Wywiad i filmowa wycieczka po wnętrzu terminala lotniska Olsztyn - Mazury
2015-09-25 08:56:27(ost. akt: 2015-09-25 09:44:06)
Dominik Markowski z Departamentu Marketingu Portu Lotniczego Mazury-Olsztyn mówi o tym, jak lotnisko zmieni region i życie mieszkańców Warmii i Mazur. I o tym, jak cały świat może stanąć przed nami otworem.
— Długo czekaliśmy, ale wreszcie spełnia się sen Warmii i Mazur o własnym pocie lotniczym. To wielka zmiana.
— Zdecydowanie. To wydarzenie bez precedensu. Pierwszą i najistotniejszą zmianą jest sam fakt powstania portu regionalnego, gotowego do obsługi lotów, zarówno krajowych i międzynarodowych. Nasz region pojawi się na mapie pasażerskich kierunków lotniczych w Polsce. To trochę tak, jakby drzwi powietrznej bramy Warmii i Mazur nareszcie zostały uchylone. Po wtóre, lotnisko to nie tylko podmiot działający biznesowo, ale element infrastrukturalnej zmiany oblicza regionu. Każdy z nas widzi wokół siebie kolosalne zmiany, powstające drogi szybkiego ruchu, autostrady, ścieżki rowerowe, linie tramwajowe, centra handlowe, etc. Zmiany są nieuchronne, wynikają z potrzeby rozwoju i mają ułatwiać nam życie.
— Zdecydowanie. To wydarzenie bez precedensu. Pierwszą i najistotniejszą zmianą jest sam fakt powstania portu regionalnego, gotowego do obsługi lotów, zarówno krajowych i międzynarodowych. Nasz region pojawi się na mapie pasażerskich kierunków lotniczych w Polsce. To trochę tak, jakby drzwi powietrznej bramy Warmii i Mazur nareszcie zostały uchylone. Po wtóre, lotnisko to nie tylko podmiot działający biznesowo, ale element infrastrukturalnej zmiany oblicza regionu. Każdy z nas widzi wokół siebie kolosalne zmiany, powstające drogi szybkiego ruchu, autostrady, ścieżki rowerowe, linie tramwajowe, centra handlowe, etc. Zmiany są nieuchronne, wynikają z potrzeby rozwoju i mają ułatwiać nam życie.
— Na ile powstanie portu zmieni życie mieszkańców regionu?
— Do tej pory, jako mieszkańcy Olsztyna i województwa warmińsko mazurskiego, najbliższą możliwość wylotu za granicę mieliśmy z Gdańska lub Warszawy. Wraz z pojawieniem się w naszym województwie portu korzystać będziemy z siatki połączeń, zarówno krajowej, jak międzynarodowej „u siebie” .Tak więc zmiana będzie znacząca. Warto podkreślić, że dzięki lotnisku wzrośnie skomunikowanie i dostępność Warmii i Mazur, co w przypadku regionu tak chętnie odwiedzanego przez turystów oraz ambicjach biznesowych nie jest bez znaczenia.
— Do tej pory, jako mieszkańcy Olsztyna i województwa warmińsko mazurskiego, najbliższą możliwość wylotu za granicę mieliśmy z Gdańska lub Warszawy. Wraz z pojawieniem się w naszym województwie portu korzystać będziemy z siatki połączeń, zarówno krajowej, jak międzynarodowej „u siebie” .Tak więc zmiana będzie znacząca. Warto podkreślić, że dzięki lotnisku wzrośnie skomunikowanie i dostępność Warmii i Mazur, co w przypadku regionu tak chętnie odwiedzanego przez turystów oraz ambicjach biznesowych nie jest bez znaczenia.
— Czy już wiemy, dokąd będziemy latać z Szyman? Cały świat będzie w naszym zasięgu?
— Cały. Port lotniczy to przysłowiowe okno na świat. Niektóre kierunki obsługiwane są bezpośrednio, niektóre w sposób pośredni. Najistotniejszą jest bezpośrednia dostępność połączeń obsługiwanych przez nasz port oraz pośrednia do połączeń obsługiwanych przez inne porty.
— Cały. Port lotniczy to przysłowiowe okno na świat. Niektóre kierunki obsługiwane są bezpośrednio, niektóre w sposób pośredni. Najistotniejszą jest bezpośrednia dostępność połączeń obsługiwanych przez nasz port oraz pośrednia do połączeń obsługiwanych przez inne porty.
— Czy linie lotnicze, touroperatorzy są zainteresowani lotami z Szyman?
— Otrzymujemy mnóstwo pozytywnych reakcji z różnych stron. Wierzymy, że siatka połączeń powstała w wyniku nawiązania dobrej kooperacji z liniami będzie w pełni odpowiadała obecnemu zapotrzebowaniu Warmii i Mazur. W pierwszej fazie działania portu olbrzymią szansą jest turystyczny potencjał regionu. Możliwość dotarcia w krótkim czasie z wielu miejsc pozwoli otworzyć nowe kierunki, a także mieć nadzieję na wzrost liczby podróżujących na Mazury turystów.
— Otrzymujemy mnóstwo pozytywnych reakcji z różnych stron. Wierzymy, że siatka połączeń powstała w wyniku nawiązania dobrej kooperacji z liniami będzie w pełni odpowiadała obecnemu zapotrzebowaniu Warmii i Mazur. W pierwszej fazie działania portu olbrzymią szansą jest turystyczny potencjał regionu. Możliwość dotarcia w krótkim czasie z wielu miejsc pozwoli otworzyć nowe kierunki, a także mieć nadzieję na wzrost liczby podróżujących na Mazury turystów.
