Co oznaczają zmiany w specustawie dotyczącej Mierzei Wiślanej?
2018-06-07 16:02:11(ost. akt: 2018-06-07 16:12:37)
To Wody Polskie, a nie jak dotychczas marszałkowie województw, odpowiadają za wydawanie zgód i pozwoleń wodno-prawnych. Tak zakłada znowelizowana wczoraj przez Sejm specustawa dotycząca przekopu Mierzei Wiślanej.
Od 1 stycznia kompetencje w zakresie zarządzania wodami mają Wody Polskie. W dużej mierze dotyczy to przejęcia kompetencji od marszałków w zakresie wydawania zgód wodno-prawnych i pozwoleń wodno-prawnych.
Wiceminister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Grzegorz Witkowski poinformował w Sejmie, że inwestycja wchodzi w ostatni etap przygotowań dokumentacji, a inwestor, czyli Urząd Morski w Gdyni, kontynuuje prace związane z prowadzeniem przetargów. Przypomniał, że 30 maja złożona została dokumentacja, w tym raport oddziaływania na środowisko, do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie. Jak wskazał, ta instytucja ma dwa miesiące na wydanie decyzji środowiskowej. W trzecim kwartale tego roku spodziewane jest wydanie pozwolenia na budowę. W czwartym kwartale przeprowadzony zostanie przetarg na wyłonienie generalnego wykonawcy robót budowlanych i wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę inwestor, którym jest Urząd Morski w Gdyni, będzie mógł przygotować teren pod inwestycję. Ma się to stać na przełomie tego i przyszłego roku.
Poseł Mirosław Pampuch z Nowoczesnej podczas sejmowej debaty wskazał, że jego ugrupowanie nie jest przeciwne budowie kanału. — Ale będziemy się przyglądać, czy zmienione zapisy dotyczące wydawania zgód i pozwoleń wodno-prawnych przez przedsiębiorstwo Wody Polskie nie będą służyć obejściu przepisów ochrony środowiska — powiedział.
Poseł Tadeusz Aziewicz z PO ocenił, że korzyści z planowanego przekopu mierzei, finansowanego z pieniędzy publicznych, są dyskusyjne. — Rząd, przesądzając o skierowaniu ogromnych środków w wątpliwe przedsięwzięcie, wziął na siebie odpowiedzialność — twierdził.
Andrzej Kobylarz z Kukiz'15 zaapelował, żeby nie krytykować inwestycji, bo ona jest kluczowa dla Warmii i Mazur, a także dla Trójmiasta.
Poseł PiS z z okręgu elbląskiego, Jerzy Wilk twierdzi, że: — Tylko Prawo i Sprawiedliwość jest gotowe skutecznie przeprowadzić tę inwestycję.
Przekop przez Mierzeję Wiślaną, jeden z głównych projektów rządu PiS, ma powstać w Nowym Świecie, mieć około 1300 m długości i 5 m głębokości. Do portu w Elblągu mogłyby wpływać jednostki o zanurzeniu do 4 metrów. Przez kanał będą mogły przepływać statki o długości 100 m i szerokości 20 m.
Według ustawy budowa ma się rozpocząć w 2018 roku, a zakończyć w 2022. Ma kosztować ok. 880 mln zł. Ma być finansowana ze środków państwa.
Za nowelą głosowało 409 posłów, sześciu było przeciw, a ośmiu wstrzymało się od głosu.
Według ustawy budowa ma się rozpocząć w 2018 roku, a zakończyć w 2022. Ma kosztować ok. 880 mln zł. Ma być finansowana ze środków państwa.
Za nowelą głosowało 409 posłów, sześciu było przeciw, a ośmiu wstrzymało się od głosu.
ar
Komentarze (7) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez![FB](/i/icons/fb.png)
Sołtys #2515437 | 37.47.*.* 8 cze 2018 11:24
Na Rezerwacie Oświn kolo Wesolowa od strony Nowych Guj i od Wyskoku na rezerwacie sa siatki kłusownikow maja siatki i w chcinach swchowane kajaki i łudki schowane w chcinach
odpowiedz na ten komentarz
D... S... #2515228 | 94.254.*.* 7 cze 2018 21:08
DO - warmiaczka - pieniądze wyrzucone w błoto to lotnisko w Szymanach które kosztowało kupę kasy i co rok trzeba dokładać miliony żeby to na siłę utrzymać . A busy z Olsztyna dalej jeżdżą do Gdańska na lotnisko zamiast do Szyman .. I CO TY NA TO ? DRUGIE TO TERMY W LIDZBARKU ...
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
Wolne Miasto Elbląg #2515197 | 87.205.*.* 7 cze 2018 20:00
Głupkom z Warmii i Mazur "dziękujemy" za komentarze.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-9) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
krzroy #2515150 | 37.47.*.* 7 cze 2018 18:31
4 m. zanurzenia to nie jest pełnomorski statek tylko barka. W najbliższej okolicy są dwa duże pełnomorskie porty, w Gdańsku i Gdyni, obydwa z niewykorzystanymi możliwościami. Pisuarscy eksperci wyobrażają sobie, że ktoś będzie chciał przeładowywać statek żeby pozostałe kilkadziesiąt kilometrów ładunek przewieźć barką? Bo tak się podoba Kaczorowi? A ile będzie kosztowała eksploatacja kanału żeglugowego przez Zalew Wiślany, ciągłe pogłębianie? Przecież zalew jest płytki!
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
j. #2515118 | 83.6.*.* 7 cze 2018 17:20
Taka specustawa oznacza ni mniej ni więcej tylko wstęp do likwidacji samorządów! PiS nie chce rządzić Polską tylko panować ! Jak Stalin czy Hitler...
Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)