PKP PLK kontynuuje projekt. Będzie szybciej i bezpieczniej
2018-03-06 13:07:33(ost. akt: 2018-03-06 17:19:21)
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują program wymiany rozjazdów na sieci kolejowej. Zarządca infrastruktury podpisał drugą umowę na wymianę 142 rozjazdów w sześciu województwach, w tym na Warmii i Mazurach.
Projekt rozjazdowy obejmuje montaż 245 nowych rozjazdów zlokalizowanych na 21 liniach kolejowych i 55 posterunkach ruchu w 12 województwach. Jego celem jest zwiększenie bezpieczeństwa oraz zapewnienie sprawnego przejazdu pociągów. Rozjazd jest ważnym elementem infrastruktury kolejowej umożliwiającym przejazd pociągów z jednego toru na drugi. Po zakończeniu inwestycji zwiększy się komfort podróży i prędkość przejazdu przez wymienione rozjazdy.
— Celem Krajowego Programu Kolejowego jest m.in. zwiększenie poziomu bezpieczeństwa. Projekty związane z wymianą rozjazdów oraz elementów infrastruktury kolejowej tworzą nowe możliwości sieci kolejowej w Polsce i lepsze warunki obsługi pociągów w relacjach zarówno regionalnych jak i międzynarodowych — mówi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Podpisana w marcu umowa za ponad 127 mln netto obejmuje wymianę 142 rozjazdów na terenie województw: pomorskiego, zachodniopomorskiego, kujawsko-pomorskiego, wielkopolskiego, warmińsko-mazurskiego i łódzkiego. To część dużego projektu – pierwszą umowę, za ponad 80 mln zł netto na wymianę 103 rozjazdów w województwach południowej Polski, PLK podpisały w grudniu 2017 r.
— Nowe rozjazdy poprawią płynność ruchu pasażerskiego i towarowego oraz podniosą poziom bezpieczeństwa. To jedno z wielu zadań Krajowego Programu Kolejowego, realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., które likwidują punktowe ograniczenia prędkości i krok po kroku skracają czas podróży koleją — mówi Marek Olkiewicz, wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Stare rozjazdy i przylegające do nich odcinki torów zostaną zdemontowane i zastąpione przez nowe. Ponad połowa wszystkich rozjazdów zostanie dostarczona na miejsce budowy na specjalnych wagonach-platformach w gotowych blokach. To gwarantuje sprawną wymianę.
Nowe urządzenia zapewnią sprawniejszy i bezpieczniejszy przejazd pociągów. Dotyczy to zwłaszcza ciężkich składów towarowych, które pojadą bardziej ekonomicznie bez konieczności zmiany prędkości – nawet 120 km/h. Dla zapewnienia sprawnego przejazdu pociągów zimą, rozjazdy zostaną wyposażone w elektryczne ogrzewanie. Gwarantuje to szybkie usuwanie śniegu i lodu, czyli dobre działanie urządzeń i bezpieczeństwo ruchu kolejowego w trudnych warunkach pogodowych.
Projekt „Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym – etap II” finansowana jest z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prace wykona konsorcjum firm Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o., i Schweerbau GmbH&Co KG oraz SBM Sp. z o.o. Montaż wszystkich 245 rozjazdów zaplanowany jest do końca tego roku.
Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
yeti #2456031 | 83.9.*.* 7 mar 2018 13:21
dlaczego na nowym dworcu zachodnim w Olsztynie kobieta musi nieść wózek z dzieckiem i bagażami w rękach a niepełnosprawny jechać na inny przystanek kolejowy bo nie jest w stanie zjechać wózkiem po schodach z wysokości 2 piętra po stromych schodach
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
Otco #2455853 | 88.156.*.* 7 mar 2018 09:22
Dodajcie jeszcze info ile to SZYBCIEJ I BEZPIECZNIEJ będzie kosztowało . Bo za darmochę w czasach Dojnej Zmiany to raczej nie będzie drogie pismaki
odpowiedz na ten komentarz