Te inwestycje są już na finiszu!
2019-06-22 16:03:29(ost. akt: 2019-06-21 16:25:54)
Nowe ulice, węzeł przesiadkowy i Łynostrada. Dobiegają końca ważne inwestycje, na które czekają mieszkańcy Olsztyna. Dlatego sprawdziliśmy, które z nich powinny zostać oddane w tym miesiącu.
Ulica Partyzantów
Wzdłuż ulicy pojawia się coraz więcej zieleni. Widać już ścieżki rowerowe, a to znak, że inwestycja dobiega końca. W końcu, bo terminy jej zakończenia przekładane były kilka razy. Z nowej jezdni kierowcy mogą korzystać już od 1 maja, ale na poboczach wciąż trwają prace wykończeniowe. Ulica Partyzantów wraz z ciągami pieszo-rowerowymi ma być otwarta na początku lipca. Wtedy też ma wrócić tu komunikacja miejska. Wartość inwestycji to blisko 23 mln zł. Dofinansowanie unijne wyniosło 85 proc.
Ulica Towarowa
Prace przy przebudowie ul. Towarowej trwają od 2016 roku. Prócz komfortu jazdy przez Olsztyn, dzięki nowej ulicy kierowcy zyskali połączenie z obwodnicą. Wraz z nową inwestycją przebudowane zostały ważne skrzyżowania i sąsiadujące z Towarową ulice. Powstały ścieżki rowerowe, chodniki i zatoki dla autobusów. Koszt inwestycji to 103 mln zł, z czego 85 proc. to dofinansowanie. Termin zakończenia prac to koniec czerwca. Otwarcie zaplanowano na początek lipca.
Maszty pogodowe
Nowe maszty sygnalizacji pogodowej zostały zainstalowane na Słonecznej Polanie, na nowej plaży nad jeziorem Skanda, a także na plaży w Kortowie. Maszty uruchamiane są w przypadku prognozowanego załamania pogody. Sygnał 40 błysków na minutę będzie oznaczał komunikat: „Uwaga, spodziewane burze i wiatr”, bez wskazania dokładnego czasu i miejsca nadejścia zjawiska meteorologicznego. W przypadku bezpośredniego niebezpieczeństwa sygnał świetlny będzie nadawany z częstotliwością 90 błysków na minutę i będzie oznaczał komunikat: „Niebezpieczeństwo — występowanie burzy oraz silnego wiatru”.
Łynostrada
Trasa rowerowa nad Łyną to świetnie miejsce dla ceniących wypoczynek na świeżym powietrzu. Cały szlak miał być gotowy wiosną tego roku. Termin przedłużono, ponieważ na wniosek mieszkańców skorygowano przebieg ścieżki. Wzmocniono około 200 metrów niestabilnych gruntów przy ul. Tuwima. Całkowity koszt budowy Łynostrady — od ul. Kalinowskiego na Brzezinach do Lasu Miejskiego — to ponad 13 mln zł. Ostatni fragment ma być gotowy do końca czerwca.
Regionalne Centrum Bezpieczeństwa
Umowa dotycząca powstania Regionalnego Centrum Bezpieczeństwa w Olsztynie została podpisana we wrześniu 2017 roku. Centrum powstaje w dawnym budynku straży pożarnej przy ulicy Augustowskiej. Stworzy możliwości wczesnego ostrzegania i informowania mieszkańców o już zaistniałym albo przewidywanym zagrożeniu oraz umożliwi właściwą koordynację działań ratowniczych. Obejmie Olsztyn i 6 sąsiednich gmin: Dywit, Barczewa, Purdy, Stawigudy, Gietrzwałdu i Jonkowa. Budowa Centrum powinna zakończyć się jeszcze w czerwcu. Służby przeniosą się tu prawdopodobnie we wrześniu.
Tunel z Zatorza do centrum Olsztyna
Tunel pomiędzy al. Wojska Polskiego i ul. 1 Maja wymagał remontu już od dawna. Dopiero niedawno kolejarze zdecydowali się go odrestaurować. Prace są częścią projektu modernizacji linii kolejowej 216 Działdowo — Olsztyn. W tunelu trwają prace wykończeniowe przy remoncie ścian oraz klatki schodowej. Wykonawca doszczelnia także konstrukcję tunelu, co dodatkowo ma zapobiec przedostawaniu się wody do środka obiektu. Ponadto zamontowane zostanie nowe oświetlenie i urządzenia do odprowadzania wody.
