Wirtualny influencer promuje samorząd województwa warmińsko-mazurskiego
2024-04-29 20:00:12(ost. akt: 2024-04-29 16:19:07)
Miko_Kopernik na Instagramie promuje Fundusze Europejskie i województwo w contencie wizualnym. Samorząd nie angażuje agencji i nie sięga po grafików. Pomaga mu w tym sztuczna inteligencja.
Wybór MiKo nawiązuje do historycznej, prawdziwej postaci Mikołaja Kopernika, który przez większość swojego życia był związany z Warmią. Dlatego też w budowaniu tożsamości wirtualnego influencera wykorzystywane są elementy z biografii naukowca, osadzając go we współczesności.
Miko interesuje się kosmosem i ekonomią, ale też biega, jeździ rowerem i przede wszystkim korzysta ze wszystkich walorów Warmii, Mazur i Powiśla.
Narracja na profilu jest pierwszoosobowa, a profil MiKo ma lifestylowy charakter.
Pokazywanie codziennego, aktywnego życia w naszym regionie ma za zadanie zbudować wokół MiKo społeczność przyjaznych mu osób, które jednocześnie będą jego ambasadorami. Takie podejście uwiarygodni osadzenie MiKo w regionie i ekosystemie wartości, takich jak: zdrowe życie na Warmii i Mazurach, aktywność społeczna i sportowa, naturalne produkty, regionalne atrakcje czy inne wydarzenia.
— Specyfika działania Instagrama jest szansą na budowanie wizerunku Funduszy Europejskich w nowy, niestandardowy i odmienny od urzędowego sposób — mówi Marcin Kuchciński, marszałek województwa. — Naszego wirtualnego MiKo charakteryzują przede wszystkim dystans, poczucie humoru i lekkość. Zaletą tego typu marketingu jest jego „przewidywalność”- to my go budujemy, zarządzamy nim i jego wartościami. Nie angażujemy agencji, nie sięgamy po grafików - pomaga nam sztuczna inteligencja. Wykorzystujemy zdjęcia najciekawszych miejsc czy powstałych projektów, które posiadamy w naszych archiwach. W przypadku korzystania z usług „prawdziwego” influencera bywa z tym różnie, a często nawet ryzykownie. Nasze wszystkie działania prowadzone są w sposób neutralny politycznie, z nastawieniem na unikanie zapalnych społecznie tematów.
Wykorzystanie wirtualnego influencera jako „brand hero“ pozwala na tworzenie treści przez zespół, który nie jest zależy od jednej osoby. Korzystanie z narzędzi AI pozwala na zdobycie umiejętności, które w czasach dynamicznie rozwijającej się technologii mogą okazać się konieczne również w innych dziedzinach.
Grupa odbiorców MiKo to przede wszystkim ludzie młodzi (18+), którzy wśród odbiorców dotychczasowych działań dotyczących Funduszy Europejskich w regionie stanowią 9 proc. w grupie wiekowej 18-24, 23 proc. w grupie 25-34 i 26 proc. w grupie 35-44 (najliczniej reprezentowanej). A to właśnie młodzi ludzie mają największą otwartość na nowinki w social mediach.
— Koncentrując się tylko na tych trzech grupach wiekowych, mamy olbrzymi potencjał odbiorców do pozyskania. Najmłodsza grupa - czyli generacja Z, jest dla nas szczególnie ważna bo właśnie weszła na rynek pracy i za chwilę zacznie go kształtować — dodaje marszałek Kuchciński.
Według danych z badania rozpoznawalności i wiedzy o Funduszach Europejskich w społeczeństwie polskim w województwie warmińsko-mazurskim z Instagrama korzystało 25 proc. użytkowników mediów społecznościowych w regionie. Była to trzecia z kolei najpopularniejsza platforma społecznościowa, po YT i Facebooku. Autorzy badania rekomendowali utworzenie profilu na Instagramie jako jednego z działań zwiększających zasięg komunikacji o Funduszach Europejskich.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez