Terminal płatniczy – dlaczego warto go mieć w swoim biznesie już dziś?

2025-07-23 14:04:49(ost. akt: 2025-07-23 14:04:49)   Artykuł sponsorowany
Współczesny konsument ceni sobie wygodę i szybkość. Choćby z tego powodu rezygnuje z płatności gotówką na rzecz transakcji bezgotówkowych. Coraz więcej osób płaci telefonem, kartą lub kodem BLIK, czyli szybko, bezpiecznie i bez zbędnych formalności. Jeśli prowadzisz firmę i wciąż nie udostępniasz tej formy płatności, możesz nieświadomie tracić klientów. A przecież rozwiązanie jest na wyciągnięcie ręki - wystarczy wyposażyć się w terminal płatniczy.
To proste urządzenie w wielu branżach staje się już nie dodatkiem, ale wręcz obowiązkiem. Klienci oczekują możliwości płatności bezgotówkowej, a w wielu przypadkach rozwiązanie to narzuca sam prawodawca. Zanim jednak zdecydujesz się na wdrożenie tego rozwiązania u siebie, dokładnie zapoznaj się z tym tematem. Zachęcamy do lektury naszego krótkiego poradnika! 

Czym jest terminal płatniczy i jak działa?

Terminal płatniczy to urządzenie, które umożliwia przyjmowanie płatności bezgotówkowych, a więc m.in. kartą, telefonem lub kodem BLIK. Z perspektywy klienta to prosta czynność, która sprowadza się do tego, że zbliża kartę, zatwierdza transakcję i gotowe. Od strony technicznej urządzenie łączy się z centrum autoryzacyjnym banku, które weryfikuje dane i zatwierdza płatność, a cały proces trwa dosłownie kilka sekund. Nowoczesne terminale, takie jak te oferowane przez PeP, to już nie tylko czytniki kart. Można je zintegrować z kasą fiskalną, systemami sprzedażowymi, programami lojalnościowymi czy nawet oprogramowaniem do wystawiania faktur. To realna oszczędność czasu i uproszczenie codziennej pracy, zwłaszcza w małych i średnich firmach, które nie zawsze mogą liczyć na stałe wsparcie ze strony księgowej.

Dlaczego warto posiadać terminal płatniczy?

Korzyści z posiadania terminala jest wiele i dotyczą one obu stron operacji finansowej. Z jednej strony, korzystanie z szybkiej płatności bezgotówkowej to ogromny atut, który wpływa na komfort kupującego i zwiększa szansę na sfinalizowanie transakcji. Z drugiej ogromne korzyści odnosi także przedsiębiorca. Dzięki terminalowi zapewnia sobie bowiem transparentność finansową, ponieważ każda transakcja jest rejestrowana, co znacznie ułatwia rozliczenia. Kolejną kwestią jest wysoki poziom bezpieczeństwa, choćby z uwagi na to, że mniejsza ilość gotówki w kasie, to mniejsze ryzyko kradzieży, ale i pomyłek. Wreszcie, terminal w firmie to sygnał, że dbasz o klienta i idziesz z duchem czasu.

Kto powinien mieć terminal płatniczy?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, każdy przedsiębiorca, który korzysta z kasy fiskalnej, musi umożliwić klientowi płatność bezgotówkową. W praktyce oznacza to, że terminal płatniczy jest już nie tyle opcją, co standardem i to niezależnie od branży. Z terminala powinny korzystać nie tylko sklepy, restauracje czy salony usługowe, ale także gabinety lekarskie, kosmetyczki, fryzjerzy, trenerzy personalni, mechanicy samochodowi i wielu innych przedsiębiorców. Dotyczy to więc zarówno dużych firm, jak i nawet jednoosobowych działalności, które mogą dzięki temu zwiększyć liczbę klientów, podnieść poziom ich obsługi oraz usprawnić rozliczenia.

Jak wybrać najlepszy terminal i gdzie go szukać?

Kluczem do sukcesu jest wybór odpowiedniego rozwiązania. Na rynku dostępnych jest wiele modeli terminali - od stacjonarnych, przez przenośne, aż po te zintegrowane z oprogramowaniem sprzedażowym. Wybierając terminal, warto zwrócić uwagę na kilka aspektów, w tym przede wszystkim na rodzaj i liczbę transakcji w miesiącu; sposób jego wykorzystania (stacjonarnie czy mobilnie); obsługiwane metody płatności, integrację z systemami sprzedażowymi itd. Jeśli zdecydujesz się na terminal od PeP, możesz liczyć na nowoczesne urządzenia dopasowane do Twoich potrzeb. Co więcej, dzięki udziałowi w Programie Polska Bezgotówkowa możesz korzystać z terminala przez 12 miesięcy bez opłat, a prowizja od transakcji nie obowiązuje do 100 tys. zł obrotu. Jest to świetna opcja, która pozwala przetestować możliwości tego rozwiązania bez wysokich kosztów czy długoterminowych umów.

Wdrożenie terminala płatniczego to krok w stronę nowoczesności i otwartości na potrzeby klientów. To także inwestycja, która bardzo szybko się zwraca poprzez zwiększenie sprzedaży, uporządkowanie finansów czy poprawę wizerunku marki. Jeśli jeszcze nie masz terminala w swojej firmie, sprawdźterminal od PeP i przekonaj się, jak wiele możesz zyskać.