Węzeł przesiadkowy
Teren przed olsztyńskim dworcem przeszedł ogromną metamorfozę. Inwestycja objęła sąsiadujące z dworcami fragmenty ulic Partyzantów, Lubelskiej oraz Przemysłowej, a także ul. Partyzantów od pl. Bema do pl. Konstytucji 3 Maja. Na inwestycję składają się też buspasy na skrajnych pasach ul. Partyzantów oraz przystanki dla komunikacji miejskiej i prywatnych przewoźników. Główną osią węzła jest torowisko. Przeniesione zostały tu końcowe przystanki autobusów miejskich. Powstały nowe przejścia dla pieszych i trasy rowerowe. Nowoczesnym centrum przesiadkowym olsztynianie i turyści już mogą się cieszyć. Inwestycja została zakończona.
Nowa ul. Pstrowskiego
Nowa, licząca 2,5 km ulica łączy Olsztyn z węzłem drogowym Pieczewo na obwodnicy miasta. Pstrowskiego i węzeł zostały otwarte w maju, ale nie będzie można jeszcze pojechać w kierunku Szczytna drogą 53. Trwa bowiem jeszcze budowa nowego odcinka drogi 53 do Klewek. Zakończenie prac jest planowane jeszcze w czerwcu.
Wzdłuż ulicy pojawia się coraz więcej zieleni. Widać już ścieżki rowerowe, a to znak, że inwestycja dobiega końca. W końcu, bo terminy jej zakończenia przekładane były kilka razy. Z nowej jezdni kierowcy mogą korzystać już od 1 maja, ale na poboczach wciąż trwają prace wykończeniowe. Ulica Partyzantów wraz z ciągami pieszo-rowerowymi ma być otwarta na początku lipca. Wtedy też ma wrócić tu komunikacja miejska. Wartość inwestycji to blisko 23 mln zł. Dofinansowanie unijne wyniosło 85 proc.
Ulica Towarowa
Prace przy przebudowie ul. Towarowej trwają od 2016 roku. Prócz komfortu jazdy przez Olsztyn, dzięki nowej ulicy kierowcy zyskali połączenie z obwodnicą. Wraz z nową inwestycją przebudowane zostały ważne skrzyżowania i sąsiadujące z Towarową ulice. Powstały ścieżki rowerowe, chodniki i zatoki dla autobusów. Koszt inwestycji to 103 mln zł, z czego 85 proc. to dofinansowanie. Termin zakończenia prac to koniec czerwca. Otwarcie zaplanowano na początek lipca.
Maszty pogodowe
Nowe maszty sygnalizacji pogodowej zostały zainstalowane na Słonecznej Polanie, na nowej plaży nad jeziorem Skanda, a także na plaży w Kortowie. Maszty uruchamiane są w przypadku prognozowanego załamania pogody. Sygnał 40 błysków na minutę będzie oznaczał komunikat: „Uwaga, spodziewane burze i wiatr”, bez wskazania dokładnego czasu i miejsca nadejścia zjawiska meteorologicznego. W przypadku bezpośredniego niebezpieczeństwa sygnał świetlny będzie nadawany z częstotliwością 90 błysków na minutę i będzie oznaczał komunikat: „Niebezpieczeństwo — występowanie burzy oraz silnego wiatru”.
Łynostrada
Trasa rowerowa nad Łyną to świetnie miejsce dla ceniących wypoczynek na świeżym powietrzu. Cały szlak miał być gotowy wiosną tego roku. Termin przedłużono, ponieważ na wniosek mieszkańców skorygowano przebieg ścieżki. Wzmocniono około 200 metrów niestabilnych gruntów przy ul. Tuwima. Całkowity koszt budowy Łynostrady — od ul. Kalinowskiego na Brzezinach do Lasu Miejskiego — to ponad 13 mln zł. Ostatni fragment ma być gotowy do końca czerwca.
