Udrożnią szlak wielkich jezior. Co jeszcze zmieni nowy projekt?
2017-03-02 07:00:00(ost. akt: 2017-03-01 16:13:04)
Zarząd województwa warmińsko-mazurskiego i Stowarzyszenie Wielkie Jeziora Mazurskie przystępują do projektu budowy i przebudowy infrastruktury na szlakach wielkich jezior. Projekt zakłada m. in. udrożnienie szlaku wodnego na przesmyku jezior Mikołajskie i Tałty.
Zapowiadane przedsięwzięcie warte blisko 28 mln zł. Zostanie dofinansowane kwotą 23 mln zł z funduszy unijnych. Jak zapowiada marszałek województwa warmińsko-mazurskiego Gustaw Marek Brzezin, celem przedsięwzięcia jest m. in. remont luzy Guzianka I i budowa Guzianki II, udrożnienie szlaku wodnego na przesmyku jezior Mikołajskie i Tałty oraz przebudowa nabrzeża Jeziora Ryńskiego.
Ta inwestycja była już wcześniej zapowiadana przez zarząd województwa - została ujęta w strategii dla wielkich jezior do 2020 roku.
- Liczymy, że te działania usprawnią ruch wodny i żeglowność na tym wyjątkowym i chętnie uczęszczanym szlaku - podkreśla Gustaw Marek Brzezin.
Projekt jest podzielony na trzy zadania. Pierwsze będzie realizowane w Mikołajkach. Zostanie tam udrożniona najwęższa część szlaku poprzez przebudowę kładki dla pieszych oraz usunięcie elementów dawnego mostu ograniczających tor wodny. Prace obejmują rozebranie istniejącej konstrukcji nośnej kładki i budowę nowej, przebudowę istniejących podpór w celu ich wykorzystania do nowej konstrukcji, oświetlenie oraz oznakowanie nawigacyjne kładki. Podwyższenie filaru i pylonu pozwali przemieszczać się swobodnie wyższym jednostkom pływającym. Z kolei drugie zadanie to zagospodarowanie linii brzegowej Jeziora Ryńskiego.
Zostaną tam wykonanie umocnienia, które będą zapobiegać erozji brzegu. Ponadto zapewnią dostęp do cumowania dla żeglarzy i towarzyszącej infrastruktury. Według planów mają tam powstać ciągi dla obsługi jednostek pływających (zapewni to komunikację do wybudowanej ekologicznej mini przystani żeglarskiej). Nie zapomniano o osobach niepełnosprawnych: zostaną tam zrobione schody i pochylnie dla nich.
Trzecie zadanie z kolei dotyczy budowy śluzy komunikacyjnej jezioro Bełdany ze szlakiem żeglownym Jeziora Nidzkiego wraz z portami, budynkiem sterowni, zapleczem śluzy, węgornią i przepławką.
Realizacja śluzy Guzianka II wiąże się także z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu na drodze Ruciane - Wejsuny.
Komentarze (6) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
wedrftg #2193368 | 46.112.*.* 2 mar 2017 13:17
artykuł jak zwykle na poziomie, jaka fajna mapa, którą trzeba sobie wyobrazić....
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
Żurnalizm #2193366 | 81.108.*.* 2 mar 2017 13:09
szura mieczem pod dnie...
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
PSL - nie głosuję #2193157 | 83.6.*.* 2 mar 2017 08:59
A mnie zastanawia jedno, mamy wiele instytucji odpowiadających za wody np. zarządy melioracji, rdoś no i sam urząd marszałkowski. Czy naprawdę potrzebny jest w wydawaniu pieniędzy jeszcze jakiś pośrednik w formie stowarzyszenia? Udział stowarzyszenia w tym projekcie potwierdza tylko nieudolnośc władz samorządowych w regionie.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz
Emeryt nie moher #2193109 | 88.156.*.* 2 mar 2017 08:03
To zostało zrobione dzienikarz pomylił się W latach inwestycji lub był na głodzie medialnym ?????????
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
To jakiś żart chyba??? #2193083 | 178.235.*.* 2 mar 2017 07:22
Przecież ta kładka jest od roku "na chodzie" ;)
Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz