Pytamy i odpowiadamy: Czy powinien zostać określony limit wieku, do którego można być kierowcą samochodu? [SONDA]

2019-12-11 06:58:23(ost. akt: 2019-12-10 19:38:19)

Autor zdjęcia: Pixabay

Każda informacja o wypadku lub kolizji, których sprawcą jest osoba w zaawansowanym wieku, wywołuje lawinę komentarzy. I niczym mantra powraca postulat, by takim bardzo dojrzałym kierowcom prawo jazdy po prostu... odbierać. Przeciwnicy takiego rozwiązania mówią, że to niesprawiedliwe, a wiele starszych osób za kółkiem radzi sobie lepiej niż 20-latkowie.
Przeciwników dożywotniej zgody na prowadzenie samochodów nie przekonuje nawet możliwość wprowadzenia bardziej skrupulatnych badań lekarskich dla osób, które w wieku 70 czy 80 lat chcą nadal prowadzić auto.

A co o tym sądzą nasi Czytelnicy? Czy skoro mamy informację, jaki jest minimalny wiek dla osoby zdającej egzamin na prawo jazdy, to ustawodawca powinien określić także, do kiedy przysługuje nam przywilej bycia kierowcą?

Czy powinien zostać określony limit wieku, do którego można być kierowcą samochodu?
Tak, to ważne ze względów bezpieczeństwa
38.15%
Nie, to dyskryminacja
61.85%


Czytaj e-wydanie
Gazeta Olsztyńska zawsze pod ręką w Twoim smartfonie, tablecie i komputerze. Roczna prenumerata e-wydania tylko 199 zł.

Kliknij w załączony PDF lub wejdź na stronę >>>kupgazete.pl


Komentarze (37) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Jakub #2835026 | 176.221.*.* 13 gru 2019 18:31

    Ważniejszy jest stan zdrowia psychicznego i brak skłonności do uzależnień.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  2. Real #2834013 | 88.156.*.* 12 gru 2019 14:08

    Masakra jednym słowem. Myślę, że głównym kryterium powinny być badania psychotechniczne. Tylko nie takie lipne, udawane ale takie rzeczywiste. Badania przewidziane dla starych ale i dla młodych, dla każdego, kto się ubiega o prawo jazdy. Badania powtarzane każdego roku jak badania stanu technicznego pojazdu. Badania powinny przeprowadzać wyłącznie certyfikowane ośrodki. Wtedy okazałoby się KTO słabo sobie radzi np: kiedy oślepia słonce, kiedy oślepia inne auto. Kto jest rozchwiany emocjonalnie, kto ma zadatki na patologiczne wręcz zachowania, kto łatwo wpada w agresję, kto NIE potrafi panować nad własnymi emocjami, kto ma skłonności do ignorancji, lekceważenia zagrożenia czy KTO przecenia swoje możliwości. I wówczas mogłoby się okazać, że ci młodzi, którzy tak arogancko niejednokrotnie się wypowiadają, także i na tym forum są w większości niedostosowani. Zaś ci starzy, którymi tak chętnie się pomiata przerastają tych młodych, silnych lecz nie za mądrych o głowę. Oj mogłoby tak być, mogłoby.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  3. czesio #2833666 | 176.221.*.* 11 gru 2019 22:00

    wielu starszych kierowców mimo że niedowidzi i ma słabszy refleks jest bezpieczniejszymi kierowcami od młodych, z doskonałym wzrokiem i refleksem, tylko przekonanych o własnym mistrzostwie i nieśmiertelności. Już o debilach popisujących się przed kumplami czy laskami nie wspominam.

    Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz

  4. cde #2833661 | 88.156.*.* 11 gru 2019 21:49

    Co Wy k.... ? Do 67 a może więcej chcecie by pracować i być zdrowym ( by nie dać renty) a do jazdy to badać od 50-ciu ?

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  5. Mykoła #2833590 | 83.9.*.* 11 gru 2019 18:34

    No cóż nowoczesne państwo stosuje nowoczesną demokracje, podnosząc nowocześnie ceny na wszystko co jest nowoczesne. A dla przykładu co piątemu kierowcy cofnąć uprawienia na prowadzenie poj. mechanicznych niezależnie od wieku ale zależne od zajmowanego stanowiska. Po skończeniu 73 lat nie wypłacać emerytur, ręnt, ani zanikających zapomóg. Nałożyć podatek od starości nie mniejszy od średniej krajowej liczonej od uposażenia marszałka sejmu. Po ukończeniu 73 lat umożliwić prawo do wstąpienia w szeregi armii w celu pilnowania polskich granic jak i jej obrony koniecznej. Zakaz wyjazdu na zmywaki do Anglii i innych zaprzyjaźnionych krajów z powodu podejrzenia że praca wymienionych krajach nie będzie efektywna ze względu na słaby wzrok jak i koniczyn górnych.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    Pokaż wszystkie komentarze (37)