Regionalne Centrum Bezpieczeństwa
Umowa dotycząca powstania Regionalnego Centrum Bezpieczeństwa w Olsztynie została podpisana we wrześniu 2017 roku. Centrum powstaje w dawnym budynku straży pożarnej przy ulicy Augustowskiej. Stworzy możliwości wczesnego ostrzegania i informowania mieszkańców o już zaistniałym albo przewidywanym zagrożeniu oraz umożliwi właściwą koordynację działań ratowniczych. Obejmie Olsztyn i 6 sąsiednich gmin: Dywit, Barczewa, Purdy, Stawigudy, Gietrzwałdu i Jonkowa. Budowa Centrum powinna zakończyć się jeszcze w czerwcu. Służby przeniosą się tu prawdopodobnie we wrześniu.
Tunel z Zatorza do centrum Olsztyna
Tunel pomiędzy al. Wojska Polskiego i ul. 1 Maja wymagał remontu już od dawna. Dopiero niedawno kolejarze zdecydowali się go odrestaurować. Prace są częścią projektu modernizacji linii kolejowej 216 Działdowo — Olsztyn. W tunelu trwają prace wykończeniowe przy remoncie ścian oraz klatki schodowej. Wykonawca doszczelnia także konstrukcję tunelu, co dodatkowo ma zapobiec przedostawaniu się wody do środka obiektu. Ponadto zamontowane zostanie nowe oświetlenie i urządzenia do odprowadzania wody.
Węzeł przesiadkowy
Teren przed olsztyńskim dworcem przeszedł ogromną metamorfozę. Inwestycja objęła sąsiadujące z dworcami fragmenty ulic Partyzantów, Lubelskiej oraz Przemysłowej, a także ul. Partyzantów od pl. Bema do pl. Konstytucji 3 Maja. Na inwestycję składają się też buspasy na skrajnych pasach ul. Partyzantów oraz przystanki dla komunikacji miejskiej i prywatnych przewoźników. Główną osią węzła jest torowisko. Przeniesione zostały tu końcowe przystanki autobusów miejskich. Powstały nowe przejścia dla pieszych i trasy rowerowe. Nowoczesnym centrum przesiadkowym olsztynianie i turyści już mogą się cieszyć. Inwestycja została zakończona.
Nowa ul. Pstrowskiego
Nowa, licząca 2,5 km ulica łączy Olsztyn z węzłem drogowym Pieczewo na obwodnicy miasta. Pstrowskiego i węzeł zostały otwarte w maju, ale nie będzie można jeszcze pojechać w kierunku Szczytna drogą 53. Trwa bowiem jeszcze budowa nowego odcinka drogi 53 do Klewek. Zakończenie prac jest planowane jeszcze w czerwcu.
Zebrała: agn
Czytaj e-wydanie

Komentarze (37) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Falostrada #2752169 | 88.156.*.* 24 cze 2019 21:46
Niestety wykonanie Łynostrady to BUBEL. Jest nierówna, ma niepotrzebne barierki (których nie ma w Parku Centralnym ani Podzamcze), nie ma ławek, kurzy się, brudzi i jedzie się po niej rowerem jak po falach Bałtyku.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
wolo #2751817 | 37.247.*.* 24 cze 2019 13:05
Dlaczego nie ma porządnej "zawijki" dla autobusów przy dworcu????? Przecież to skandal i wyłudzanie kasy przez tzw. projektantów od siedmiu boleści!!!!! Aż się prosi aby autobusy jechały prosto Kościuszki a nie blokowały lewoskręt na Kętrzyńskiego do ronda Bema, bo to idiotyczne!!!
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
Damian #2751806 | 37.47.*.* 24 cze 2019 12:55
Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. Ratujmy dworzec główny przed wyburzeniem, wyremontujmy i co nieco unowocześnijmy a nie wylewajmy następnej porcji betonu i nie stawiajmy kolejnej koszmarnej galerii handlowej zamiast dworca. Stowarzyszenia walczcie o uratowanie dworca, żeby pod przykrywką dworca nie kwitł handel cały tydzień.walczcie o zachowanie tego dworca, stop inwestorom chcącym zrobić z tego miejsca swój biznes
POGO #2751684 | 77.253.*.* 24 cze 2019 10:26
BRAWO KAWAL DOBREJ ROBOTY ! TAK TRZYMAĆ
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz
Adam. #2751593 | 164.61.*.* 24 cze 2019 06:52
Nowa ulica Pstrowskiego bez możliwości dojazduna Nagórki, Pieczewo i Jaroty. Ślepe ronda.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz