Test oświetlenia i budowa Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury. FILM!

2015-05-07 09:00:00(ost. akt: 2015-05-07 15:24:35)
Test oświetlenia nawigacyjnego na podejściu do lądowania i drodze startowej w Porcie Lotniczym Olsztyn-Mazury

Test oświetlenia nawigacyjnego na podejściu do lądowania i drodze startowej w Porcie Lotniczym Olsztyn-Mazury

Autor zdjęcia: Materiały prasowe

W sieci ukazał się film pokazujący budowę lotniska pod Szczytnem. Port Lotniczy Olsztyn Mazury ma zostać uruchomiony jeszcze w tym roku.
Mazury będzie lotniskiem kategorii 4D z przyrządowym podejściem do lądowania (ILS I kategorii, VOR/DME). Budowa i proces certyfikacji lotniska ma się zakończyć w 2015 r. Lotnisko przeznaczone zostanie głównie dla przewozów obsługujących region Warmii i Mazur.

Port lotniczy zostanie uruchomiony niezwłocznie po uzyskaniu certyfikatu wydanego przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Część lotnicza lotniska położona jest na ok. 322 ha terenu w miejscowości Szymany w odległości około 10 km od Szczytna i 59 km od Olsztyna.


W środę (6 maja) na terenie Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury w Szymanach po raz pierwszy uruchomiono światła nawigacyjne na podejściu do lądowania i drodze startowej. Testowe uruchomienie świateł rozpoczęło się około godziny 20:00.


Każde lotnisko użytku publicznego zobowiązane jest do wyposażenia obiektu w oświetlenie nawigacyjne, które służy do naprowadzania statku powietrznego na drogę startową. Światła charakteryzują się barwą: na progu drogi startowej – zielone, na końcu drogi startowej – czerwone, na podejściu do lądowania oraz na krawędziach drogi startowej co 30 metrów – białe.

Światła nawigacyjne uruchamiane są przed każdym podejściem do lądowania niezależnie od pory dnia i nocy. W przypadku braku dopływu prądu po niespełna 15 sek. pracę rozpocznie awaryjny system zasilania.

Na podejściu zasadniczym, tj. 900 m od progu drogi startowej, znajdują się światła ALPA ATA wskazujące kierunek podejścia do drogi startowej, ponadto system informacji świetlnej PAPI, który informuje pilota pod jakim kątem podchodzić do lądowania.

System oświetlenia podejścia kategorii I w Porcie Lotniczym Olsztyn–Mazury kosztował ok. 5 mln zł netto.

Materiały prasowe

Komentarze (33) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. belfer #1731383 | 89.228.*.* 8 maj 2015 17:41

    W filmiku wylewane są posadzki NA budynku terminala...Na budynku terminala można na przykład położyć dach, a posadzki wylewa się W budynku...

    odpowiedz na ten komentarz

  2. do T. #1731033 | 95.90.*.* 8 maj 2015 09:27

    Ty nic nie "rozumiesz" (żartobliwie). Na tym polega interes urzędników aby dziesięć razy robić tę samą budowę, albo modernizację tego samego obiektu i 10 razy brać dotację na to samo. Np. w Olsztynie ile ulic zbudowanych z pomocą dotacji, zostało rozprutych aby budować tramwaj w ramach .... dotacji. Decydenci, robotnicy, nadzorcy itd. zarabiają w tym samym miejscu kilka razy.

    odpowiedz na ten komentarz

  3. T. #1730989 | 83.9.*.* 8 maj 2015 08:36

    Żadnego myslenia perspektywicznego :-) By można było w przyszłości podnieść kategorię ILS, to trzeba zamontować miedzy innymi oświetlenie linii centralnej i tak jak obecnie w Gdańsku, trzeba będzie pruc pas jeszcze raz.

    odpowiedz na ten komentarz

  4. rokita #1730986 | 31.61.*.* 8 maj 2015 08:32

    Moim zdaniem autor pierwszego filmu nie zna poprawnej polszczyzny, posadzke wylewa sie w budynku a nie na budynku, na budynku to mozna wylac strop

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  5. Wujek John #1730877 | 164.126.*.* 8 maj 2015 00:02

    Talibowie będą teraz zadowoleni? I zrezygnują z wielomilionowych odszkodowań???

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (33)