— Na ile otwarcie portu regionalnego przełoży się na rozwój gospodarczy Warmii i Mazur?
— Amerykanie mawiają, że rozwój regionu stymuluje przede wszystkim obecność uniwersytetu i portu lotniczego na jego terenie. Ten pierwszy aspekt jest już spełniony. Drugi (w trakcie realizacji) to gwarancja szybkiego podróżowania w kierunku naszego regionu. Wiadomo, że poważny biznes rozwija się przede wszystkim w oparciu o możliwość szybkiego dotarcia do celu podróży, chodzi oczywiście o dostępność lotniczą. Brak lotniska to często powód, dla których ludzie rezygnują z wyjazdów do danego regionu. Z punktu widzenia rozwoju regionu ważnym jest, żeby oferta biznesowa ulegała poszerzeniu. Im dalej zapuszczać się będą w nasz region przedsiębiorcy, im szersze będą te kontakty gospodarcze, tym większe będą wpływy z podatków w lokalnych kasach i portfelach.
— Amerykanie mawiają, że rozwój regionu stymuluje przede wszystkim obecność uniwersytetu i portu lotniczego na jego terenie. Ten pierwszy aspekt jest już spełniony. Drugi (w trakcie realizacji) to gwarancja szybkiego podróżowania w kierunku naszego regionu. Wiadomo, że poważny biznes rozwija się przede wszystkim w oparciu o możliwość szybkiego dotarcia do celu podróży, chodzi oczywiście o dostępność lotniczą. Brak lotniska to często powód, dla których ludzie rezygnują z wyjazdów do danego regionu. Z punktu widzenia rozwoju regionu ważnym jest, żeby oferta biznesowa ulegała poszerzeniu. Im dalej zapuszczać się będą w nasz region przedsiębiorcy, im szersze będą te kontakty gospodarcze, tym większe będą wpływy z podatków w lokalnych kasach i portfelach.
— Mówiąc o lotnisku, nie można chyba też zapomnieć o jego znaczeniu wizerunkowym dla regionu.
— Bez wątpienia. Efekt wizerunkowy jest nie do przecenienia. To niejako powrót na mapę i możliwość promocji regionu, zarówno pod kątem turystycznym, jak i biznesowym.
— Bez wątpienia. Efekt wizerunkowy jest nie do przecenienia. To niejako powrót na mapę i możliwość promocji regionu, zarówno pod kątem turystycznym, jak i biznesowym.
Andrzej Mielnicki
Źródło: Gazeta Olsztyńska
Komentarze (25) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
stewardessa #1825628 | 89.240.*.* 30 wrz 2015 10:52
Fajnie gdyby byly polaczenia do Nottingham, Birmingham i Doncaster
odpowiedz na ten komentarz
Olsztyn Mazury #1825500 | 83.16.*.* 30 wrz 2015 08:24
Od teraz w Polsce są trzy Olsztyny: 1. Olsztyn na Warmii, 2. Olsztyn pod Częstochową i 3. Olsztyn-Mazury. Gratuluję imbecylowi, który to wymyślił.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
Marian #1823933 | 89.228.*.* 28 wrz 2015 00:55
Powstają drogi szybkiego ruchu, autostrady, ścieżki rowerowe ... Tak tylko gdzie? Z lotniska w każdym kierunku drogi pozostawiają dużo do życzenia. Marszałek Protas pokazywał mapkę z zaznaczoną do modernizacji drogą 53, do Olsztyna. I co? Gdzie modernizacja tej drogi Panie Protas? Droga na Wielkie Jeziora, w kierunku Mrągowa to też jeden wielki koszmar. To lotnisko jest faktycznie w puszczy. O jakim rozwoju tej części regionu jest mowa? Gdzie są dobre drogi dojazdowe do Szczytna z innych części regionu? Pasażerowie jadący tymi istniejącymi "drogami" dopiero teraz otworzą oczy gdzie jest to lotnisko. Jeśli ktoś mówi, że dzięki budowie lotniska w Szymanach wydano mniej pieniędzy niż na budowę pod Olsztynkiem, to niech policzy ile trzeba będzie wydać kasy na modernizację drogi 53 ze Szczytna do Olsztyna i drogi do Mrągowa. Życzę też wszystkim miłego przejazdu przez zatkane Szczytno (obwodnicy też nie ma).
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz
aaa #1823727 | 81.190.*.* 27 wrz 2015 18:03
Duże pieniądze wyrzucone w błoto, tak ja przy zimnych termach. "Otrzymujemy mnóstwo pozytywnych reakcji z różnych stron" - to jest gów..o wyborcze, podajcie konkrety. Dziwne że w ogóle można ten artykuł komentować, bo wypowiedzi pani pseudo członka zarządu Jaskulskiej nie można komentować, a wypowiada się na temat o którym nie ma zielonego pojęcia (nie ma prawie o niczym pojęcia - ale jest z PSL-u). Przepraszam, ma pojęcie jak wprowadzić do urzędu swoich ludzi, tak samo jak druga Pani z PSL-u -Śląska -Zyśk.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
Emeryt nie moher #1822869 | 88.156.*.* 26 wrz 2015 06:50
Mam nadzieje ,że ten port lotniczy nie podzieli portu lotniczego w Radomiu ,gdzie był przerost formy nad treścią .
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz