Kilkadziesiąt osób zablokowało w piątek przejście dla pieszych na ulicy Bałtyckiej. Mieszkańcy Likus, Redykajn i Gutkowa domagają się od miasta budowy ulicy Nowobałtyckiej.
Zobacz także: Nowobałtyckiej nie widać, mieszkańcy osiedli się gotują. W piątek zablokują drogę
Mieszkańcy Redykajn, Likus i Gutkowa planują zablokować ulicę Bałtycką. 4 listopada wyjdą na drogę z transparentami, żeby przypomnieć ratuszowi o codziennych...
Bałtycka to część drogi wojewódzkiej 527 łączącej Olsztyn z Morągiem. Codziennie przejeżdża nią 30 tys. aut, głównie z trzech osiedli (łącznie 9 tys. mieszkańców) i podolsztyńskich miejscowości takich jak Jonkowo czy Wilimowo, których mieszkańcy dojeżdżają nią do pracy w Olsztynie. Trzy lata temu ulicę poszerzono na kilometrowym odcinku od al. Schumana do wiaduktu nad torami, to jednak nie rozwiązało problemów. Ruch piętrzy się przy rondzie Ofiar Katastrofy Smoleńskiej i na starym wąskim odcinku za wiaduktem.
Mieszkańcy boją się, że miasto zapomni o tej części, do której tramwaje nie dojeżdżają. Dlatego zorganizowali protest, który rozpoczął się ok. godz.14. 30. Protestujący wyszli na przejście dla pieszych przy radzie osiedla Likusy.
Dział inwestycji nie uważa jednak Nowobałtyckiej za priorytet. — Najważniejsze są dowiązania układu drogowego Olsztyna do budowanej obwodnicy — mówi Patryk Pulikowski, rzecznik urzędu miasta. — Będziemy budować połączenia do trzech węzłów: ul. Towarową, Pstrowskiego i przedłużenie ul. Płoskiego. Poza tym ważna dla tej części Olsztyna będzie przebudowa ul. Kresowej, którą też będzie można dojechać do obwodnicy.
łw
łw
Nowobałtycka ma mieć około 5 kilometrów długości i wieść po północnej stronie istniejącej linii kolejowej Olsztyn-Bogaczewo. Nad torami na końcowym fragmencie ma zostać wybudowana 100-metrowa estakada. Wzdłuż jezdni ma powstać dwukierunkowa ścieżka rowerowa wraz z chodnikiem. Umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej prezydent Olsztyna podpisał w 2015 roku. Przetarg, w którym udział wzięło 7 firm, wygrała Pracownia Projektowo-Konsultingowa Dróg i Mostów Dromos z Olsztyna. Za dokumentację ratusz miał zapłacić 1,139 mln złotych. Wciąż jej nie ma. Rzecznik ratusza twierdzi, że ma być gotowa w I kwartale następnego roku.
Komentarze (49) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez
ania traktorzyska z purdy #2107333 | 81.190.*.* 6 lis 2016 16:03
jestem tempa jestem krempa jestem z dekla pierdolnieta, nie mam komentarza zapytam mojego bygadzisty to wtedy napisze
Ocena komentarza: warty uwagi (2) !
odpowiedz na ten komentarz
grunwaldzka #2107144 | 88.156.*.* 6 lis 2016 10:13
A ja jako mieszkaniec os grunwaldzkiego nie chcę tej ulicy i co teraz? Tez mam ze znajomymi blokowac droge? Do czego to podobne. Macie radnych, prezydenta to do nich pretensje a nie do innych użytkowników. Jakby tak kazdy protestowal to na kazdej ulicy bylaby blokada. A pozatym poczekajmy na obwidnice zanim wydamy miliony na kolejna droge, krora nie wiele pomoze, przsunie korek o 200 metrow....
Ocena komentarza: warty uwagi (1) !
odpowiedz na ten komentarz
lolo #2107110 | 188.146.*.* 6 lis 2016 08:47
Wiadukt poprzeczna do lubelskiej .....???!!! Kiedy? ?!!! Limanowskiego i Jagiellonska to jeden wielki korek
Ocena komentarza: warty uwagi (7) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (1)
Jestem Gienek #2107087 | 88.156.*.* 6 lis 2016 08:15
Powyprowadzali sie nowobogaccy kredyciarze na zadupia i autostrady sie domagaja teraz... Phi W autobusy proponuje sie przesiąść.
Ocena komentarza: warty uwagi (7) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (8)
Olsztyniak #2106965 | 46.113.*.* 5 lis 2016 21:08
Wódz ma Was w dupie. Teraz priorytetem są następne trasy tych zielonych zjebów - grzymków.
Ocena komentarza: warty uwagi (8) !
odpowiedz na ten komentarz
pokaż odpowiedzi (2)