Żółty wariant obwodnicy Olsztyna z rekomendacją
2025-07-27 12:00:00(ost. akt: 2025-07-25 14:04:37)
Zespół Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI) wskazał żółty wariant (O2) jako najkorzystniejszy dla realizacji brakującego odcinka obwodnicy Olsztyna. To rozwiązanie zostało również rekomendowane przez projektantów trasy.
Wskazany wariant obwodnicy poparli m.in. prezydent Olsztyna oraz wójtowie Jonkowa i Gietrzwałdu. Po uwzględnieniu uwag mieszkańców i gminy Dywity, takich jak przesunięcie ronda w Brąswałdzie oraz odsunięcie trasy od zabudowy Redykajn, również Dywity zaczęły dostrzegać zalety tego rozwiązania, mimo że dotąd preferowały alternatywny wariant niebieski (O1). Żółty wariant został zatwierdzony przez centralę w Warszawie, a obecnie trwają formalności związane z podpisaniem protokołu z wyboru wariantu.
— Cieszy nas wybór tego wariantu. Istotne jest, że to rozwiązanie, co do którego porozumiały się zainteresowane samorządy. Spośród wszystkich wskazanych przebiegów po zachodniej stronie miasta ten przyniesie nam najwięcej korzyści — komentuje Patryk Pulikowski, rzecznik ratusza.
Dodaje, że to jednocześnie okazja na dobre skomunikowanie terenów, na których ma powstać osiedle Redykajny II.
— Niezależnie od tego nie zmieniamy zdania, iż najbardziej korzystnym dla miasta i jego przyszłości byłaby budowa północnej obwodnicy we wschodnim przebiegu — stwierdził Pulikowski.
Kolejnym etapem jest uzyskanie decyzji środowiskowej, która zostanie wydana przez wójta gminy Jonkowo – to właśnie przez teren tej gminy przebiega najdłuższy odcinek trasy. Wniosek w tej sprawie planowany jest do złożenia w drugiej połowie 2025 roku.
Po uzyskaniu decyzji środowiskowej rozpoczną się prace nad koncepcją programową, obejmującą szczegółowe rozwiązania techniczne i badania geologiczne. Ten etap ma potrwać od IV kwartału 2025 roku do III kwartału 2027 roku. Następnie, w okresie od IV kwartału 2027 do I kwartału 2028, planowane jest przeprowadzenie przetargu na wykonawcę robót w systemie „Projektuj i buduj”.
Budowa obwodnicy Olsztyna to jedno z pięciu zadań realizowanych w województwie warmińsko-mazurskim w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020–2030.
Budowa obwodnicy Olsztyna to jedno z pięciu zadań realizowanych w województwie warmińsko-mazurskim w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020–2030.
gs
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez