Kiedy otwarcie nowego dworca w Olsztynie? [ZDJĘCIA]

2024-12-16 19:29:23(ost. akt: 2024-12-16 15:22:41)

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Nowy dworzec kolejowy w Olsztynie wydaje się być gotowy, co więcej PKP SA ma już pozwolenie na użytkowanie budynku, to coraz częściej pada pytanie, kiedy otwarcie obiektu dla podróżnych?
Nie ma pewności, że jeszcze w grudniu zostanie otwarty nowy dworzec kolejowy w Olsztynie. Nadal trwają odbiory techniczne. A dodatkowo trzeba zabezpieczyć ścianę budynku dawnego dworca autobusowego. Ale kolejarze mają już ważny dokument, chodzi o pozwolenie Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego na użytkowanie obiektu.

— Pozwolenie na użytkowanie nowego budynku dworca Olsztyn Główny zostało wydane pod koniec listopada i od tego czasu pasażerowie mogą korzystać z części dworca, a konkretniej z holu kasowego na poziomie -1 — mówi Michał Stilger, rzecznik prasowy PKP SA.

Fot. Zbigniew Woźniak

— Obecnie trwa demontaż dworca tymczasowego, cały czas trwają odbiory techniczne, usuwane są zgłaszane usterki i wykonywane są również drobne prace dodatkowe, m.in. wykończeniowe i przy instalacjach. Po całkowitym demontażu dworca tymczasowego i zakończeniu wszystkich odbiorów technicznych możliwe będzie otwarcie całego budynku dworca wraz jego otoczeniem.

Jak dodaje rzecznik, konieczne będzie także trwałe i docelowe zabezpieczenie ściany dawnego budynku dawnego dworca autobusowego. Obecnie ściana po rozbiórce jest zabezpieczona tymczasowo, stąd konieczne będzie trwałe zabezpieczenie.

Fot. Zbigniew Woźniak

— O dokładnym terminie otwarcia dworca będziemy mogli zatem poinformować w późniejszym czasie — mówi Michał Stilger.

Zatem daty jeszcze nie ma. Ale jest inna dobra wiadomość, od środy działa już winda przy wejściu od strony Zatorza do tunelu łączącego tę dzielnicę miasta z dworcem. Winda została wyłączona z eksploatacji z powodu awarii liny. Wprawdzie prace naprawcze zostały zakończone 3 grudnia, ale ze względu na zakres usterki uruchomienie windy wymagało ponownej kontroli Transportowego Dozoru Technicznego, co już miało miejsce.

Fot. Zbigniew Woźniak

Nowy dworzec kolejowy, jak też modernizacja całej stacji Olsztyn Główny, w tym budowa 140-metrowego tunelu, pochłonęły grubo ponad pół miliarda złotych, z tego sam dworzec ok. 90 mln zł. Obie inwestycje były współfinansowane z unijnych środków, ale ich koszt to ponad dwa razy więcej niż kosztowała nowa Urania.

am