyczną ! Giżycko - Białystok, Szprycha Giżycko - Warszawa, Giżycko (Niegocin) - Olsztyn, a cztery kilometry torów nad brzegiem jeziora na złom.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
SOK #2846004 | 89.229.*.* 8 sty 2020 17:21
Tory odcinają miasto od Niegocina i robienie coś na swój koszt jak to chce Iwaszkiewicz to idiotyzm. Kolej w ramach rekompensaty powinno ułatwić miastu dostęp do jeziora budując przynajmniej kilka bezkolizyjnych przejść.
odpowiedz na ten komentarz
rgvr #2845890 | 5.173.*.* 8 sty 2020 14:43
III wojna idzie, a burmistrz oddał schron.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
wodniak #2845858 | 31.0.*.* 8 sty 2020 13:47
i miasto dokładnie odetną od Niegocina; rozebrać tory a linię zmodernizować: Kętrzyn - Węgorzewo-Kruklanki i w Borowie do linii na Ełk. Miasto zyska dużo terenu inwestycyjnego pod turystykę.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-9) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)