Czy można przejść przez dziurę w kartce papieru?
2016-06-20 21:38:09(ost. akt: 2016-06-20 21:53:21)
Na to i na wiele innych pytań znaleźli odpowiedź uczniowie klas 4-5 ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II z Prostek uczestniczący w zajęciach dodatkowych z matematyki.
W kwietniu 2016 roku – w ramach udziału nauczyciela matematyki w programie Nauczyciel Uniwersytetu Dzieci – została przeprowadzona lekcja pt. „Jak powstają twierdzenia?” Zajęcia odbyły się na tzw. kole matematycznym i w oparciu o scenariusz dostępny na stronie
www.scenariuszelekcji.edu.pl
www.scenariuszelekcji.edu.pl
Uczniowie mogli samodzielnie przekonać się jak wygląda i jaka jest praca matematyka. Młodzi matematycy formułowali hipotezy i je udowadniali lub obalali, a także formułowali wnioski na podstawie przeprowadzonych obserwacji.
Zaskakujący – dla siebie - wyciągnęli wniosek z przeprowadzonego ćwiczenia „Nicnierobienie”. Jak się okazało w czasie nicnierobienia myślimy, oddychamy, ... . Uczniowie przekonali się również o tym, że koła mogą stać się czworokątami. Najciekawsze i najbardziej zaskakujące było jednak doświadczenie, w wyniku którego uczniowie zostali przekonani co do tego, że można przejść przez dziurę w kartce papieru.
Wykonywanie tych i innych zadań oraz ćwiczeń dawało uczniom możliwość kształcenia ich umiejętności prowadzenia podstawowych – elementarnych - rozumowań matematycznych, zaspokajania ich ciekawości świata, odkrywania własnego zainteresowania matematyką i przygotowania się do edukacji na dalszym etapie kształcenia. Uczestnicy zajęć podzielili się swoimi wrażeniami z koleżankami i kolegami ze swoich klas.
Michałowska Krystyna – nauczyciel w SP im. Jana Pawła II w Prostkach
Michałowska Krystyna – nauczyciel w SP im. Jana Pawła II w Prostkach
Czytaj e-wydanie
">kliknij
![](https://m.wm.pl/gofiles/GOOL_01.jpg)
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez![FB](/i/icons/fb.png)