Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe
2019-12-05 07:09:48(ost. akt: 2019-12-06 07:59:41)
W życie wchodzą przepisy określające zasady zachowania kierowców w dwóch ważnych dla bezpieczeństwa i płynności ruchu sytuacjach: gdy zachodzi potrzeba umożliwienia służbom ratowniczym szybkiego dotarcia na miejsce wypadku, a także przy zwężeniu drogi ograniczającym liczbę pasów.
Korytarz życia
Przepis określa zasady tworzenia przez kierujących wolnej przestrzeni dla pojazdów służb ratunkowych oraz ustępowania im pierwszeństwa, w tym właściwy kierunek zmiany pasa ruchu. W skrócie – kierowcy poruszający się lewym skrajnym pasem mają obowiązek zjechać na lewo, a poruszający się pozostałymi pasami - na prawo, tak aby umożliwić swobodny przejazd pojazdom ratunkowym.PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Kierowcy zdali egzamin! [VIDEO]
Jazda na suwak
W przypadku jazdy na suwak przepisy precyzyjnie określą zasady pierwszeństwa jazdy z poszczególnych pasów ruchu, gdy następuje zmniejszenie ich liczby, a w miejscu zwężenia powstaje zator. Sformalizują też zasadę naprzemiennego wjazdu po jednym pojeździe z każdego pasa ruchu.Przepisy wchodzące 6 grudnia w życie są zbliżone do sprawdzonych od lat rozwiązań funkcjonujących w wielu krajach Europy.
Źródło:. Ministerstwo Infrastruktury
Jazda na suwak
76.1%
|
Korytarz życia
23.9%
|
Komentarze (19) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Jacek #2831965 | 69.115.*.* 9 gru 2019 00:36
Jako urzytkownik chodnikow chcialbym prosic o wprowadzenie chodzenia na suwak. Szczegolnie stare baby ida srodkiem i daja sie wyprzedzic. Przy stuknieciach mozna zastosowac korytarz zycia.
odpowiedz na ten komentarz
haha #2831463 | 89.229.*.* 7 gru 2019 14:14
pozdrawiam policję środkowym palcem
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz
asdf #2830881 | 87.204.*.* 6 gru 2019 11:22
Jazda na suwak przyspiesza ruch tylko muszą się do niej stosować wszyscy. Zjeżdżając na jeden pas wcześniej powodujemy że powstaje bardzo długi korek a zwężającym się pasem i tak ktoś przejedzie i włączy się na końcu i to w rzeczywistości powoduje spowalnianie. Zgodnie z zasadą jedziemy wszyscy spokojnie obydwoma pasami do końca i dopiero na końcu zjeżdżamy na jedne pas zgodnie z przedstawioną zasadą. W takiej sytuacji nie będzie miało znaczenia czy jedziemy prawym czy lewym pasem bo obydwa będą się poruszały w tym samym tempie. A zjeżdżając wcześniej spowalniamy pas który musi się dla nas przytrzymać a pasem zwężającym się ktoś inny przejeżdża do przodu, tam się włącza i znów powoduje spowolnienie.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Jerzy #2830828 | 83.31.*.* 6 gru 2019 09:57
Nick - zgadzam się z Tobą, że suwak jest dla cwaniaków, w tym także w mieście. Codziennie jadę ul. Bałtycką, na której przed wiaduktem nad torami kończy się prawy pas. Wiedzą o tym kierowcy i jadą spokojnie lewym pasem, a cwaniacy omijając kolumnę pędzą prawym pasem i wciskają się na końcu ulicy, bo mają prawo do suwaka. A ja i wielu innych głupców jedzie powoli i czeka na swoją kolej, bo przecież suwak nie zwiększy przepustowości na zwężeniu. Takich miejscowych gnojków nie wpuszczam, chyba że z obcą rejestracją, autobus lub ciężarówka.
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Nick #2830689 | 37.201.*.* 6 gru 2019 00:27
Jazda na suwak jak najbardziej - w miescie. Ale niestety juz na drogach szybkiego ruchu czy autostradach jest absurdem. Ludzie ktorzy zjezdzaja z zamknietego pasa jadac do konca tego pasa wstrzymuja caly ruch. Na autostradzie juz ze 2 km wczesniej sygnalizuje sie ze pas bedzie zamkniety ,to niestety cwaniacy zamiast wczesniej zjechac z tego pasa zeby nie tamowac ruchu jada az do konca.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)