Od 120 lat w Renault historia kołem się toczy

2018-09-18 09:00:00(ost. akt: 2018-09-18 10:26:48)   Artykuł sponsorowany

Autor zdjęcia: Materiały organizatora

To nie jest zwyczajna historia... To historia prawdziwej pasji do czterech kółek, która w Renault trwa już 120 lat! Z okazji rocznicy salon Renault Alcar w Olsztynie od 17 do 22 września zaprasza na Tydzień Łatwych Decyzji, podczas którego dla klientów przygotowano specjalną ofertę promocyjną.
Renault na przestrzeni 120 lat historii, jako producent samochodów, zawsze potrafiło dostosować się do zmieniającego się otoczenia i z sukcesem przekształcało się wraz z ewoluującym społeczeństwem i gospodarką.
Historia marki Renault budowana jest na zrozumieniu różnych aspektów życia i różnych rodzajów użytkowania samochodu. Rocznica stała się przyczynkiem do zaprezentowania dokonań marki oraz zwrócenia uwagi na innowacyjne rozwiązania. Z tej okazji wyjątkowej salon Renault Alcar w Olsztynie zaprasza od 17 do 22 września na Tydzień Łatwych Decyzji, podczas którego dla klientów przygotowano specjalną ofertę promocyjną.

Obrazek w tresci

W związku ze świętowaniem wyjątkowej rocznicy Renault przygotowało wyjątkową serię limitowaną modelu Renault Megane SL 120, dostępną od 17 września tylko w rezerwacji online na stronie megane.renault.pl. Akcją zostało objętych 120 samochodów. Auta zostały wyposażone m.in. w system multimedialny z nawigacją, mapą Europy w wersji rozszerzonej i dostępem do usług interaktywnych oraz o system wspomagania parkowania "Easy Park Assist". Samochód wyróżnia się także specjalnym oznakowaniem zewnętrznym „120 EASY LIFE”. Ponadto został wyposażony w obręcze kół ze stopu metali lekkich o średnicy 16’ — wzór Silverine. Cena serii specjalnej Renault MEGANE SL 120 w akcji to 69 990 zł.

Cofnijmy się jednak 120 lat wstecz, bo wszystko zaczęło się w 1898 roku od modelu Type A — pierwszego pojazdu Renault. Louis Renault za kierownicą voiturette (co po francusku oznacza „samochodzik”) wjechał stromą ulicą Lepic na wzgórze Montmartre. Dzięki innowacyjnej skrzyni biegów z bezpośrednim napędem i silnikiem umieszczonym z przodu, Type A miał wszystkie cechy nowoczesnego samochodu. Świadkowie wyczynu na ulicy Lepic, którzy zachwycili się prostotą jazdy i lekkością voiturette, złożyli pierwsze zamówienia...

W 1909 roku przyszła kolej na Renault Type BD Fourgon Postal, który pierwotnie był zaprojektowany z myślą o zmodernizowaniu taboru przestarzałych omnibusów konnych. Model stał się pierwszym pojazdem marki o ładowności trzech ton. Jego napęd za pomocą wału z przegubami Cardana i nowe nadwozie BD sprawiły, że samochód stał się niezawodnym i wytrzymałym pojazdem ciężarowym.

Dziś trudno wyobrazić sobie ulice europejskich miast bez taksówek... Renault pomyślał o tym już w 1910 roku. Model Type AG1 był pierwszą paryską taksówką. Prosty i solidny samochód mógł przewozić pasażerów, którzy dzięki innowacyjnej kabinie pasażerskiej ze zdejmowanym dachem mogli również korzystać z pięknej pogody. Co ciekawe, podczas I wojny światowej służył do transportu żołnierzy na front nad Marną. Dlatego też w 1914 roku Type AG1 zyskał przydomek „taksówki znad Marny”.


