Narodowy Fundusz Zdrowia zbada satysfakcję olsztyniaków

2024-04-24 09:00:00(ost. akt: 2024-04-23 14:34:56)
Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: pixabay.com

Narodowy Fundusz Zdrowia chce poznać opinię klientów na temat usług, które oferuje na bezpłatnej i całodobowej infolinii 800 190 590. To już czwarte tego typu badanie realizowane przez Fundusz.
Opinie o działalności infolinii NFZ zbiera od 15 kwietnia.
— W badaniu infolinii NFZ ankieterzy zadzwonią do przynajmniej 1 000 osóbZadanie realizuje zewnętrzna firma badawcza — wyjaśnia Magdalena Mil, rzeczniczka prasowa Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ.

Badanie polega na przeprowadzaniu telefonicznych ankiet z osobami, które skorzystały z usług Telefonicznej Informacji Pacjenta NFZ i wyraziły zgodę na kontakt ankietera z firmy badawczej.

Ankieterzy najpierw zapytają, jak ważny dla klienta jest dany aspekt kontaktu z infolinią. Później klient oceni konkretną rozmowę.

W badaniu opinii o infolinii NFZ ankieterzy zapytają m.in. o:
— czas oczekiwania na połączenie;
— czas połączenia;
— uprzejmość pracownika;
— zaangażowanie pracownika;
— skupienie, uważne słuchanie pracownika;
— przekazywania informacji przez pracownika w sposób jasny i zrozumiały;
— przydatności udzielonych przez pracownika informacji;
— wyraźne wysławiania się pracownika;
— jakości prowadzonej rozmowy (brak zakłóceń, przerw w połączeniu).

Badania powiedzą, co działa dobrze, a co trzeba poprawić.

— Dzięki opinii klientów zyskujemy ważne wskazówki, co powinniśmy poprawić lub udoskonalić, aby nasze usługi jeszcze lepiej były dopasowane do potrzeb. Z badań dowiemy się również, z których aspektów naszej działalności klienci są najbardziej zadowoleni — zaznacza Magdalena Mil.

Bezpłatna i całodobowa infolinia NFZ jest dostępna pod numerem 800 190 590. Z Telefoniczną Informacją Pacjenta można skontaktować się telefonicznie, wysyłając wiadomość e-mailową lub porozmawiać przez czat z konsultantem. Specjalnie dla osób z niepełnosprawnościami działa również czat z tłumaczem języka migowego. W 2023 r. konsultanci infolinii NFZ odebrali 1,5 mln połączeń.