Dzwonili do ciebie bez zgody? Możesz dostać rekompensatę

2019-07-02 20:30:09(ost. akt: 2019-07-03 08:41:13)

Autor zdjęcia: Pixabay

Netia dzwoniła do konsumentów z ofertą zawarcia umowy, choć nie miała na to ich zgody. Konsumenci mogą teraz liczyć na rekompensaty. Kto i jak może je dostać?
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgłaszały się osoby, które skarżyły się na niechciane telefony od operatora telekomunikacyjnego – Netii. Urząd przeanalizował zgłoszenia od konsumentów i rozmowy sprzedażowe, które prowadzili z nimi konsultanci. Wynikało z nich, że Netia dzwoniła z propozycją zawarcia umowy, mimo że nie miała zgód abonentów na kontakt w celach marketingu bezpośredniego. Jest to niezgodne z prawem telekomunikacyjnym. – Netia kupiła gotowe bazy z numerami telefonów, ale to nie zwalnia jej z odpowiedzialności. W toku naszych działań okazało się, że zgody na kontakt w celach marketingu bezpośredniego nie zostały prawidłowo udzielone. Operator próbował je również pozyskać podczas rozmowy telefonicznej, co jest niezgodne z przepisami - mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Netia uniknęła kary finansowej, ponieważ zobowiązała się do zmiany zasad współpracy z partnerami. Jeżeli operator będzie korzystał w przyszłości z gotowych baz, to zobowiąże partnerów do tego, żeby pozyskiwali zgody zgodnie z prawem i będzie to weryfikował. Ponadto Netia określi warunki prawidłowo udzielonej zgody, tak aby konsument wiedział kto i w jakim celu do niego może zadzwonić.

Netia zaproponuje również konsumentom rekompensaty. Dotyczą one wszystkich osób, do których firma wykonywała telefony, nawet jeżeli nie zdecydowali się korzystać z usług.


Czas na skorzystanie z rekompensaty to trzy miesiące od pojawienia się informacji na stronie www.netia.pl.

Netia opublikuje decyzję na swojej stronie internetowej, pojawią się też ogłoszenia w prasie. Szczegóły rekompensaty dla poszczególnych grup klientów są opisane w decyzji UOKiK.

To już kolejna decyzja prezesa UOKiK dotycząca naruszenia art. 172 prawa telekomunikacyjnego. Pod koniec 2018 r. prezes UOKiK stwierdził, że spółka ACS Medica ze Śremu dzwoniła do konsumentów bez ich zgody, a w marcu 2019 r. zakwestionował taką praktykę u spółki Smak i Zdrowie (dawniej Philipiak Polska).

Źródło: UOKiK

Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Jan #2756643 | 37.30.*.* 3 lip 2019 00:44

    A jak z garnkami pokaz 3 raz dzwonią w ciągu dwóch tygodni to też mogę ich podać do sądu?

    Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz

  2. Teresa #2756542 | 88.156.*.* 2 lip 2019 21:02

    a jesli banki natretnie dzwonia bez mojej zgody z oferta pozyczki to ez moge sie zwrocic do UOK?

    Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)