Po I wojnie światowej należało sprostać nowym potrzebom ludności. Type KJ1 przyczynił się do demokratyzacji samochodów w latach 20. Ten podstawowy model w gamie łączył wysokiej jakości rozwiązania inżynierskie (rozrusznik elektryczny, skrzynia biegów o trzech przełożeniach) z niską ceną.
W 1927 roku pojawił się mikrobus z dziesięcioma miejscami. Mowa o Renault Type PR. Pojazd przyczynił się do rozwoju mobilności w czasach, gdy posiadanie samochodu nie było jeszcze tak powszechne. Maksymalna prędkość samochodu wynosiła 65 km/h.

Po II wojnie światowej nadszedł czas, aby Francuzi ponownie wyjechali na drogi. Wówczas model 4 CV stał się symbolem samochodu wolności. Ceniony przez robotników, sklepikarzy, ale także przez sportowców, zyskał popularność wszystkich grup społecznych i wszystkich pokoleń. Jego hasło: „4 drzwi, 4 siedzenia, 4 konie (fiskalne)” skrótowo wyjaśniało jego popularność — był wyjątkowo przestronny dzięki płaskiej podłodze i silnikowi umieszczonemu z tyłu.


Colorale z 1950 roku to z kolei pierwszy SUV marki Renault i symbol historii nowoczesnego samochodu. Ten solidny, przestronny i funkcjonalny pojazd mógł poruszać się w dowolnych warunkach terenowych i służył rzemieślnikom, handlowcom i rolnikom. Jego zwiększony prześwit i chowany stopień ułatwiały załadunek.

Lata 60. to bez wątpienia era Renault 4. Auto zastąpiło model 4 CV. Płaska podłoga, składana tylna kanapa i piąte drzwi sprawiły, że był to samochód wszechstronny i pełen ciekawych rozwiązań. Nazywany „blue jeans car”, charakteryzował się niezwykłą przyczepnością. Jego obsługa była ułatwiona dzięki usunięciu punktów smarowania i zastosowaniu zamkniętego obiegu wody. Model Renault 4, który osiągnął ogólnoświatowy sukces, spełniał wymagania tamtych czasów i był jednocześnie niedrogi. Z kolei Renault 8 Gordini przyczyniło się do popularyzacji sportów samochodowych.

Po udanej serii 4, w 1972 roku na rynek wypuszczono model Renault 5. Wszechstronne auto sprawowało się równie dobrze w mieście, jak i poza nim. Ten nowoczesny pojazd sprawił, że za kierownicę chwyciło wielu młodych ludzi.
Renault 9 zainaugurowało prawdziwie globalną politykę produktową. Mimo że zostało zaprojektowane na rynek europejski, jego umiarkowane zużycie paliwa zapewniło mu jeszcze większą i międzynarodową karierę za sprawą drugiego kryzysu naftowego. R9 było produkowane we wszystkich regionach świata, w tym w Stanach Zjednoczonych, pod nazwą Renault Alliance. Model ten został wybrany Samochodem Roku 1982 przez jury złożone z 52 europejskich dziennikarzy.


Lata 90. ubiegłego wieku to bez wątpienia kultowe Twingo. W 1992 roku klienci zachwycili się sympatyczną „buźką” tego kompaktowego minivana, który przełamał standardy w projektowaniu samochodów. Modularność przesuwanego tylnego siedzenia zapewniała zwiększoną przestrzeń w kabinie. Twingo jest zabawne i praktyczne, a jednocześnie ujmujące i kolorowe. Koncepcja jest innowacyjna i prosta: jeden model, jeden silnik, jedna cena i wiele krzykliwych kolorów.
W 1996 roku rynek zadziwił z kolei Renault Scénic. Pierwszy kompaktowy minivan w historii motoryzacji, został „zaadoptowany” przez rodziny natychmiast po jego wejściu na rynek. Przez wiele lat był ulubionym pojazdem Francuzów, których uwiodła jego modularność, schowki i przyjemność z jazdy, którą zapewniał. Dzięki modelowi Scénic Renault zapoczątkowało nowy segment, który szybko zyskał sympatyków w całej Europie.

Historia modeli Renault toczy się nadal. Te udane pojazdy jak zawsze zaskakują swoim spektakularnym stylem i właściwościami jezdnymi. To dlatego klienci wybierają je na swoje cztery kółka. I tak już od 120 lat!.