Terminal płatniczy – dlaczego warto go mieć w swoim biznesie już dziś?
2025-07-23 14:04:49(ost. akt: 2025-07-23 14:04:49)
Artykuł
sponsorowany
Współczesny konsument ceni sobie wygodę i szybkość. Choćby z tego powodu rezygnuje z płatności gotówką na rzecz transakcji bezgotówkowych. Coraz więcej osób płaci telefonem, kartą lub kodem BLIK, czyli szybko, bezpiecznie i bez zbędnych formalności. Jeśli prowadzisz firmę i wciąż nie udostępniasz tej formy płatności, możesz nieświadomie tracić klientów. A przecież rozwiązanie jest na wyciągnięcie ręki - wystarczy wyposażyć się w terminal płatniczy.
To proste urządzenie w wielu branżach staje się już nie dodatkiem, ale wręcz obowiązkiem. Klienci oczekują możliwości płatności bezgotówkowej, a w wielu przypadkach rozwiązanie to narzuca sam prawodawca. Zanim jednak zdecydujesz się na wdrożenie tego rozwiązania u siebie, dokładnie zapoznaj się z tym tematem. Zachęcamy do lektury naszego krótkiego poradnika!
Czym jest terminal płatniczy i jak działa?
Terminal płatniczy to urządzenie, które umożliwia przyjmowanie płatności bezgotówkowych, a więc m.in. kartą, telefonem lub kodem BLIK. Z perspektywy klienta to prosta czynność, która sprowadza się do tego, że zbliża kartę, zatwierdza transakcję i gotowe. Od strony technicznej urządzenie łączy się z centrum autoryzacyjnym banku, które weryfikuje dane i zatwierdza płatność, a cały proces trwa dosłownie kilka sekund. Nowoczesne terminale, takie jak te oferowane przez PeP, to już nie tylko czytniki kart. Można je zintegrować z kasą fiskalną, systemami sprzedażowymi, programami lojalnościowymi czy nawet oprogramowaniem do wystawiania faktur. To realna oszczędność czasu i uproszczenie codziennej pracy, zwłaszcza w małych i średnich firmach, które nie zawsze mogą liczyć na stałe wsparcie ze strony księgowej.Dlaczego warto posiadać terminal płatniczy?
Korzyści z posiadania terminala jest wiele i dotyczą one obu stron operacji finansowej. Z jednej strony, korzystanie z szybkiej płatności bezgotówkowej to ogromny atut, który wpływa na komfort kupującego i zwiększa szansę na sfinalizowanie transakcji. Z drugiej ogromne korzyści odnosi także przedsiębiorca. Dzięki terminalowi zapewnia sobie bowiem transparentność finansową, ponieważ każda transakcja jest rejestrowana, co znacznie ułatwia rozliczenia. Kolejną kwestią jest wysoki poziom bezpieczeństwa, choćby z uwagi na to, że mniejsza ilość gotówki w kasie, to mniejsze ryzyko kradzieży, ale i pomyłek. Wreszcie, terminal w firmie to sygnał, że dbasz o klienta i idziesz z duchem czasu.Kto powinien mieć terminal płatniczy?
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, każdy przedsiębiorca, który korzysta z kasy fiskalnej, musi umożliwić klientowi płatność bezgotówkową. W praktyce oznacza to, że terminal płatniczy jest już nie tyle opcją, co standardem i to niezależnie od branży. Z terminala powinny korzystać nie tylko sklepy, restauracje czy salony usługowe, ale także gabinety lekarskie, kosmetyczki, fryzjerzy, trenerzy personalni, mechanicy samochodowi i wielu innych przedsiębiorców. Dotyczy to więc zarówno dużych firm, jak i nawet jednoosobowych działalności, które mogą dzięki temu zwiększyć liczbę klientów, podnieść poziom ich obsługi oraz usprawnić rozliczenia.Jak wybrać najlepszy terminal i gdzie go szukać?
Kluczem do sukcesu jest wybór odpowiedniego rozwiązania. Na rynku dostępnych jest wiele modeli terminali - od stacjonarnych, przez przenośne, aż po te zintegrowane z oprogramowaniem sprzedażowym. Wybierając terminal, warto zwrócić uwagę na kilka aspektów, w tym przede wszystkim na rodzaj i liczbę transakcji w miesiącu; sposób jego wykorzystania (stacjonarnie czy mobilnie); obsługiwane metody płatności, integrację z systemami sprzedażowymi itd. Jeśli zdecydujesz się na terminal od PeP, możesz liczyć na nowoczesne urządzenia dopasowane do Twoich potrzeb. Co więcej, dzięki udziałowi w Programie Polska Bezgotówkowa możesz korzystać z terminala przez 12 miesięcy bez opłat, a prowizja od transakcji nie obowiązuje do 100 tys. zł obrotu. Jest to świetna opcja, która pozwala przetestować możliwości tego rozwiązania bez wysokich kosztów czy długoterminowych umów.Wdrożenie terminala płatniczego to krok w stronę nowoczesności i otwartości na potrzeby klientów. To także inwestycja, która bardzo szybko się zwraca poprzez zwiększenie sprzedaży, uporządkowanie finansów czy poprawę wizerunku marki. Jeśli jeszcze nie masz terminala w swojej firmie, sprawdźterminal od PeP i przekonaj się, jak wiele możesz zyskać.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez