SRLine – JAK STWORZYĆ SILNĄ MARKĘ CZĘŚCI SAMOCHODOWYCH?

2025-07-15 14:34:26(ost. akt: 2025-07-15 15:44:10)   Artykuł sponsorowany

Autor zdjęcia: Polcar

W 2007 roku Komisja Europejska przyjęła dyrektywę 2007/46/WE, dotyczącą obrotu częściami zamiennymi do samochodów, w tym częściami nieoryginalnymi. Ustanowiła ona nowe ramy prawne dla homologacji pojazdów silnikowych i ich części w UE.

NOWE MOŻLIWOŚCI


Celem dyrektywy była chęć zwiększenia konkurencji i ochrona prawa konsumentów do wyboru preferowanych przez nich części zamiennych. Umożliwiła ona niezależnym producentom wprowadzanie do obrotu swoich produktów na równych prawach z oryginalnymi, co przyczyniło się do obniżenia cen. Regulowała też kwestie jakości, aby nabywcy części zamiennych – oryginalnych, czy z rynku wtórnego – mieli pewność, że spełniają one normy bezpieczeństwa i trwałości. Dziś części nieoryginalne schodzą często z taśm montażowych tych samych fabryk, które dostarczają części oryginalne. Tym, co je różni, są niższe ceny.

MARKA SRLine


Markę SRLine (SelectedReplacement Line) stworzono w 2006 roku na fundamencie rynkowego sukcesu firmy Polcar. Od początku twórcy SRLine ustawili poprzeczkę wysoko, przyjmując następujące założenia:
• cel to osiągnięcie i utrzymanie wysokiej jakości produktów, porównywalnej do jakości części oryginalnych, przy zachowaniu niższej ceny,
• produkcja części SRLine odbywać się ma wyłącznie w fabrykach pierwszomontażowych, a uzyskanie wszystkich wymaganych certyfikatów – takich jak TUV, ISO, AMTAC – jest niezbędne,
• warunkiem włączenia części do brandu SRLine jest przeprowadzenie wielogodzinnych testów, potwierdzających wysoką jakość danego elementu, przy odsetku reklamacji poniżej 0,3% w okresie testowym – gorszy wynik dyskwalifikuje produkt.

Obrazek w tresci

SELEKCJA + TESTY = JAKOŚĆ


Aby zbudować i umocnić nową markę Premium, managerowie SRLine kwalifikowali do grona dostawców części wyłącznie fabryki pierwszomontażowe, spełniające wysokie wymagania jakościowe. Pochodzące z tych fabryk części – zanim „zasłużą” na logo SRLine – przechodzą surową weryfikację w codziennym użytkowaniu. Do tego czasu sprzedawane są jako tańsze zamienniki i – jak mówią twórcy marki – wyłącznie w „szarych pudełkach” … O ile nie przekroczą progu reklamacji, ustalonego na wspomnianym poziomie 0,3%, włączane są do brandu SRLine. Dowodem na skuteczność tak rygorystycznego systemu jest rosnące zaufanie do marki, co potwierdzają wyniki sprzedaży na kilku kontynentach, w tym na wymagającym rynku południowokoreańskim.

DYSTRYBUCJA


Popyt na części samochodowe rośnie, a prognozy wskazują, że trend ten utrzyma się w najbliższych latach. To dobrze wróży SRLine, gdyż marka ta ma potencjał i jest profesjonalnie zarządzana. Warto też podkreślić, że w przypadku samochodowych części zamiennych, poza ich niezawodnością, ważną sprawą jest efektywna sieć dystrybucji. A ponieważ SRLine powstała z inicjatywy Polcar, jedynego importera wszystkich produktów tworzących ten brand, na terenie Polski części te dostępne są w Autoryzowanej Sieci Handlowej Polcar oraz w Sieci Partnerów Handlowych tej firmy. Od roku 2025 ambasadorem marki SRLine jest drifter Kuba Przygoński.

Więcej na temat SRLine na stronie https://srline.com/pl/.
Obrazek w tresci