Uczniowie w Rumianie poznawali sposoby badania pogody
2016-10-23 17:31:40(ost. akt: 2016-10-23 15:39:22)
Pogoda jest fascynującym zjawiskiem przyrodniczym, rządzącym się swoimi prawami. Człowiek od zawsze interesował się pogodą. Chciał wiedzieć jaka pogoda będzie jutro, za tydzień, jakie będzie lato, a jaka zima? Dlatego też warto zainteresować uczniów zjawiskami meteorologicznymi.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Gimnazjum nr 2 na XI Kongresie Zarządzania Oświatą w Gdańsku
W czwartek (20 października) Szkołę Podstawową im. Ks. Jana Twardowskiego w Rumianie odwiedzili pracownicy Instytutu Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa z Puław. Leszek Purchała i Tomasz Jóźwicki z Państwowego Instytutu Badawczego wspólnie z uczniami kl. IV-VI udali się do ogródka meteorologicznego i stacji meteorologicznej. Uczniowie poznawali zasady działania stacji, urządzenia, które wykorzystuje się do obserwacji pogody.
Duże zainteresowanie wzbudził heliograf, paski do heliografu (letnie, zimowe, przejściowe), a także dzienniczki meteorologiczne i wykazy miesięcznych obserwacji. W ogródku dydaktycznym uczniowie poznali szczegółowe zasady działania barometru mechanicznego, który służy do pomiaru ciśnienia atmosferycznego. Kolejnymi urządzeniami które zostały szczegółowo pokazane i omówione sposoby ich wykorzystania to higrometr, termometr mechaniczny, deszczomierz, termometr glebowy i kombitester.
Wspólne spotkanie z pracownikami pozwoliło zrozumieć, że kształcenie proekologiczne pozwala zrozumieć zmiany klimatu. Chyba nie ma lepszej sposobności do poruszania zagadnienia zmian klimatu niż w trakcie dokonywania samodzielnych pomiarów meteorologicznych. Jest to doskonała okazja aby obudzić w najmłodszych poczucie współodpowiedzialności za świat, szczególnie w kontekście oszczędzania energii przy wykonywaniu codziennych czynności.
Zrozumieć pogodę
Wspólne spotkanie z pracownikami pozwoliło zrozumieć, że kształcenie proekologiczne pozwala zrozumieć zmiany klimatu. Chyba nie ma lepszej sposobności do poruszania zagadnienia zmian klimatu niż w trakcie dokonywania samodzielnych pomiarów meteorologicznych. Jest to doskonała okazja aby obudzić w najmłodszych poczucie współodpowiedzialności za świat, szczególnie w kontekście oszczędzania energii przy wykonywaniu codziennych czynności.
Lekcje prowadzone poza sala lekcyjna pobudzają zainteresowania uczniów omawianym tematem, szczególnie wówczas, kiedy nauczyciel ma do dyspozycji rekwizyty lub teoria łączy się z codzienna praktyką. Uczniowie mogą na własne oczy i we własnych dłoniach doświadczyć wydawałoby się skomplikowanych procesów fizycznych rządzących światem.
Hanna Kirchhof
Czytaj e-wydanie
Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz TUTAJ ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez