Algorytmy nie kupują

2016-02-12 21:26:00(ost. akt: 2016-02-12 21:30:51)

Autor zdjęcia: stockfreeimages.com

Dawny świat należał do producentów. Dzisiejszy należy do sprzedawców. Produkowanie stało czynnością najprostszą z możliwych. Sztuką jest sprzedawanie. Do kogo należy w takim razie jutro? Do ekspertów, którzy powiedzą nam, co mamy kupić.
Popatrzmy na sieć. Teraz w ciągu roku wytwarzamy więcej informacji, niż ludzkość w całym okresie przedinternetowym. Przeciętnego Europejczyka atakuje kilkadziesiąt tysięcy słów i kilkaset obrazów dziennie. Niedługo będziemy mieli tego dość. I poprosimy, żeby ktoś nam ten chaos uporządkował. Zatem jutro nie należy do sprzedawców treści. Należy do tych, którzy sprawnie je posegregują i dostarczą nam tylko to, co jest dla nas interesujące.

Tylko czy tymi ekspertami będą ludzie? Raczej nie. Zrobią to algorytmy, które już dzisiaj śledzą naszą aktywność w sieci. I wiedzą o nas więcej, niż my sami.

W tym nowym świecie wszystko będzie szybsze, prostsze i tańsze. Głównie dzięki nowoczesnym technologiom, które już teraz konsekwentnie przejmują funkcje ludzi.

Naukowcy z Oksfordu sprawdzili zagrożenie cyfryzacją lub automatyzacją dla 365 zawodów. Okazuje się, że w W. Brytanii w ciągu najbliższych 20 lat zniknie ponad 30% "ludzkich" zawodów.
Entuzjastom zastępowania człowieka przez zmyślne mechanizmy lub algorytmy warto jednak przypomnieć jedno: algorytmy nic nie kupują.


Czytaj e-wydanie


Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste.
Swoją stronę założysz TUTAJ ".
Szczegółowe informacje o tym, czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor HrywnaCzytaj e-wydanie


Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. :) #1931000 | 83.9.*.* 13 lut 2016 08:41

    Autor pisze: JUTRO należy „segregatorów treści”. Ależ Wy dziennikarze robicie to już od lat! W globalnej wiosce codziennie wrze, a to, co słyszymy/ widzimy/ czytany/ to zaledwie wycinek tego, co się dzieje i to czasem hm „odpowiednio” spreparowany. A czy selekcji treści dokona człowiek czy „zmyślna maszyna” – to również Wy o tym zadecydujecie; a my, odbiorcy, pewnie nie będziemy tego nawet świadomi… „Ludzkie” zawody- cóż. Jedne upadają, a raczej tracą na popularności, ale w ich miejsce powstają nowe, zgodne z „ duchem” czasów, które SAMI przecież tworzymy… Algorytmy nie kupują – oczywiste, bo to nie ich powinność. One zastępują niektóre czynności wykonywane przez człowieka, a nie samego człowieka. I jeśli nawet te „zmyślne maszyny” coś nam hm „zaproponują”, to ostateczną decyzję i tak podejmuje CZŁOWIEK, czyż nie? Nie dajmy się zwariować :).

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz