Miejska, ładna i przestronna

2019-02-28 15:01:43(ost. akt: 2019-02-28 15:08:53)
Taka właśnie jest Honda CR-V w wersji hybrydowej. Przestronna w środku, ciekawa stylistycznie i bardzo wygodna. Właśnie trafiła na rynek.
Honda należy do pionierów napędu hybrydowego. Hybrydowy Insight to przecież 1999 rok. Co ciekawe, CR-V przez aż 50 proc. czasu miejskiego ruchu napędzana jest elektrycznie. W zasadzie nie czujemy, kiedy uruchamia się silnik spalinowy. Chyba że na słuch.

Design

Nowy CR-V to zmieniony przód i tył. I to widocznie. Jest masywnie, nawet sportowo. Ładnie prezentują się tylne lampy – w kształcie litery L. Skoro jesteśmy z tyłu, to jeśli chodzi o ładowność, poprzeczka jest wysoko ustawiona. Do dyspozycji oddano 497 litrów.




Nasz egzemplarz wyposażono w dostęp bezkluczykowy. Samochód otwieramy dotykając klamki, a zamykamy dotykając palcem trzech poziomych kresek. To praktyczne rozwiązanie. Honda nie zapomniała też o osłonach progów, dzięki czemu wasze spodnie zostaną czyste przy wsiadaniu.
A w środku? Jest komfortowo. Szerokie, wyposażone w duży zakres regulacji fotele (w naszym egzemplarzu w pełni elektrycznie), dobry projekt deski rozdzielczej i świetna widoczność. Ekran multimediów uzupełniono o przyciski, dzięki którym nie trzeba w nieskończoność szukać np. mapy czy klimatyzacji.
Cieszę się, że Honda zadbała o komfort również z tyłu. Drzwi otwierają się pod kątem prostym, nie ma tutaj tunelu środkowego, więc komfortowo podróżować mogą nawet trzy osoby. Nie zabrakło nawiewów i dwóch gniazd USB.

Unikalny napęd

Hybrydowa Honda CR-V najlepiej działa w mieście podczas spokojnej jazdy. Bardzo ciekawie rozwiązano kwestię skrzyni biegów, bo w zasadzie... jej tutaj nie ma. Pod maską znajdziemy silnik o pojemności 2 litrów uzupełniony dwoma silnikami elektrycznymi. Jeden to silnik napędowy, drugi to generator umożliwiający pracę w trybie benzynowym, elektrycznym lub hybrydowym. O co chodzi z brakiem skrzyni biegów? CR-V ma jedno, stałe przełożenie, co daje kierowcy płynny przyrost mocy. Trzeba też w tym miejscu wspomnieć o technologii i-MMD (intelligent Multi-Mode Drive). Odpowiada za to, że samochód zawsze zużywa energię w najbardziej efektywny sposób. CR-V Hybrid płynnie przełącza się pomiędzy napędem elektrycznym, napędem hybrydowym i samym silnikiem. Gdy ruszamy spod świateł towarzyszy nam zazwyczaj cisza napędu elektrycznego. W miarę przyspieszania włącza się napęd hybrydowy. Jeśli jednak jedziemy np. drogą szybkiego ruchu – CR-V będzie jechał w trybie konwencjonalnego silnika. Czas działania napędu elektrycznego można wydłużyć naciskając przycisk trybu EV na desce rozdzielczej. Jeśli wybieramy się w trasę – do dyspozycji mamy tryb sportowy.


Na wyświetlaczu przed kierowcą znajdziemy najpotrzebniejsze informacje, czyli: prędkość, aktywny bieg, wybrany tryb jazdy i to czy ładujemy akumulator czy jedziemy na silniku. W trybie sportowym pojawia się czerwone podświetlenie. Wtedy CR-V Hybrid wyraźnie rwie się do przodu i zapewnia komfortową jazdę w trasie. Po mieście świetnie sprawdzi się napęd hybrydowy i technologia, która dobierze za nas odpowiednią pracę jednostki napędowej.




Bezpiecznie i nowocześnie

W nowoczesnym samochodzie nie mogło zabraknąć systemów wspomagających kierowcę. Znajdziemy tu rozbudowanego asystenta pasa ruchu korygującego nasze zjeżdżanie z pasa i dającego nam odpowiedni sygnał dźwiękowy, a także pomagający kierowcy utrzymać się na środku pasa. Do tego aktywny tempomat adaptacyjny, który sam wyhamuje samochód jeśli pojazd przed nami się zatrzyma lub zwolni, system rozpoznawania znaków drogowych czy system ograniczający skutki kolizji. Kierowcy oddano również do użytku ekran HUD w formie wysuwanej szybki, gdzie wyświetlają się informacje (w zależności od tego, co chcemy widzieć, np. wskazówki nawigacji) bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. W naszym egzemplarzu znalazła się też kamera 360 stopni i czujniki parkowania oraz monitoring martwego pola – bardzo przydatny zważywszy na gabaryty (4,6 m) samochodu.



Podsumowanie

Hybrydowy CR-V to bardzo ciekawy i uniwersalny samochód. W przypadku miejskiej jazdy napęd hybrydowy sprawdzi się doskonale. Jeśli wybierzemy się w trasę – nie zabraknie nam mocy pod maską. Do tego atrakcyjny design, dobrze zaprojektowane wnętrze i komfortowa jazda.
pj

więcej szczegółów TUTAJ na stronie Honda Daszuta https://www.honda.daszuta.pl/pl/samochody/samochody-nowe/modele/cr-v-hybrid/informacje-ogolne.html


Komentarze (4) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. endrju #2691954 | 46.171.*.* 4 mar 2019 14:46

    Auto na baterie? Na baterie to są zabawki dla dzieci. Auto ma mieć to coś. Ma być słychać pracę silnika.

    odpowiedz na ten komentarz

  2. Argon #2691818 | 185.103.*.* 4 mar 2019 10:12

    Honda jest pionierem w samochodach Hybrydowych? Od kiedy? Jaki procent sprzedanych Hond w europie to Hybryda? No właśnie...

    odpowiedz na ten komentarz

  3. Ola #2691493 | 81.190.*.* 3 mar 2019 17:45

    no i cena

    odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. To jest test czy sprawozdanie? #2691056 | 5.184.*.* 2 mar 2019 20:36

      A gdzie spalanie, osiągi hałas, hamulce?

      odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)