Czy na ul. Pieniężnego w Olsztynie powinno wrócić rondo?
2024-04-05 16:10:31(ost. akt: 2024-04-05 15:50:52)
Podczas inwestycji tramwajowej wprowadzano kilka zmian w ruchu drogowym. Niektóre niekoniecznie mogły sprzyjać kierowcom, lecz istniały też takie, które ułatwiały poruszanie się po drogach. Jednym z takich rozwiązań było rondo na ul. Pieniężniego, które po oddaniu tramwajów do użytku zniknęło. Dlaczego?
W ramach przesunięcia przystanku tramwajowego "Wysoka Brama" stricte pod olsztyński zabytek należało wykonać przedłużenie linii tramwajowej, zbudowanie nowych przystanków oraz wprowadzenia zmian w komunikacji drogowej. W tym obszarze najbardziej dotknęły one ul. Pieniężnego, jedną z najbardziej ruchliwych ulic w centrum Olsztyna.
Do momentu rozpoczęcia prac, przy wylocie z Placu Jedności Słowiańskiej na ul. Pieniężnego funkcjonowało klasyczne skrzyżowanie, po jednym pasie w obu kierunkach, bez możliwości skrętu w ul. 22 stycznia, które prowadziło bezpośrednio na parking do Centrum Handlowego "Aura" czy nawet na ul. Tadeusza Kościuszki.
[mediabox/n]1128690[=mediabox]
Sytuacja zmieniła się, kiedy to w ramach inwestycji tramwajowej przy Wysokiej Bramie na ul. Pieniężnego powstało rondo.
— Dzięki obecności ronda na ul. Pieniężnego kierowcy mieli bardzo łatwy dojazd do ul. 22 stycznia, czyli na parking do Centrum Handlowego "Aura" i do ul. Tadeusza Kościuszki. Rozwiązanie było bardzo pomocne i korzystne, bo kierowcy nie nadużywali drogi — mówi radny miasta Olsztyna Tomasz Głażewski (KO).
Po zakończeniu budowy przedłużenia linii tramwajowej na Placu Jedności Słowiańskiej Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie podjął decyzję o przywróceniu skrzyżowania na ul. Pieniężnego.
[mediabox/n]1128692[=mediabox]
— Aktualnie ulicą Pieniężnego można poruszać się tylko z góry na dół, bez możliwości skrętu. Przez to, aby dostać się do "Aury" bardzo często trzeba wydłużać sobie trasę i jechać na około. Dlaczego ZDZiT zdecydował o usunięciu czegoś, co działało? — pyta Tomasz Głażewski.
Swoją decyzję Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie tłumaczy w następujący sposób:
— Rondo było rozwiązaniem tymczasowym i zostało wprowadzone na czas prac związanych z rozbudową linii tramwajowej w mieście. Przy obecnej geometrii skrzyżowania, rondo powodowało konieczność wyłączenie z ruchu pasa dla pojazdów jadących na wprost i skierowania ich na buspas. Wprowadzenie takiej organizacji ruchu na tamten czas było konieczne, mimo że negatywnie wpływało na płynność przejazdu komunikacji zbiorowej. Po zakończeniu inwestycji, by w pełni korzystać z pasa dla komunikacji zbiorowej, przywrócona została docelowa, stała organizacja ruchu ze skrzyżowaniem z sygnalizacją świetlną —mówi rzecznik prasowy ZDZiT Michał Koronowski.
Janusz Siennicki
Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Tom #3114369 6 kwi 2024 00:44
Najgorzej jak urzędasy podejmują decyzje zza biurka, nie widząc jak było, a jak jest, czy są korki. Żenada. W innych miastach robi się ronda by usprawnić ruch, a w Olsztynie ronda się rozwala. Dworcowa z Piłsudskiego tragedia.
odpowiedz na ten komentarz