Koniec z tirami pędzącymi przez małe miejscowości? 400 mln euro na Via Baltica

2015-07-07 21:00:15(ost. akt: 2015-07-07 17:54:23)

Autor zdjęcia: sxc

Komisja Europejska przyznała 400 mln euro na budowę trasy Via Baltica. To praktycznie przesądza budowę ekspresówki, która lepiej skomunikuje Ełk z Warszawą wyprowadzając też częściowo tiry z małych miejscowości.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to od 2020 r. dużo się zmieni. Komisja Europejska przyznała w ubiegłym tygodniu 400 mln euro na budowę Via Baltici, czyli drogi ekspresowej nr 61 łączącej centralną Polskę z krajami bałtyckimi. Budowa trasy z Ostrowi Mazowieckiej do Budziska przy granicy z Litwą ma kosztować ok. 7,5 mld zł.

Jeden z fragmentów VB będzie przebiegał przez wschodnią część województwa warmińsko-mazurskiego, a konkretnie przez okolice Prostek, Nowej Wsi Ełckiej oraz Kalinowa. Pozwoli to lepiej skomunikować okolice Ełku z Warszawą, przy okazji częściowo wyprowadzając tranzyt z mniejszych miejscowości. Wciąż mieszane uczucia budzi jednak przebieg przyszłej drogi.

Koszt budowy odcinka VB ze Szczuczyna do Raczek, w środku którego znajdą się Mazury, szacowany jest na ponad 2 mld zł. Co najważniejsze, wspomniana inwestycja znalazła się na liście podstawowej Programu Budowy Dróg Krajowych do 2023 r. Zakłada się, że termin realizacji trasy to lata 2017-2020. Oprócz pieniędzy przyznanych przez Komisję Europejską, środki będzie musiał dołożyć jednak skarb państwa. Wciąż nie jest znany jednak termin wydania decyzji środowiskowej.

Jak pisała „Gazeta Olsztyńska”, Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wystąpiła do GDDKiA w Olsztynie o uzupełnienie raportu o oddziaływaniu na środowisko.



Komentarze (7) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. dragon #1772604 | 83.6.*.* 10 lip 2015 11:13

    Via Baltica to dobra i potrzebna inwestycja. Pozwoli przy okazji lepiej skomunikować ze światem wschodnie obszary naszego województwa. Na razie wszystkie poważne inwestycje drogowe skupiają się w części zachodniej i okolicach Olsztyna.

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

  2. usu #1772134 | 89.228.*.* 9 lip 2015 19:53

    Się pytam co z łataniem dziur na DK65 i przebudową DK16? S7 i ViaBaltica są potrzebne, ale naprawmy to, co mamy. Tym badziewiem DK65 nie da się jeździć. Za komuny powiatówki były lepsze.

    odpowiedz na ten komentarz

  3. Mazur #1771927 | 89.228.*.* 9 lip 2015 15:23

    Oczywiście, droga "7" i ta Via Baltica powinny być budowane z pieniędzy i w ramach programów rzadowych, a nie z pieniędzy w ramach Kontraktu Terytorialnego WiM. Za nasze niby pieniądze powinny powstać obwodnice wszystkich miast, drga kręgosłup "16", skoro lotnisko powstało w lesie to powinny powstać super drogi z Olsztyna i Mrągowa do lotniska i inne ważne regionalne inwestycje. Zostaliśmy wydupczeni jako region bez masła, jak zwykle.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  4. jak zwykle #1771322 | 95.90.*.* 8 lip 2015 19:40

    I w tym przypadku, i w przypadku "7" chodzi o skomunikowanie Warszawy, a nie WiM. Coś tam się Olsztynowi przy okazji trafi, jakiś taki mały ochłap. Wyjątkiem będzie obwodnica Olsztyna i łącznik z "7". Jaskółka jednak wiosny nie czyni. Niestety nie mamy żadnych planów co do rozwoju infrastruktury drogowej na WiM. Jesteśmy ciągle na marginesie. Płakać się chce.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  5. olsztyniak #1770809 | 213.184.*.* 8 lip 2015 08:46

    ja che trasę Olsztyn - Suwałki a nie via baltica

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

    Pokaż wszystkie komentarze (7)