Inwestycje za 88 mln złotych poprawią komfort podróży na trasie Olsztyn - Iława
2017-02-23 07:12:00(ost. akt: 2017-02-22 19:09:23)
Jak wynika z zapowiedzi PKP PLK, już wkrótce możemy spodziewać się poprawy bezpieczeństwa, komfortu i lepszej obsługi na peronach dla pasażerów, jeżdżących na trasie Olsztyn - Iława. Koszt inwestycji to 88 mln złotych.
Nowe perony, szybciej i bezpieczniej na trasie - tak już wkrótce ma wyglądać podróż pociągiem z Olsztyna do Iławy. Jak informuje PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., ogłoszono już przetarg na prace projektowe i budowlane pomiędzy wspominanymi miastami. Prace obejmą między innymi perony w Rudzienicach Suskich, Starych Jabłonkach, Biesalu i Samborowie. Po zakończeniu prac, pociągi na tym odcinku mają jeździć z prędkością 120 km/h. Całkowita wartość planowanych prac, szacowana jest na 88 mln złotych.
Co zakłada projekt?
Przebudowie ulegnie około 80 km linii i aż 28 przejazdów kolejowo-drogowych między Jamielnikiem a Olsztynem. — Dziesięć skrzyżowań otrzyma dodatkowe zabezpieczenia w postaci urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. Przejazdy zyskają nową nawierzchnię, oświetlenie i drogi dojazdowe — informuje Ewa Symonowicz-Ginter z zespołu prasowego PKP PLK.
Przebudowie ulegnie około 80 km linii i aż 28 przejazdów kolejowo-drogowych między Jamielnikiem a Olsztynem. — Dziesięć skrzyżowań otrzyma dodatkowe zabezpieczenia w postaci urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. Przejazdy zyskają nową nawierzchnię, oświetlenie i drogi dojazdowe — informuje Ewa Symonowicz-Ginter z zespołu prasowego PKP PLK.
Kompleksowa przebudowa peronów obejmie stacje w Biesalu, Rudzienicach Suskich, Starych Jabłonkach i Samborowie, oraz przystanki w Lubajnach, Pikusie i Unieszewie. — Wszystkie obiekty zyskają wyższe platformy wyposażone w antypoślizgową nawierzchnię, wiaty, oświetlenie, ławki oraz tablice informacyjne — wyjaśnia Symonowicz-Ginter. — Będą również udogodnienia dla osób niepełnosprawnych – nowe pochylnie, oznakowanie tras i miejsc odpoczynku dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dla osób niewidomych będą również informacje w języku Braille'a — dodaje.
Wszystkie prace przeprowadzane na linii, zwiększą jej przepustowość i przyspieszą przejazd składów korzystających z tej trasy. Projekt jest finansowany z budżetu państwa.
Szybsze podróże na trasie Inowrocław – Olsztyn
Kolejna inwestycja ma na celu poprawienie przejazdów na linii Inowrocław –Olsztyn. Dzięki rewitalizacji trasy w 2015 roku, obecny czas przejazdu to niespełna 70 minut, czyli o 20 krócej niż to było do tej pory. Prace między Ostrowitem, Biskupcem Pomorskim a Jamielnikiem, obejmą 33 km torów, obiekty inżynieryjne i przejazdy kolejowo-drogowe. Ich finisz zaplanowano na wrzesień tego roku.
Kolejna inwestycja ma na celu poprawienie przejazdów na linii Inowrocław –Olsztyn. Dzięki rewitalizacji trasy w 2015 roku, obecny czas przejazdu to niespełna 70 minut, czyli o 20 krócej niż to było do tej pory. Prace między Ostrowitem, Biskupcem Pomorskim a Jamielnikiem, obejmą 33 km torów, obiekty inżynieryjne i przejazdy kolejowo-drogowe. Ich finisz zaplanowano na wrzesień tego roku.
Ku końcowi zmierza przebudowa peronu na stacji Olsztyn Zachodni. Zaś w już w kwietniu prace rozpoczną się na peronach w Naterkach. — Inwestycja dostosuje infrastrukturę do prędkości 120km/h dla pociągów pasażerskich oraz 100 km/h dla towarowych. Koszt inwestycji to 59 mln zł — kończy przedstawicielka PKP PLK.
Komentarze (10) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Piotr #2188813 | 109.241.*.* 23 lut 2017 22:34
Szanowny P. Redaktorze, proszę pojechać do Inowrocławia i sprawdzić czas przejazdu, jeżeli wyniesie 70 minut, to radzę zmienić zegarek.
odpowiedz na ten komentarz
tomson #2188568 | 83.6.*.* 23 lut 2017 16:16
MOGLO BYC 160 A nie 120
odpowiedz na ten komentarz
były kolejarz #2188449 | 81.15.*.* 23 lut 2017 13:50
lata 8O-te lub 90-te czas przywrócić
Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Cham #2188374 | 46.171.*.* 23 lut 2017 12:04
Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. A ja się pytam gdzie inwestycja w Ostródzie, tory na estakadę lub pod ziemię?! Ile można znosić panoszenie się kolei?! Miasto przedzielona na pół przez tory, mieszkańcy i turyści cierpią i klną a oni mają to w dupie. Podobno jest tyle milionów do wydania, to dlaczego nie na to co naprawdę ważne?!?!?!
Olsztyn #2188341 | 37.248.*.* 23 lut 2017 11:12
a gdzie inwestycje na koleji w kierunku Elbląga?
odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)