Będzie bezpieczniej na kolejnych przejściach w Olsztynie
2024-04-20 14:00:15(ost. akt: 2024-04-19 16:00:39)
Drogowcy rozpoczynają doświetlanie kolejnych niebezpiecznych przejść dla pieszych w Olsztynie. Znamy ich lokalizacje.
Nie wszystkie przejścia dla pieszych są w Olsztynie odpowiednio bezpieczne. Jednym z powodów jest ich nieodpowiednie oświetlenie. Z policyjnych statystyk wynika wręcz, że na olsztyńskich ulicach ginie coraz więcej pieszych. Średnio co roku do wypadków w tych miejscach dochodzi po kilkadziesiąt razy.
W ich wyniku średnio kilkanaście osób zostaje rannych, a kilka niestety ginie. Najniebezpieczniejsze jest przejście przez ul. Synów Pułku w obrębie skrzyżowania z ul. Orłowicza, na którym między innymi zginęła młoda dziewczyna potrącona przez auto. Jednym ze sposobów poprawy bezpieczeństwa ma być doświetlenie zebr. Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie ma opracowane projekty na kilkadziesiąt wybranych przejść dla pieszych. Drogowcy robią to cyklicznie. Teraz przyszedł czas na kolejne. Znamy ich lokalizacje.
W tej sprawie drogowcy właśnie rozpisali przetarg.
W tej sprawie drogowcy właśnie rozpisali przetarg.
Przedmiotem zamówienia jest budowa doświetlenia 8 przejść dla pieszych bez systemu sterowania oświetleniem w tym: 1) zamówienie podstawowe: budowa doświetlenia 2 przejść dla pieszych: Płoskiego – Laszki – Dorranta – Jagiellońska – Ogrody Działkowe (Pętla Wadąg) 2) prawo opcji: budowa doświetlenia 6 przejść dla pieszych: Mochnackiego – Stara Warszawska, Grunwaldzka – Mochnackiego – Prosta, Bałtycka – Poranna, Bałtycka – Wilgi, Rataja – Wrocławska, Zamenhofa – SP 9 — czytamy w ogłoszeniu. Oferty można składać do 11 kwietnia.
W poprzednich działaniach doświetlono przejścia m.in. na: Obrońców Tobruku – Kasprzaka, Witosa – Myszki Miki, Wojska Polskiego 25, Wańkowicza – Murzynowskiego, Wojska Polskiego – Kasprowicza – Żeromskiego, Wojska Polskiego – Radiowa.
W poprzednich działaniach doświetlono przejścia m.in. na: Obrońców Tobruku – Kasprzaka, Witosa – Myszki Miki, Wojska Polskiego 25, Wańkowicza – Murzynowskiego, Wojska Polskiego – Kasprowicza – Żeromskiego, Wojska Polskiego – Radiowa.
— Stan infrastruktury drogowej to jeden z czynników zwiększający bezpieczeństwo pieszych. Niezwykle istotna jest też edukacja, a to dlatego, że przyczyną niebezpiecznych zdarzeń drogowych jest również niewystarczająca świadomość zagrożeń, z jakimi można spotkać się na drodze, co również w dużym stopniu powoduje, że wypadki drogowe w Polsce od wielu lat są poważnym problemem społecznym — mówi Paweł Micek, zastępca dyrektora Regionalnego Centrum Bezpieczeństwa w Olsztynie.
Polska zajmuje jedno z pierwszych miejsc wśród krajów Unii Europejskiej pod względem poziomu zagrożenia pieszych w ruchu drogowym. Mamy duży udział wypadków z udziałem pieszych w warunkach ograniczonej widoczności. Jednym z głównych czynników powodujących takie wypadki są ludzkie błędy, takie jak nadmierna prędkość czy używanie telefonu podczas jazdy.
Jednak okolicznościami sprzyjającymi potrąceniom pieszych na przejściach są również ograniczona widoczność pieszych w nocy oraz w czasie złych warunków atmosferycznych.
Projekt „Poprawa bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych w Olsztynie” dofinansowany ze środków „Rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej”.
gs
gs
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez