W niedzielę wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Ma być szybciej i wygodniej

2019-12-14 18:02:00(ost. akt: 2019-12-13 21:05:58)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Karol Kiłyk

W najbliższą niedzielę wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Otwarte zostaną po modernizacji dwie ważne linie kolejowe: Działdowo — Olsztyn oraz Szczytno — Pisz —Ełk. Pociągi pojadą szybciej, co skróci czas podróży

W niedzielę 15 grudnia, wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów i są spore zmiany, bo po modernizacji zostaną otwarte dwie, bardzo ważne w regionie linie kolejowe: Działdowo — Olsztyn oraz Szczytno — Pisz —Ełk.

— W tej chwili już nie mówimy o projektowaniu, o przygotowaniu inwestycji , ale też już o otwarciu zmodernizowanych linii — podkreślił wczoraj na konferencji w Olsztynie Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe.

Jednak nie od razu pociągi pojadą na tych liniach z maksymalną prędkością.
— Na początku będą pewne ograniczenia, bo trzeba będzie przyzwyczaić kierowców, że pociągi już kursują, że muszą uważać na przejazdach kolejowych — tłumaczył prezes Merchel. — Dlatego najpierw pociągi pojadą maksymalnie 60 km/h i co miesiąc ta prędkość będzie podnoszona o 20 km/h.
W marcu, kwietniu pociągi powinny już jechać z Działdowa do Nidzicy z prędkością 120 km/h, a z Nidzicy do Olsztyna — 100 km/h. A po certyfikacji urządzeń, co trwa kilka miesięcy, podróż pociągiem z Olsztyna do stolicy zajmie ok. dwóch godzin.

Natomiast na odcinku Szczytno-Pisz pociągi będą kursować z prędkością 120 km/h, a Pisz-Ełk z prędkością do 100 km/h , co oczywiście radykalnie skróci czas podróży. I tak na trasie Olsztyn-Ełk z trzecg godzin i 36 minut do 2 godzin i 25 minut.


Jak poinformował prezes Merchel, układ torowo-peronowy na olsztyńskim dworcu będzie przebudowany.

— Jednak musimy rozdzielić sprawę budynku dworca od układu torowego. PKP PLK odpowiadają za utrzymanie infrastruktury torowej, a dworzec będzie budowała spółka PKP SA — zaznaczył prezes Merchel. — Jesteśmy na etapie projektowania, zakładamy, że w połowie przyszłego roku ogłosimy przetarg na realizację robót. Prace powinny ruszyć na początku 2021 roku, a zakończyć w połowie 2023 roku.

Wiadomo już, że dworzec będzie miał połączenie z Zatorzem i prawdopodobnie poprzez podziemny tunel.

Krajowy Program Kolejowy, z którego finansowana jest modernizacja linii kolejowych opiewa na 76 mld zł, z tego na Warmii i Mazurach mają zostać zrealizowane inwestycje wartości w sumie prawie 3 mld zł.

— Szybkie, ekologiczne, wygodniejsze, to kierunek rozwoju kolei w naszym regionie — zauważył obecny na konferencji wojewoda Artur Chojecki. — Ważne jest żebyśmy mieli komplementarny system komunikacji, i drogowej i kolejowej, bo to zapewni komfort podróżowania mieszkańcom, ale też dzięki temu nasz region staje się bardziej dostępny dla turystów, dla inwestorów.

Przewoźnicy, zarówno Polregio, jak też PKP Intercity, uwzględnili w nowym rozkładzie jazdy zakończone już prace modernizacyjne na liniach, jak też planowane remonty.

I co ważne będą nowe pociągi — informuje Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy PKP Intercity.


Zdecydowanie łatwiej i oczywiście szybciej będzie można dojechać z Olsztyna do stolicy kraju. Oba miasta połączy osiem par pociągów.

W nowym rozkładzie pociągi PKP Intercity pojadą też przez Pisz i Szczytno. Będzie to lipcu 2020 roku, gdy pociągi z Białegostoku do Olsztyna będą kursować trasą objazdową po zamknięciu linii przez Giżycko.

Ze względu na remont linii kolejowej nr 220 pociągi pomiędzy Gdańskiem a Olsztynem pojadą trasą objazdową przez Iławę i Ostródę.

Andrzej Mielnicki


Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Roczna prenumerata e-wydania tylko 199 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl


Komentarze (22) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. warmiak #2843003 | 83.9.*.* 2 sty 2020 09:44

    A co z odbudową lub budową innych linii? np. do Ełku przez Mrągowo, co z planami stworzenia połączenia Bartoszyce-Lidzbark -Dobre Miasto-Olsztyn, albo co z Górowem Ił?

    odpowiedz na ten komentarz

  2. pozdróżny #2836205 | 46.171.*.* 16 gru 2019 11:28

    Jakie szybcjiej rano pociąg z Nidzicy wyjeżdża o 4:33 i na 5:47 jest w Olsztynie to gdzie tu 1godzina 14 minut a przed remontem było w 59 minut to gdzie tu szybciej, a cena miesięcznego z 274,00 zł na 304,00 zł wzrosła , a Olsztynek za bilet miesięczny płaci tylko 80,00 zł za tylko połowę krótszą trasę i obecna podwyżka go nie objęła i gdzie tu uczciwość :( nasze władze wcale nie dbają o nas

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  3. I drożej !!! #2836137 | 83.5.*.* 16 gru 2019 08:51

    I drożej !!! Podnieśli dranie ceny biletów !!!

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. mik #2836059 | 89.228.*.* 15 gru 2019 22:05

      jeszcze z 3 lata temu pociąg z Olsztyna do Krakowa jechał prawie 6,5 godziny (przez Piaseczno i Warkę). Teraz według nowego rozkładu jedzie 7,5 godz. Gdyby jechał tą trasą co pendolino to mógłby do Krakowa jechać w niecałe 5 godzin, przez Warkę około 6 godzin.... No niestety zrobili remont od Działdowa do Olsztyna (pociągi jadą wolniej...) no i na trasie przez Warkę też remonty i pociąg na radom musi jechać dłuższą trasą co teraz daje 7,5 godz

      odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. jojo #2836040 | 83.9.*.* 15 gru 2019 21:26

        zaraz zaraz ,a czy bedzie jakis bezposredni pociag z ostrody do Warszawy lu do Krakowa.../?

        odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        Pokaż wszystkie komentarze (22)