BMW X5 – monachijski tradycjonalista

2019-03-04 11:00:00(ost. akt: 2019-03-05 13:22:56)
O tym, że żyjemy w epoce rozwoju samochodów klasy SUV nie trzeba nikogo przekonywać. I tak jak w klasie limuzyn typu executive BMW serii 5 konkuruje z Audi A 6 i Mercedesem klasy E, tak w kategorii dużych SUV-ów mamy pojedynek X5 z Audi Q7 i Mercedesem GLE. Co kryje w sobie X5, jak wygląda w praktyce i kto powinien się nim zainteresować.
Zacznijmy może od zdefiniowania X5. Czy jest to rzeczywiście auto sportowe? Znamy auta osiągające lepsze wyniki jeśli chodzi o przyspieszenie czy prędkość. Niemniej jednak, jak stwierdził jeden ze znanych samochodowych Youtuberów, osiągi X 5 i tak są zbyt wysokie jak na umiejętności wielu kierowców. W trasie jeśli szykujecie się do wyprzedzania proponujemy zmienić tryb jazdy z Eco Pro lub komfort na sportowy. Powinniście poczuć różnicę. Na co dzień tryb komfort będzie idealny, chyba że bardzo Wam zależy na oszczędnej jeździe, wówczas możecie wybrać Eco Pro. Praktycznie jednak ten tryb warto uruchamiać jedynie gdy jedziecie w korku i nagłe przyspieszanie i wyprzedzanie nie jest waszym priorytetem.

Czy zatem BMW X5 jest autem terenowym? No cóż, nie powiemy że sobie nie poradzi w trenie, ale pomimo swojej masywnej sylwetki to nie jest jednak Range Rover Velar i bardziej naturalnie czuje się na twardej nawierzchni. Jeśli zatem nie jest to typowo sportowe , ani typowo terenowe auto to zatem jakie?
Sukcesu rynkowego X5 należałoby szukać gdzie indziej, a mianowicie w jego uniwersalności. Jest to auto wysokie a zatem poczucie bezpieczeństwa i komfortu na drodze ma na dużym poziomie. Chcesz jechać w dalekie trasy? Proszę bardzo. To jedno z tych aut z którego możesz wyjść po kilku godzinach jazdy, otrzepać się i po minucie zapomnieć, ze przejechałeś setki kilometrów. Potrzebujesz zabrać rodzinę na urlop? Żaden problem. Trzeba na trasie dokonać manewru wyprzedzania i chcesz to zrobić szybko i bez ryzyka, na swoją X5 spokojnie możesz liczyć. Potrzebujesz zwiększyć pojemność i tak dużego bagażnika? Nie ma sprawy. A może, chcesz po prostu pojechać na biznesowe spotkanie i zrobić dobre wrażenie na wspólnikach, klientach, partnerach? BMW X5 doskonale się do tego nada.



Ważnym pytaniem jest te dotyczące wyboru silnika. Nie chodzi tu nawet o kwestię diesel czy benzyna, bo to temat na zupełnie oddzielną kwestię, ale wątpliwości zaczynają się jeśli chodzi o pojemność. Zetknąć się można z twierdzeniami, że przy tego typu autach jedynie silniki 3 litrowe mają rację bytu. Tymczasem bardzo duża część oferty rynkowej to … dwulitrowe diesle. Czyżby ktoś się pomylił? Niekoniecznie. Jeśli Waszym priorytetem nie jest brak konieczności zjeżdżania z lewego pasa na autostradzie to dwulitrowy silnik powinien doskonale się sprawdzić, a różnicę na stacji benzynowej zawsze odczujemy na plus. Niemniej jednak jeśli chcielibyście jeździć tym autem dłużej niż 2-3 lata, to radzimy poważniej zastanowić się nad silnikiem 3.0. To sprawdzona jednostka, której recenzje w dłuższej perspektywie są jednak lepsze.

Podsumowując, nie ryzykujemy wiele pisząc że X5 to monachijski flagowy SUV. O ile X6 budzi skrajne odczucia, o tyle X5 w zgodnej opinii jest autem przewidywalnym, sprawdzonym i chętnie rekomendowanym. Nie jest to hit cenowy. BMW swoje kosztuje i kłamalibyśmy gdybyśmy twierdzili inaczej, ale inwestując te pieniądze w ten model, możemy być pewni, że stawiamy na jakość i ostatecznie, o ile nasze auto będzie odpowiednio dobrze eksploatowane, to ze znalezieniem na nie klienta za jakiś czas nie będziemy mieli większego problemu.



Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. soq #2691965 | 94.254.*.* 4 mar 2019 15:03

    Poszukajcie informacji o osiągach nowych BMW z dieslem. Są naprawdę zaskakujące.

    odpowiedz na ten komentarz