Smartfonowy gigant zaczął produkować samochody

2024-08-30 13:16:58(ost. akt: 2024-08-30 13:18:50)

Autor zdjęcia: Pixabay

Xiaomi, firma rozpoznawana w Europie głównie dzięki swoim smartfonom i różnorodnym urządzeniom codziennego użytku, postanowiła wkroczyć na zupełnie nowy, ale niezwykle dynamicznie rozwijający się rynek – rynek samochodów elektrycznych.
Decyzja ta, będąca naturalnym rozszerzeniem portfolio chińskiego giganta technologicznego, okazała się niezwykle trafna. Ich najnowszy produkt, Xiaomi SU7, spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem, co potwierdzają imponujące liczby sprzedaży.

Warto zauważyć, że nazwa SU7, choć może sugerować, że mamy do czynienia z SUV-em, w rzeczywistości odnosi się do sportowego sedana, który od samego początku wzbudził ogromne zainteresowanie. Świadczy o tym fakt, że w ciągu pierwszych 24 godzin od momentu rozpoczęcia przedsprzedaży, niemal 89 tysięcy osób zadeklarowało chęć zakupu tego pojazdu, wpłacając zaliczkę w wysokości 5000 juanów. Obecnie, Xiaomi SU7 dostępne jest jedynie na rynku chińskim, gdzie oferowane są trzy różne wersje tego modelu.

Podstawowy model Xiaomi SU7, wyceniony na 215 900 juanów (około 116 600 zł), oferuje imponującą moc 300 KM i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy, a także zasięg na jednym ładowaniu wynoszący 668 km. Wersja Pro, dostępna za 245 900 juanów (około 132 800 zł), oraz topowy model Max, kosztujący 299 900 juanów (około 161 950 zł), oferują jeszcze więcej mocy i zaawansowanych funkcji, z wersją Max przyspieszającą do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy oraz osiągającą zasięg do 800 km.

Ceny te wydają się niezwykle konkurencyjne, zwłaszcza biorąc pod uwagę oferowane parametry techniczne. Niemniej jednak, należy mieć na uwadze, że jeśli Xiaomi zdecyduje się na wprowadzenie SU7 na rynek europejski, cena tego samochodu prawdopodobnie wzrośnie ze względu na dodatkowe koszty związane z importem i dostosowaniem pojazdu do europejskich norm. Mimo to, nawet przy uwzględnieniu tych czynników, Xiaomi SU7 może okazać się bardzo atrakcyjną propozycją w porównaniu z innymi modelami dostępnymi na rynku, zwłaszcza w kontekście rywalizacji z Teslą.

Dla porównania, bazowy model Tesli Model 3, który na polskim rynku oferowany jest za 201 490 zł, zapewnia zasięg 513 km i przyspieszenie do 100 km/h w 6,1 sekundy. Jest więc o 73% droższy od chińskiego Xiaomi, co sprawia, że oferta Xiaomi SU7 wydaje się wyjątkowo korzystna, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę jego znacznie lepsze parametry techniczne. Porównanie wersji topowych tylko pogłębia tę różnicę – najdroższe Xiaomi SU7 Max oferuje napęd na cztery koła, moc 673 KM, przyspieszenie do 100 km/h w 2,8 sekundy oraz zasięg do 800 km. Tymczasem topowy model Tesli Model 3, mimo że nadal jest imponujący, oferuje mniejszy zasięg (528 km) i wolniejsze przyspieszenie (3,1 sekundy), a jednocześnie kosztuje o około 90 tysięcy złotych więcej niż chiński konkurent.

Źródło: moto.pl

sj