Prawie 200 wypadków na torach i wiaduktach. SOK: Nie chodź na skróty
2016-04-01 19:34:59(ost. akt: 2016-04-01 17:21:35)
Nielegalne przechodzenie przez tory powoduje rocznie około 200 wypadków, z czego zdecydowana większość kończy się tragicznie. Straż Ochrony Kolei ostrzega — zero tolerancji dla przechodzenia przez tory i po obiektach kolejowych.
Znaki, ogrodzenia, zabezpieczenia i ostrzeżenia mają powstrzymać nieostrożnych pieszych przed wchodzeniem na tory oraz obiekty kolejowe. Wiadukty i mosty zbyt często dla nieostrożnych stają się tragiczną drogą na skróty. Rocznie dochodzi do blisko 200 wypadków, związanych z nielegalnym przechodzeniem przez tory, większość kończy się śmiercią.
Tylko w tym roku funkcjonariusze przeprowadzili ponad 32 tysiące patroli, podczas których szczególną uwagę zwracali na ochronę wiaduktów, mostów, tuneli kolejowych. Osoby zatrzymane na nielegalnym przechodzeniu przez tory lub korzystające bez uprawnienia z infrastruktury narażają się na mandat lub sprawę w sądzie.
W zeszłym roku Straż Ochrony Kolei wystawiła łącznie 3 150 mandatów za przechodzenie w miejscach niedozwolonych. 10 proc. z nich dotyczyło przechodzenia przez mosty i wiadukty kolejowe.
Bezpiecznie przechodzenie przez tory możliwe jest dzięki kładkom, tunelom, przejściom czy innym obiektom dostosowanym dla ruchu pieszych. Tylko w ostatnich latach zarządca infrastruktury wyremontował około 200 takich miejsc.
— O bezpieczeństwie pieszych i wypadkach na torach z ich udziałem zazwyczaj mówi się w momencie, gdy do takiego zdarzenia już dojdzie. To zupełnie niepotrzebne tragedie, które najczęściej biorą się z bezmyślności. Niestety, wtedy pozostaje już tylko refleksja — mówi Paweł Boczek, Zastępca Komendanta Głównego Straży Ochrony Kolei ds. Ochrony.
***
W poniedziałek w Warszawie doszło do tragicznego wypadku. Pod pociąg wyjeżdżający z tunelu Dworca Centralnego poza przejściami, wpadła kobieta. Zginęła na miejscu.
W poniedziałek w Warszawie doszło do tragicznego wypadku. Pod pociąg wyjeżdżający z tunelu Dworca Centralnego poza przejściami, wpadła kobieta. Zginęła na miejscu.
W lutym w Brzegu mężczyzna nieodpowiedzialnie przechodzący wiaduktem kolejowym został śmiertelnie potrącony przez pociąg.
Jedna osoba zginęła, a dwie zostały ranne w zdarzeniu, do którego doszło w zeszłym roku w Zabrzu. Przyczyną było przechodzenie w miejscu niedozwolonym przez wiadukt. W takich przypadkach maszyniści nie mają szans na zatrzymanie pociągu, który hamuje kilkaset metrów.
Tragiczne wypadki na torach w województwie warmińsko-mazurskim:
>>>> 15-latek zginął pod kołami pociągu relacji Elbląg - Olsztyn
>>>> Zginął mężczyzna potrącony przez pociąg. Tragedia na torach w Ostródzie
>>>> Śmiertelny wypadek pod Olsztynem. Mężczyzna zginął pod kołami pociągu
>>>> Pociąg potrącił 16-latka. Chłopak zmarł w drodze do szpitala
>>>> Próbował wsiąść do ruszającego pociągu. Zginął na miejscu
Komentarze (4) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
? #1967357 | 188.146.*.* 3 kwi 2016 10:24
Czy ktoś wytłumaczy co znaczy "Nielegalne przechodzenie przez tory " Może jakiś instruktaż "jak legalnie przechodzić przez tory"
odpowiedz na ten komentarz
`A~ #1966625 | 82.160.*.* 2 kwi 2016 12:27
No a dlaczego ludzie przechodzą przez tory? Nad tym nikt się nie zastanawia? Może po prostu w wielu miejscach ( w małych miejscowościach i wioskach) brak wiaduktów po przebudowie linii kolejowej? Gdyby przejścia były w dogodnych dla mieszkańców miejscach to nikt by nie ryzykował skokiem w tory i wątpliwą przyjemność spacerowania po żwirze.
odpowiedz na ten komentarz
art #1966549 | 88.156.*.* 2 kwi 2016 09:34
Gdyby kara była 500 + to myślę że jednak by się opłacało pójść na około :).W końcu 500 zł i życie gratis by było :P.
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz
czas zeby pedal tomus andrukiewicz #1966421 | 208.105.*.* 1 kwi 2016 22:44
wpadl pod tory
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)