Wiceminister rolnictwa Michał Kołodziejczak: wojna cenowa Lidla i Biedronki odbywa się kosztem dostawców

2024-09-11 07:52:34(ost. akt: 2024-09-11 08:49:11)

Autor zdjęcia: pixabay

Ministerstwo rolnictwa znów chce podjąć próbę zmiany układu sił w łańcuchu dostaw. Kosztem sieci sklepowych zyskać mają producenci żywności - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Wiceminister rolnictwa Michał Kołodziejczak poinformował "DGP", że resort przygląda się łańcuchowi dystrybucji produktów spożywczych, w którym – zdaniem resortu – producenci żywności stoją na straconej pozycji.

"Będę chciał powołać grupę międzyresortową, z udziałem przedstawicieli ministerstw finansów, rozwoju i technologii oraz rolnictwa, żeby dokładnie przyjrzeć się sytuacji. Mamy informacje od dostawców, że niektóre sieci handlowe, liderzy rynku, wykorzystują swoją dominującą pozycję" – mówi, cytowany przez "DGP", Kołodziejczak.

Jako przykład podaje słynną „wojnę cenową”, jaką prowadzą ze sobą sieci Lidl i Biedronka. "Ich rywalizacja obejmuje nie tylko codzienne artykuły spożywcze, lecz także produkty promocyjne, sezonowe i markowe. Obie sieci – z racji skali działalności i dominującej pozycji na rynku – mogą sobie pozwolić na częste kampanie promocyjne i oferowanie znacznych obniżek cen, co jednak prowadzi do większej presji cenowej na rynku" - wyjaśnia dziennik.

"Wojna cenowa odbywa się kosztem dostawców. Wielu z nich dostaje ultimatum, że nie może dostarczać swoich produktów do konkurencji, bo inaczej dotychczasowa współpraca zostanie zakończona. Dostawcy stoją pod ścianą i to nie są warunki normalnej konkurencji rynkowej" – stwierdza wiceminister. (PAP)

Czy twoim zdaniem wojnna cenowa Lidla i Biedronnki jest korzystna dla Polaków?
pokaż wyniki »