Rok 2016 na drogach krajowych Warmii i Mazur. Co udało się zrealizować?

2017-01-03 10:21:11(ost. akt: 2017-01-03 11:43:26)

Autor zdjęcia: GDDKiA

Ponad 100 km dróg w budowie, 152 km w trakcie postępowań przetargowych i ponad 32 km na etapie przygotowywania dokumentacji - tak wygląda rok 2016 wg danych olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Ogromne inwestycje i mniejsze zadania poprawiające bezpieczeństwo kierowców i pieszych. Kilometry dróg w remoncie, nowe odcinki oddane kierowcom i chodniki poprawiające bezpieczeństwo pieszych. Jak wygląda miniony rok w statystykach olsztyńskiego oddziału GDDKiA?

Inwestycje:

W 2016 r. kontynuowano prace na kontraktach zawartych w latach 2014 – 15 oraz rozpoczęto prace na drugim odcinku obwodnicy Olsztyna. Są to następujące odcinki:

– S7 Miłomłyn – Ostróda Północ/9,2km/292,3 mln zł
– S7 Nidzica Północ - Nidzica Południe /9,1km/229,4 mln zł
– S7 Nidzica Południe – Napierki/13,6km/263,1 mln zł
– S51 Olsztyn – Olsztynek/13,3km/394,8 mln zł
– S7 Ostróda Południe – Rychnowo/8,8km/299,2 mln zł
– S7 Rychnowo – Olsztynek/11,3km/388,5 mln zł
– S7 Ostróda Płn. – Ostróda Płd. wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu dk 16/18,4 km/1 318,5 mln zł
– DK16 południowa obwodnica Olsztyna, zad. 1 Olsztyn Zachód – Olsztyn Południe/10 km/387,5 mln zł
– S51 południowa obwodnica Olsztyna, zad. 2 Olsztyn Wschód – Olsztyn Południe/14,7 km/913 mln zł

Trzy miesiące przed terminem udostępniono do ruchu ponad 9 – kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 Miłomłyn – Ostróda Północ. Zakończyły się też cztery inwestycje mostowe obejmujące przebudowę istniejących obiektów o łącznej wartości 28,4 mln zł:

– rozbiórka starego i budowa nowego wiaduktu nad linią PKP w ciągu dk nr 22 koło Elbląga – 19,6 mln zł
– przebudowa mostu przez kanał Jegliński w miejscowości Jeglin, w ciągu drogi krajowej nr 63 – 4,6 mln zł
– przebudowa mostu przez rzekę Uklankę koło miejscowości Mojtyny w ciągu drogi krajowej nr 59 – 1,3 mln zł
– przebudowa dwóch mostów przez rzekę Sedrankę w ciągu drogi krajowej nr 65 w m. Sedranki – 2,9 mln zł

Program Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych

W 2016 roku GDDKiA Oddział w Olsztynie realizował także zadania inwestycyjne mające na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na terenie Warmii i Mazur przewidzianych do realizacji jest 37 zadań na łączną wartość 205 mln zł (lata realizacji 2016-2019).

W roku 2016 w ramach PLMN wykonano:
- DK 51 Lidzbark Warmiński - przebudowa skrzyżowania DK 51 z DW 511, ul. Grunwaldzką i ul. Żytnią – 6,1 mln zł
- DK 51 Miłogórze – budowa chodnika - 141 m - 93 tys. zł
- DK 63 Wyszowate – budowa chodnika – 263 m – 660 tys. zł

W trakcie realizacji:
- przebudowa skrzyżowania DK 53/59 na rondo w Rozogach – 3,3 mln zł
- DK 16 Kisielice – Ogrodzieniec – 2,47 km, budowa ciągu pieszo – rowerowego – 2,4 mln zł

W trakcie przetargu na realizację:
- DK 63 Węgorzewo – budowa ronda

Za ponad 23 mln zł olsztyński oddział wyremontował odcinki dróg o łącznej długości 34 km. Ogłoszony został także przetarg na budowę ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż DK 51 na odcinku Dywity – Kieźliny. Przygotowany został również przetarg na budowę ronda w Giżycku (dk 59).

Bieżące utrzymanie dróg i mostów na Warmii i Mazurach w 2016 roku kosztowało ok. 66,5 mln zł.

Przetargi

W 2016 r. kontynuowane były przetargi na budowę w systemie „Projektuj i buduj”. Są to zadania obejmujące 152 km dróg krajowych:

S7 Napierki - Mława (14 km),
S7 Mława – Strzegowo (21,5 km),
S7 Strzegowo - Pieńki (22 km),
S7 Pieńki - Płońsk (13,7 km),
DK15 obwodnica Nowego Miasta Lubawskiego (18 km),

Ogłoszone przetargi:
- na wykonanie koncepcji programowej dla odcinka dk 16 Borki Wielkie - Mrągowo wraz z obwodnicą Mrągowa,
- na wykonanie projektu i budowy drogi ekspresowej S61 Szczuczyn – Raczki


źródło: GDDKiA Olsztyn

Komentarze (13) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. POdPIS #2150313 | 178.36.*.* 3 sty 2017 21:45

    W Chinach otwarto najwyższy most świata. Ma 1,3 km długości i wisi nad przepaścią 564 m. Kosztował $140 mln czyli prawie 600 mln zł. A teraz porównajcie sobie ceny

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  2. allen #2150311 | 83.9.*.* 3 sty 2017 21:42

    S7 to droga dla warszawiaków jadàcych nad morze, a tubylcy niech się byjajà ścieżkami leśnymi swoimi gruchotami

    Ocena komentarza: warty uwagi (24) odpowiedz na ten komentarz

  3. no właśnie #2150306 | 83.9.*.* 3 sty 2017 21:38

    prawdziwa Warmia i Mazury to droga nr 16. Jak nie będzie inwestycji na tà drogę to będzie dalej zaścianek i prowincja

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  4. usu #2150041 | 37.47.*.* 3 sty 2017 17:34

    90% Olsztyn i okolice + S7. Jaka to Warmia i Mazury? To powiaty olsztyński, ostródzki, elbląski i koniec. A reszta województwa to gdzie?

    Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz

  5. NO #2150032 | 176.221.*.* 3 sty 2017 17:26

    Szkoda, że na DK 53 z Olsztyna do lotniska regionalnego nie dzieje się nic.

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (13)