Link do przyszłości w bibliotece

2015-11-04 08:00:00(ost. akt: 2015-11-03 17:30:20)

Autor zdjęcia: Justyna Kwaśniewska

W Bibliotece Publicznej w Bisztynku odbyły się warsztaty z kodowania z wykorzystaniem robotów Finch. W zajęciach wzięły udział dzieci klas IV szkoły podstawowej w Bisztynku. Zajęcia dotyczące programowania poprowadził specjalista tej dziedziny, student politechniki Białostockiej Michał Grześ.
Spotkanie zostało zrealizowane dzięki udziałowi Biblioteki Publicznej w Bisztynku w trzeciej edycji projektu „Link do przyszłości. Młodzi, Internet, Kariera”. Jest to przedsięwzięcie Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, realizowane dzięki środkom firmy Microsoft i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

Celem tego projektu jest zainteresowanie młodych osób nauką kodowania, a także zachęcenie do rozwijania umiejętności programistycznych. Pokazanie, że kodowanie to przyszłościowa umiejętność, dająca radość i satysfakcję.

W zajęciach z kodowania, które odbyły się 28 października, wzięły udział klasy 4a i 4b szkoły podstawowej w Bisztynku. Dzieci były podzielone na dwie grupy. Zajęcia miały charakter warsztatowy – były quizy, pytania i wspólne ćwiczenia.

Dzieci dowiedziały się co to jest kodowanie i na czym polega. Poznały podstawy języka scratch, którym później posługiwały się wykonując ćwiczenia.

Układały komputerowe puzzle z poleceniami, za pomocą których sterowali kotem i wydawali mu polecenia. A na końcu został rozegrany wyścig, w labiryncie z udziałem samodzielnie zaprogramowanymi robotami, który wzbudził najwięcej emocji.

Podczas gdy jedna grupa brała udział w warsztatach, druga brała udział w zajęciach zorganizowanych w bibliotece. Później grupy się zamieniły. Dzieci czytały czasopisma, przeglądały książki i grały w gry planszowe.

Uczestnicy oglądali również wystawę prac malarskich Ewy Niewolskiej - Ozgi zatytułowanej „Miejsca”, która jest wyeksponowana w sali widowiskowej ośrodka kultury. Na koniec odwiedzili pracownię garncarską.

Wszystkim, bez wyjątku bardzo podobały się zajęcia z kodowania i sterowania robotami, a świadczyły o tym zachwycone okrzyki podczas zajęć, a także ankiety które dzieci wypełniły po zajęciach.



Źródło: Artykuł internauty