Pierwsze nowe i wygodne perony na trasie Olsztyn – Iława
2018-07-04 07:13:00(ost. akt: 2018-07-03 15:38:32)
Wygodny dostęp do pociągów, dostosowanie do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się i wyższy poziom bezpieczeństwa to efekty trwającej modernizacji linii kolejowej z Olsztyna do Iławy. Pasażerowie korzystają z pierwszych nowych peronów w miejscowościach Rudzienice Suskie, Pikus i Samborowo. Do końca bieżącego roku nowe perony znajdą się łącznie w siedmiu miejscowościach na linii.
Pasażerowie korzystają z wygodnych nowych peronów w miejscowościach Rudzienice Suskie, Pikus i Samborowo. Na perony prowadzą pochylnie. Wyższa konstrukcja pozwala wygodniej wsiąść do pociągu. Są gabloty informacyjne, ławki, wiaty oraz nowe oświetlenie. Obiekty dostosowano również do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
W ramach trwającej modernizacji linii kolejowej z Olsztyna Zachodniego do Iławy przebudowane zostaną wszystkie perony w miejscowościach: Rudzienice Suskie, Pikus, Samborowo, Lubajny, Stare Jabłonki, Biesal i Unieszewo. Podniesie to komfort obsługi podróżnych i zapewni wygodne codzienne podróże w regionie.
Trwające roboty zapewnią także wzrost poziomu bezpieczeństwa na szlaku z Olsztyna do Iławy. Na wyższy poziom bezpieczeństwa wpłynie zainstalowanie nowych urządzeń zabezpieczenia ruchu pociągów na 21 skrzyżowaniach torów z drogami. Montowane są rogatki i sygnalizacja świetlna. Wymieniana jest nawierzchnia.
Prace prowadzone są w ramach inwestycji o nazwie „Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku granica IZ Olsztyn (km 219,400) – Stacja Olsztyn” w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Prace na linii nr 353 na odcinku Jabłonowo Pomorskie – Iława – Olsztyn – Korsze”. Wartość robót to ok. 83 mln zł. Finansowanie jest ze środków budżetowych. Całość zadania zostanie ukończona do końca br.
Komentarze (9) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Kamil #2530557 | 31.0.*.* 4 lip 2018 15:58
Wszystko fajnie... Nowe perony na wsiach, gdzie dziennie jest ruch maksymalnie 100 osób, a OSTRÓDA I OLSZTYN GŁÓWNY tego już nie potrzebują, bo przecież tysiące osób dziennie jeszcze by peron podeptało i zniszczyło... Debilizm...
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
to sa dworce #2530430 | 188.146.*.* 4 lip 2018 11:49
i perony nie do obsługi uprzywileiowanych , to jest dla ludz8 zdrowych, pracujacych
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
§ #2530395 | 37.201.*.* 4 lip 2018 11:04
Ciekawa jestem kiedy dojdziemy w Olsztynie do nowych, wygodnych peronow dostosowanych dla osob o ograniczonej mozliwasci poruszania sie. W czasie komuny i do dzisiaj nie bylo i jeszcze nie ma wygodnego dojscia dla pasazerow wozkow inwalidzkich ( chyba ze z sokista po torach, ale sokiste znalesc to tez bylo i jest nie byle jakim wezwaniem ) w Olsztynie Glownym. A zeby wsiasc do pociagu byle jakiego wozkiem inwalidzkim to marzenie nierealne do dzisiaj. O wszystkim myslimy tylko nie o takich mieszkancach, nawet ze zlamana noga nie wejdzie sie do pociagu bez pomocy innych ludzi. Nie bylo i mie ma na to pieniedzy, moze trzeba miec nadzieje, ktora jest matka ....... . Ale przez te wszystkie lata , a bylo ich nie malo fundusze na nagrody wszelkiej maci zawsze i wszedzie sie znalazly .
Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz
ZONK #2530348 | 77.98.*.* 4 lip 2018 09:47
Jaki PERON jest zatem NIEWYGODNY ?Oto jest pytanie
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
ZONK #2530346 | 77.98.*.* 4 lip 2018 09:46
WYGODNY PRERON ,Hmmmm co za duren pisze te bzdety to ja nie wiem
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)